Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Druh učebního materiálu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Druh učebního materiálu"— Transkript prezentace:

1 Druh učebního materiálu
Anotace Seznámení žáků se zásadami J. A. Komenského Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření listopad 2011 Ročník V. Vzdělávací oblast obor tématický okruh Člověk a jeho svět Vlastivěda Lidé a čas Téma-název učebního materiálu Jan Amos Komenský DUM Druh učebního materiálu Prezentace

2 Jan Amos Komenský DUM - 10

3 Jan Amos KOMENSKÝ Narození : 28. března východní Morava Úmrtí : 15. listopadu Amsterdam Nejznámější a nejvýznamnější uprchlík z dob třicetileté války. Do své vlasti už se nikdy nevrátil. Zemřel v Nizozemsku, kde je také pohřben. Poslední biskup Jednoty bratrské, český teolog, filosof, pedagog a spisovatel.

4 Roku 1608 začal studovat na latinské škole (gymnáziu) v Přerově, odkud v roce 1611 odešel na vysokou školu do Herbornu. Ve Fulneku poznal i svou první ženu Magdalénu Vizovskou.

5 Pobýval v Lešně, kde také učil a věnoval se hlavně psaní knih.
Při požáru města shořely všechny jeho rukopisy i velký slovník českého jazyka. Česko – latinský slovník, na kterém pracoval více než dvacet let, prakticky celý život.

6 Pro své názory, myšlenky a zásady je nazýván Učitelem národů.
Vysoce oceňoval význam výchovy. Podle něj by žádné dítě nemělo být vyloučeno z výchovy, protože i to nejméně nadané dítě lze alespoň poněkud vychovat. Výchova dítěte má podle něj tři hlavní cíle: poznat sebe a svět – vzdělání ve vědách, uměních a řemeslech ovládnout sebe – výchova mravní povznést se k Bohu – výchova náboženská Klade důraz na význam kázně. Odmítá tělesné tresty za neznalost, ale za porušení kázně je v určitých případech připouští. Pro své názory, myšlenky a zásady je nazýván Učitelem národů.

7 Ve svých knihách také psal, že škola má být pro děti radostí.
Vyučování má být pro děti hrou. Jak je to u Tebe? Je škola radostí?

8 Při výuce aplikoval Komenský tyto zásady:
1. zásada názornosti – přímá žákova zkušenost 2. zásada aktivnosti – žáci by měli své poznatky získávat vlastní zkušeností

9

10 b) 3. zásada přiměřenosti – učitel by měl vycházet z věkových a individuálních schopností dětí 4. zásada trvalosti – učivo je třeba soustavně opakovat c) Hlaholice a) 863 – 9.stol. e) Husitská vlajka 15. stol. d) Pražská defenestrace 1618 – 17. stol. Věstonická venuše Korunovační klenoty let př.n.l. 1346 – 14.stol.

11 Děti dělil podle nadání:
bystré, dělají radost bystré, líné bystré, vzpurné - s nedostatkem bystré mysli - s nedostatkem bystré mysli, líné s nedostatkem bystré mysli, vzpurné Rodiče a učitel mají být vhodným příkladem pro dítě a vést jej ke správné životosprávě. Doporučuje vhodnou stravu, střídání práce s odpočinkem, dostatek spánku (8 hodin) a péči o hygienu těla.

12 CITACE OBRAZOVÉHO MATERIÁLU
AMOS - GLOBUS - ŽÁK - SLOVNÍK - GYMNÁZIUM - J.A. KOMENSKÝ - SMAJLÍK - KRAJE ČR - MAPA EVROPY- Cs.wikipedia.org/wiki/Hlavní_strana J.A.KOMENSKÝ V. VENUŠE - HLAHOLICE - KORUN. KLENOTY - VLAJKA - DEFENESTRACE -


Stáhnout ppt "Druh učebního materiálu"

Podobné prezentace


Reklamy Google