1 Rizika podnikání Odvracet rizika znamená předvídat a vytvářet adekvátní finanční zdroje, aby organizace mohla účinně čelit dopadům očekávaných rizik.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

GOOD DECISIONS – BAD OUTCOMES
Financování Podstata a formy. Financování podniku = získávání, rozdělování finančních zdrojů a jejich využití k získávání potřebných statků a k úhradě.
Tvorba cen v maloobchodě
ŘÍZENÍ FINANČNÍCH RIZIK
Hodnotový management Teorie rozhodování
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
3. téma: MANAGEMENT INOVAČNÍCH RIZIK
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Proč strategický management?. Geneze strategického managementu Období ? Plánováníkrátkodobédlouhodobéstrategické strategický.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Agregátní poptávka a nabídka
Cenová strategie Eduard Andráši.
Analýza konkurenčního postavení
Inflace.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
KRIZE NENÍ HROZBOU! JE PŘÍLEŽITOSTÍ K ROZVINUTÍ DOSUD OPOMÍJENÝCH PŘEDNOSTÍ TRŽNÍ EKONOMIKY. Zbyněk Pitra, předseda Rady expertů ČMA Golem klub, Praha.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
MANEK Antonín ŠMEJKAL (2012) Antonín ŠMEJKAL (2012) ŘÍZENÍ RIZIKA.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Firma a hospodářská politika. Souvislosti.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Proces řízení rizik.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
BEST PRACTICES IN TREASURY CORPORATE FUNDING COUNTERPARTY RISK MANAGEMENT WORKING CAPITAL MANAGEMENT.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Poradenství v obecném řízení
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Metody řízení tržních rizik
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Petráčková Jozová Cézová
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
Ekonomie 1 Magistři Třetí přednáška Produkce v čase
Struktura podnikatelského plánu
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Opatření EGAP ke zlepšení podmínek pojištění 3 EGAP založen v roce 1992 specializovaná státní úvěrová pojišťovna pojišťování teritoriálních a tržně nepojistitelných.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Řízení vztahu podniku k věřitelům
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Funkce organizace Formulace funkcí organizace
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Ekonomika malých a středních podniků
Transkript prezentace:

1 Rizika podnikání Odvracet rizika znamená předvídat a vytvářet adekvátní finanční zdroje, aby organizace mohla účinně čelit dopadům očekávaných rizik. Management rizika je metodou aktivního předcházení možným rizikům a zmirňování jejich dopadů, pokud k nim dojde. Každý podnikatelský subjekt (organizace) je ve svém podnikání nevyhnutelně vystaven rizikům ve třech rovinách: aktiva, zaměstnanci a zodpovědnost. Organizace může některá rizika, která nemohou být ani eliminována, ani konzervována, přesunout plně nebo částečně na další subjekt: banky (finanční rizika), zákazníky (záruky, garance), subdodavatele a pojišťovny.

2 Rizika se týkají především rozhodovacích procesů PŘIJETÍ ROZHODNUTÍ PŘÍPRAVA ROZHODNUTÍ REALIZACE A KONTROLA ROZHODNUTÍ Události a jevy v okolí PERCEPCE - kvalita IS KOGNITIVITA - úroveň znalostí VYHODNOCENÍ - analytika PODMÍNKY NEURČITOSTI MOŽNOSTI REVOKACE Adekvátnost, přesnost a aktuálnost informací Odborné způsobilosti a zkušenosti rozhodovacího subjektu Vhodné analytické metody Účelné techniky rozhodování a aplikace DSS Participativní styl managementu a vhodné zpětnovazební kanály

3 Výrobní a obchodní rizika - výroba a prodej produktů a služeb (jejich objem, kvalita a náklady) rozhodují o konkurenčních výhodách organizace Technologická rizika: kvalita, spolehlivost, kapacity, modernizace. Sociální rizika: soulad zájmů, stávky, pracovní kázeň. Rizika nákupu: množství, kvalita, termíny, cena. Subdodavatelské vztahy: možnosti subdodavatelů, dělba rizik, morální závazky, kulturní diference. V oblasti informatiky: data, programy, technika. V oblasti distribuce: doprava, skladování, právní nejistoty. V oblasti výzkumu a vývoje: technická, obchodní, organizační. Mimořádné události: požár, povodně, zemětřesení, teroristický útok.

4 Finanční rizika Riziko nesolventnosti: –vliv konkurence na cenovou politiku a rentabilitu organizace, bránit se aplikací metod finanční analýzy; –vliv dodavatelů na stabilitu zásobování a návratnost investic, bránit se získáváním poznatků o pověsti dodavatelů; –vliv lidského činitele, bránit se tlakem na zvyšování odborných způsobilostí manažerů. Rizika bankovní (úvěrová): –vliv změn úrokových sazeb, bránit se v pojetí smluvních vztahů a orientací na alternativní zdroje cizího kapitálu; –vliv možných bankrotů bank, bránit se diverzifikací úvěrového portfolia. Rizika cenová: –vliv vývoje poptávky, bránit se kvalitou a originalitou nabízených produktů a služeb (hodnotovou cenu); –vliv zvyšování nákladů, bránit se zapojením do strategických aliancí.

5 Měnová rizika: –vliv vývoje směnových kursů, bránit se předvídáním a využitím finančních poradců; –vliv parity kupní síly, bránit se pojištěním vývozu. Politická rizika: –vliv změn legislativy a administrativních praktik, obranou je promítnutí těchto rizik do finančního plánování organizace. Inflační rizika: –vliv na hodnotu zásob (inflace zvyšuje hodnotu nevyužitých zásob), bránit se optimalizací výše skladových zásob; –vliv na odpisy (inflace snižuje výnosy z odpisů), bránit se indexací investičních úvěrů a nelineárním odpisováním hodnoty investice.

6 Metody zvládání podnikatelských rizik Třídění rizik podle kriterií: pravděpodobnost vzniku a velikost důsledků –pro pravděpodobná a závažná rizika uplatnit techniky managementu rizika; –diverzifikace méně pravděpodobných a méně závažných rizik při finančním plánování. Využívání metody statistické analýzy a simulačních modelů při prognózování rizik. Uplatnění metod operačního výzkumu (lineární a dynamické programování) při (finančním) plánování preventivních opatření. Uplatnění metod finanční matematiky při pojišťování rizik. Zohlednění rizika v koncepci podnikatelské strategie: diverzifikace nabídky produktů a služeb, diverzifikace cílových trhů.

7 NÁSLEDNÁ LIKVIDACE PŘÍPRAVA NÁPRAVNÝCH OPATŘENÍ Závažnost dopadů nízkávysoká Pravděpodobnost vzniku malá velká ELIMINOVAT MOŽNOST VZNIKU PREVENCE Klasifikace rizik