2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Desetinný zlomek Helena Půlkrábková.
Zlomky a desetinná čísla.
1.
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
7.
Poměr.
Sčítání lomených výrazů – 3
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
5.
ZLOMKY 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Rozšiřování a krácení zlomků
Zlomky Porovnávání zlomků.
DĚLENÍ CELKU ZLOMEK.
Zlomky Smíšená čísla.
Zlomky Matematika VY_32_INOVACE_100 – 5.sada, M Anotace
VY_42_INOVACE_88_POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčervenec 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Poměr čísel a,b zapisujeme Poměr a : b můžeme zapsat ve tvaru zlomku
ZLOMKY - ÚVOD.
9.
Násobení lomených výrazů
Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník
5.
Dělení zlomků.
VÝPOČET ZLOMKU Z CELKU.
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Krácení lomených výrazů.
10.
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Převeď zlomky do základního tvaru:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Základní škola Čelákovice
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
ZLOMKY Pojem zlomků.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
Základní škola Čelákovice
Násobení zlomků.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
I. Podmínky existence výrazu
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Čelákovice
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Pojem zlomek a jeho zápis.
Lomené algebraické výrazy
Zlomky Dělení zlomků..
Zlomky a desetinná čísla.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
Pojem zlomek a jeho zápis.
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

2

ZLOMKY       Protože je ve jmenovateli zlomku 4, celek ( tj. 12 cm) musíme rozdělit na 4 stejně velké části. 3 cm 3 cm 3 cm 3 cm 12 : 4 = 3 Každá část bude měřit 3 cm. 12 cm 9 cm Protože v čitateli zlomku je 3, máme určit, kolik cm budou měřit 3 části. 1 část … 3 cm 3 části …. 9 cm

ZLOMKY       Protože v čitateli zlomku je 3, znamená to, že 3 části (ze 4 ) měří 12 cm. Když 3 části měří 12 cm, 1 část měří 12 : 3 = 4 cm. 4 cm 4 cm 4 cm 4 cm 12 cm Protože je ve jmenovateli zlomku 4, celek dělíme na 4 stejně velké části. 16 cm 1 část …. 4 cm 4 části ….. 4 . 4 = 16 cm

Vzorové příklady    

Vzorové příklady