32_04_35 Komenský Anotace Komenský Vzdělávací oblast, vzdělávací obor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Advertisements

Drama – vývoj a rozdělení
Slovesa - přechodníky 32_04_05: Mluvnice – Anotace Jazyk
JAN ÁMOS KOMENSKÝ (1592 – 1670) „Učitel národů“.
Slovesa a mluvnické kategorie
32_04_03: Mluvnice – Slovesné třídy
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
32_07_21 Věty jednočlenné a dvojčlenné
32_04_34 Renesance - shrnutí Anotace Renesance - shrnutí
ŠKOLA NA PŘELOMU 17. A 18. STOLETÍ JAN AMOS KOMENSKÝ
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _05_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
32_04_24 Přísudek Anotace Prezentace: Základní větný člen – přísudek, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace,
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo, OP VK 1
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
32_04_36 Příběhy o dětech Anotace Příběhy o dětech
Doba Jana Amose Komenského
Registrační číslo projektu:
Přímá řeč 12_03_17: Čtenářská gramotnost – Anotace Jazyk
32_04_02: Literatura – Druhy literatury
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: května 2012
Jan Amos Komenský ( JV Morava – Amsterdam)
České země za třicetileté války
Interaktivní prezentace zaměřená na teorii výsadby stromku
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
Vy 32_11_34 Pokojové rostliny
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Jan Amos Komenský Materiál byl vytvořen v rámci projektu
BAROKO - umělecký směr 16. – 18. století
32_04_31 Bajka Anotace Bajka Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
3/ Česká exilová literatura
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_361_Jan Amos Komenský AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
32_09_34 Organzová krása- výtvarné tvoření -prezentace
Jan Amos Komenský.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje literární hádanky. Žáci mají uhádnout na základě indicií autora a dílo. Vzdělávací oblast: český.
Jan Amos Komenský ( ) Cílem vzdělání a moudrosti je, aby člověk viděl před sebou jasnou cestu života, po ní opatrně vykračoval,
Jan Amos Komenský 8. ročník.
JAN AMOS KOMENSKÝ * v Nivnici v Naardenu.
Jan Amos Komenský 1592−1670 Život Uherský Brod, Nivnice, Komňa
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
ZŠ Brno, Řehořova 3 Osobnosti českých a světových dějin Dějepis 7.ročník III
Název:Jan Amos Komenský Autor: Mgr. Andrea Jílková Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:český jazyk a literatura Ročník:první Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Jan Amos Komenský Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
NázevJan Amos Komenský AnotaceVýklad nové látky AutorMgr. Zuzana Šmerdová Očekávaný výstupŽák zná základní údaje z tohoto období Speciální vzdělávací potřeby.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
Literatura období baroka Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
„Všichni na jednom jevišti velikého světa stojíme, a cokoliv se tu koná, všech se týče“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Druh učebního materiálu
Jan Amos Komenský VY_32_Inovace_9SJ-4
Jan Amos Komenský VY_32_Inovace_07KR-3
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Jan Amos Komenský
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 JAN AMOS KOMENSKÝ Mgr
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Ve školních lavicích Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny.
Jan Ámos Komenský.
ŠABLONA III/2 Jan Ámos Komenský, literatura 8. roč. ,Mgr. L
JAN ÁMOS KOMENSKÝ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_19 J.A. Komenský
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Stupeň základního vzdělávání: 1.
Transkript prezentace:

32_04_35 Komenský Anotace Komenský Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk Tematický okruh, téma Český jazyk – literatura – epické žánry - Komenský Autor, datum vytvoření Mgr. Monika Nademlejnská, 20. 5. 2012 Jazyk český  Očekávaný výstup Žáci se seznámí s obdobím baroka v literatuře, J. A. Komenským Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Baroko, J. A. Komenský Druh učebního materiálu Prezentace  Potřebné pomůcky PC a MS Office, dataprojektor nebo IT, psací potřeby, sešit Druh interaktivity Aktivita žáků, výklad, samostatná práce Cílová skupina 7. ročník – 13 – 14 let Stupeň a typ vzdělávání 2. stupeň ZŠ  Potřebný čas 30 min Řešení Ano Celková velikost 509 kB  Zdroje Vlastní Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Jan Amos Komenský Metodický pokyn: Žáci se seznámí s dobou baroka a s jeho největším naším představitelem J. A. Komenským. Připomenou si jeho život a dílo. Zaměří se na jeho pedagogický přínos. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

pohřben v Naardenu v Nizozemí Jan Amos Komenský narodil se 28. 3. 1592 na Moravě ( místo narození není známo, uvádí se: Uherský Brod, Nivnice, Komňa) umírá 15. 11. 1670 v Amsterdamu pohřben v Naardenu v Nizozemí Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Život a studia pochází z měšťanské rodiny má čtyři sestry po smrti rodičů se o něj stará teta ve Strážnici studuje na Gymnáziu v Přerově, v zahraničí – na bratrských školách: Heborn, Heidelberg působí jako učitel v Opavě a Fulneku stává se biskupem Jednoty bratrské po porážce stavovského povstání v r. 1621 se skrývá, nechce přijmout katolickou víru v roce 1628 odchází do exilu Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Život v exilu usadil se v polském městě Lešno – centrum bratrské víry stále doufá, že se vrátí do vlasti v této době vznikají jeho známá pedagogická díla dále působil v Anglii, Švédsku, Uhrách a po požáru v Lešně r. 1656, kdy přišel téměř o celý svůj majetek a cenné rukopisy, se uchýlil do Amsterdamu Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Dílo pedagogická 2. filozoficko – náboženská Velká didaktika Informatorium školy mateřské Dvéře jazyků otevřené Orbis pictus (Svět v obrazech) 2. filozoficko – náboženská Labyrint světa a ráj srdce 3. pansofická (pansofie = vševěda) Obecná porada o nápravě věcí lidských Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Labyrint světa a ráj srdce alegorická skladba, svět zobrazuje jako město = bludiště hlavní postavou je poutník, který touží po poznání světa, aby si zvolil vhodné povolání a aby našel smysl života Doprovází ho Všezvěd Všudybud (alegorie zvídavosti) a Mámení (alegorie přejímání cizích názorů) poutník je zklamaný, všude nachází jen nepravost a faleš, chce ze světa odejít, nakonec nalézá útěchu ve svém nitru – v ráji srdce, kde se setkává s Bohem a začíná chápat svět i smysl života – skromnost, pokora Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Labyrint------------------ a ráj --------------- Doplň názvy děl Labyrint------------------ a ráj --------------- Informatorium školy ----------------------- Dvéře ----------------------- otevřené ------------------- v obrazech ------------------- didaktika Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Řešení 1. Labyrint světa a ráj srdce 2. Informatorium školy mateřské 3. Dvéře jazyků otevřené 4. Svět v obrazech 5. Velká didaktika Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace