SLADKOVODNÍ RYBY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název: Biologie živočichů, Rybí pásma v ČR
Advertisements

LOSOSOVITÉ RYBY Lososovité druhy ryb jsou významnými druhy pro sportovní rybolov. Lipan společně s pstruhem obecným patří mezi původní druhy. Koncem 19.století.
Atlas ryb Kliknutím si posouváš obrázky První obrázek bude kreslený
Autor:Mgr. Alena Shánělová
ROZDĚLENÍ RYB Přírodopis 7 třída.
RYBY.
Ryby.
PREZENTACE – RYBY.
Základní škola Kladruby
RYBY.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Digitalizace výuky Příjemce
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Prvouka 3.ročník Gabriela Mikulková 2012
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Živočichové našich rybníků – ryby, obojživelníci a plazi
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Ichtyofauna ČR V současnosti ve vodách ČR prokázán výskyt 67 druhů ryb, řazených do 17 čeledí Z toho 52 druhů (78 %) je původních a 15 druhů je nepůvodních.
Český rybářský svaz, místní organizace J.Hradec.
ROK 2012 NASAZENÍ REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva komise pro kontrolu zarybn ě ní.
Ryby v ČR Vytvořila Lenka Švejdarová 7.B.
Pstruh obecný (70 cm). Pstruh obecný (70 cm) Pstruh americký (70 cm)
ZOOLOGIE OBRATLOVCŮ RYBY
Poznávačka: kruhoústí
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními vlastnostmi vodního.
Nejpočetnější skupina obratlovců 25 OOO druhů V ČR jich žije 80
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
SLADKOVODNÍ RYBY
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_11.
POZNÁVÁNÍ RYB RNDr. Václav Procházka.
ROK 2010 NASAZENÍ REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva komise pro kontrolu zarybn ě ní.
Název školy:c ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_599_ŽIVOČICHOVÉ_V_LÉTĚ Téma: ZOPAKOVAT SI ŽIVOT.
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_154 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Sladkovodní ryby_poznávačka
Život ve vodě Filip Bordovský.
Vodní ekosystémy a jejich struktura
Základní škola Kladruby
Pásma ryb Lukáš Melecký.
SLADKOVODNÍ EKOSYSTÉMY II
Nejznámější sladkovodní ryby
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
RYBY poznávání zástupců
7. třída.  Ke každému očíslovanému obrázku napiš rodové a druhové jméno ryby Např. 1. hořavka duhová  Společně provedeme kontrolu (opravu)  Klíčová.
RYBY. kapr obecný vouskykrátká řitní ploutev dlouhá hřbetní ploutev.
Typ vodního prost ř edí Po č et druh ů % celk. po č tu Poznámka Primárn ě sladkovodní ,16200 (93%) nále ž í do nad ř ádu Ostariophysi ( ř ády Characiformes,
RYBY SLADKOVODNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Lada Marholdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_52_INOVACE_23_ryby TémaŽivočichové.
Zástupci ryb Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Bioindikátory čistoty vod
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/07 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem ryb. Materiál je plně funkční pouze s použitím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/08 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ / /21
RYBÍ PÁSMA Mgr. Radka Macháňová.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Zástupci sladkovodních ryb
Základní škola, Hradec Králové
Obr.č.1.
VY_52_INOVACE_14_ Živočichové v řece
Poznávačka ryb.
RYBY sladkovodní a mořské.
ZŠ Holýšov, 7. A Michal Dáňa 2018/2019
Třída: Ryby.
NAŠE SLADKOVODNÍ RYBY RYBY.
Mihule potoční.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

SLADKOVODNÍ RYBY

Sladkovodní ryby Jsou přizpůsobeny k životu ve sladké vodě Sladká voda: Tekoucí Stojatá

4 pásma tekoucích vod: 1. pásmo pstruhové (pstruh obecný) (horské potoky a říčky) 2. pásmo lipanové (lipan podhorní) (podhorské potoky a řeky) 3. pásmo parmové (parma obecná) (střední toky řek) 4. pásmo cejnové (cejn velký) (dolní toky řek)

Pásma tekoucích vod Liší se od sebe: Rychlostí proudu vody Obsahem kyslíku Teplotou Druhovým zastoupením ryb

Způsob výživy sladkovodních ryb A) ryby dravé Štika, okoun, candát, sumec Živí se jinými rybami a jinými vodními živočichy B) ryby nedravé Kapr, lín, plotice Živí se hmyzem, drobnými korýši a rostlinami

Pstruh obecný – forma potoční

Pstruh obecný

Lipan podhorní

Lipan podhorní

Parma obecná

Cejn velký

Cejn velký