III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Grafická média ve vyučování dějepisu LS AR
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
POJMOVÁ MAPA JAKO NÁSTROJ AKTIVNÍHO UČENÍ V MATEMATICE
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Prezentace záměru aktivit letošního projektu „Regionální konference“
STRUKTURA OSNOVY KURZU
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Stěžejním motivem je představení netradičních a inovativních výukových.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Vlastní hodnocení školy
(komentovaný přehled)
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
Kritické myšlení - základní vymezení, ukázková lekce
Průřezová témata.
AKTIVIZAČNÍ METODY VE VÝUCE PŘÍRODOPISU
Kritické myšlení Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2010.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Cíle studia didaktiky pedagogiky
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Autor: Mgr. Dana Forýtková
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
S OCIALIZACE DO PROFESE UČITELE Školní pedagogika Podzimní semestr 2014 Petra Černochová, Anna-Marie Malíková.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
TVORBA STUDIJNÍCH TEXTŮ V DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Simona F e i t o v á Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci.
Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Pedagogické minimum pro knihovníky – kritické myšlení a jeho metody Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU 4. listopad 2015 Seminář – Vědecká knihovna.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
K ONSTRUKTIVISMUS Zora Syslová. T RANSMISE VERSUS KONSTRUKCE Transmisivní pedagogika klade důraz na fakta a jejich zapamatování. Konstruktivistická pedagogika.
Vedení dialogu a diskuse Dobrá dohoda je dcerou nespoutaného myšlení a vzájemného respektu Jiří Plamínek.
Individualita žáků a její rozvíjení
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Obecná didaktika ÚVOD.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Karel Havlíček Cesta do vyhnanství.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Konstruktivismus Zora Syslová.
Konflikt, koření života
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Práva dítěte Výchova k občanství
aneb vyvážený plán hodiny s prvky konstruktivismu
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Transkript prezentace:

III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky

RWCT metody a jejich využití ve vzdělávání sester

Nová filosofie vzdělávání Obsažena v rámcových vzdělávacích programech Zdůrazňuje ve výuce a vzdělávání dovednosti: -Komunikace -Samostatné práce s informacemi -Kritické myšlení -Všeobecné sociální kompetence

Program RWCT Reading and Writing for Critical Thinking Čtením a psaním ke kritickému myšlení –program stimulující samostatné myšlení žáků vyvinut z iniciativy Konsorcia pro demokratické vzdělávání a Projektu Orava organizace Kritické myšlení - realizace a rozvoj programu v ČR Zaváděn do přípravy učitelů na VŠ, CŽV

Vychází z teoretických základů kognitivní psychologie a pedagogického konstruktivismu Slučuje vzdělávací obsahy s tréninkem sociálních dovedností

Podmínky pro stimulaci KM Čas a příležitost ke KM Volné vyslovování domněnek Otevřené přijetí názorů Aktivní zapojení studentů Bezrizikové prostředí Důvěra ve schopnosti každého studenta

Třífázový model myšlení a učení E – U – R E - Evokace U - Uvědomění si významu R - Reflexe

1. fáze - EVOKACE Student si samostatně a aktivně vybavuje, co již o tématu ví, co už slyšel Cíl - vzbudit vnitřní zájem studenta řešit předložený problém – učit se

2. fáze UVĚDOMĚNÍ SI VÝZNAMU Student zakomponovává nové informace do stávající kognitivní struktury Vytváří pomocí práce s textem „mosty mezi starým a novým“

3. fáze - REFLEXE Formulace myšlenek, závěrů vlastními slovy Diskuse, konfrontace názorů Vytváření nové struktury, upevnění poznatků a jejich využití

Nejčastější metody KM Volné psaní Vennův diagram Kostka Klíčové pojmy Pětilístek Myšlenkové mapy V – CH - D

INSERT Čtení s otázkami Učíme se navzájem Kmen a kořeny Zpřeházené věty Dílna hodnocení (portfolio) Skládankové učení Diskusní pavučina ANO - NE

Myšlenkové mapy Grafické záznamy myšlenkových struktur Slouží ke zviditelnění myšlenkových procesů, které se odehrávají při zkoumání nějakého tématu Využití i při praktickém vyučování

Vennův diagram Srovnávání dvou pojmů, oblastí Vhodné pro přehlednější znázornění kontrastu myšlenek a jejich styčných oblastí Je tvořen dvěma (nebo více) částečně se překrývajícími kruhy

- prostorová představivost - logické myšlení - odhad vzdálenosti - koncentrace … - široké zorné pole - šestý smysl - mechanická paměť - emocionalita… ? VENNŮV DIAGRAM ŽenaMuž

Metoda volného psaní V průběhu 5 minut studenti píší vše, co je k danému tématu napadne Možno vyzvat studenty, aby přečetli svůj text kolegům

INSERT Vhodné pro práci s textem Studenti pozorně čtou text a v něm současně vyznačí 4 symboly Na základě symbolů studenti zpracují tabulku Diskuse, popř. okruhy pro samostudium  ▬  ?

Pětilístek K zadanému tématu (pojmu) student připíše: 2 adjektiva spojená s tématem 3 slovesa vyjádření vztahu k tématu (4 slova bez určení slovních druhů) synonymum k tématu

Současné aktivity KM Standardní základní a pokračovací kurzy RWCT Letní školy pro mírně i velmi pokročilé Kurz pro vysokoškolské studenty a mladé vyučující Informační síť (čtvrtletník Kritické listy,

Učení nemusí být nuda a šprtání, ale způsob, jak rozeznat důležité od nepodstatného a mnoho dalších užitečných dovedností pro život.

Děkujeme za pozornost