Artprogram Projekt podporující kurikulární reformu v Moravskoslezském kraji Komu je projekt určen? - řídícím a budoucím řídícím pracovníkům ZUŠ Kterým.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

Podpora uměleckého vzdělávání CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Zkvalitňování dalšího profesního vzdělávání zaměřeného na stavebnictví, elektrotechniku a gastronomii.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Realizace a výstupy zakázky „Kvalitní management ve vzdělávání – cesta k úspěchu“ Realizátor zakázky: Asistenční centrum, a.s. Sportovní Most.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
CZ / /0390 Posílení role Odborového svazu KOVO při zvyšování adaptability jeho členů Příjemce dotace: OBSLUŽNÁ SPOLEČNOST,a.s. Partner: Odborový.
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Artprogram 1 (Podpora rozvoje klíčových kompetencí řídících a budoucích řídících pracovníků ZUŠ)‏ Komu je projekt určen? - řídícím a budoucím řídícím pracovníkům.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
1.Multikulturní výchova 2.Medializace a mediální výchova 3.Výchova k dobrovolnictví 4.Zdravé klima neformálního a zájmového vzdělávání 5.Participace a.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
Centrum primární prevence Semiramis o.s. Ptácká 162, Mladá Boleslav Náplň práce lektorů Programů DPP.
Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.3.05/ Ing. Marek Bumbálek Krnov
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Rozvíjení rovných příležitostí a podpora zaměstnatelnosti v Jihočeském kraji Záměr projektu do programu Equal (3.pilíř: Podpora adaptability) Tento příspěvek.
Organizační struktura
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Projekty Dialog a Perspektiva reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , Ludmila Muchová
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Aktivity Sdružení automobilového průmyslu v oblasti vzdělávání Předkladatel: Jiří Černý, viceprezident TPCA Czech a viceprezident AutoSAP 75. zasedání.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Opava Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE „Učitel ZUŠ“ Podpora dalšího vzdělávání učitelů základních uměleckých škol Karlovarského kraje CZ.1.07/1.3.11/ Tento projekt.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Rosteme spolu Občanské sdružení AVE – ZŠ a SŠ v Moravskoslezském a Olomouckém kraji.
KONTAKTNÍ SEMINÁŘ Programu CZ11 Public Health Inititatives Iniciativy v oblasti veřejného zdraví Fond bilaterální spolupráce Opatření A.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
„Podpora činnosti základního uměleckého školství při realizaci výuky podle Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání“
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
Úvodní seminář Klíčová aktivita č. 3
Pilot ZUŠ „Podpora činnosti základního uměleckého školství
Výzva k předkládání žádostí
Krajské akční plánování
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Název operačního programu:
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Organizační struktura
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Kariérové poradenství a podnikavost
Standardy pro základní vzdělávání
Transkript prezentace:

Artprogram Projekt podporující kurikulární reformu v Moravskoslezském kraji Komu je projekt určen? - řídícím a budoucím řídícím pracovníkům ZUŠ Kterým školám je projekt určen? - školám MSK sdruženým v o.s. MÚZA a vybraným školám krajů Olomouckého a Zlínského Kdy projekt začíná a končí?

Artprogram Projekt podporující kurikulární reformu v Moravskoslezském kraji Na co je projekt zaměřen a k čemu to bude dobré? - projekt počítá se sérií školení, workshopů, seminářů, kurzů e-learningových i „reálných“, se zahraniční cestou... - vždy na téma, které je úzce spjato se zaváděním dvoustupňového kurikula do ZUV tak, aby bylo dosaženo cíle projektu Co je cílem projektu? - na konci projektu by neměl mezi zúčastněnými školami být nikdo, kdo by mohl říci, že nic neví o dvoustupňovém kurikulu a že s tvorbou ŠVP nechce mít nic společného - jde o “prosté” podání informací, učitelé si s nimi jistě dobře poradí sami

Artprogram Další základní informace Jakou částku představuje výše dotace? - 8,4 milionu Kč Kdo je poskytovatelem grantu? - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy - registrační číslo projektu je CZ.1.07/1.3.00/ Kdo je nositelem grantu? - občanské sdružení MÚZA se sídlem v Orlové - Porubě

Artprogram Další základní informace Z čí iniciativy projekt vznikl? - iniciativa vzešla především ze strany pilotních škol RVP – ZUŠ Rýmařov, ZUŠ E.Marhuly Ostrava – Mariánské Hory, dále pak ZUŠ J.Míši Orlová - Poruba Jak bude projekt organizován? - aktivity pro školy v okresech Ostrava a Karviná + vybrané školy ze Zlínského kraje povede jako obsahový manažer Pavla Kovalová - aktivity pro školy v okresech Frýdek-Místek, Nový Jičín, Opava a Bruntál + v Olomouckém kraji povede jako obsahový manažer Jiří Taufer Kdo to všechno zaplatí? - Všechny projektové aktivity budou plně hrazeny z poskytnutého grantu, pro zúčastněné školy budou tedy zdarma.

Klíčové aktivity Školení ředitelů škol Školení pro experty - garanty oborů Benchlearningové akce a poradenské centrum E-learning Artprogram

Klíčová aktivita 1 – Školení ředitelů škol - 8 dvoudenních školení na důležitá témata související s kurikulární reformou Školení budou vedena lektory s největšími zkušenostmi v oblasti řízení škol v období zavádění nových kurikulárních dokumentů. Účastníci kurzů budou rozděleni do 2 skupin po 25, celkem tedy proběhne 16 dvoudenních akcí. Bude tedy proškoleno 50 osob - ředitelů či zástupců ZUŠ - v jednom vzdělávacím programu o 8 dvoudenních modulech na témata různých aspektů řízení uměleckého vzdělávání v době tvorby dvoustupňového kurikula, což je školení nezbytné pro současné řídící pracovníky i pracovníky s řídícím potenciálem. Tématy školení budou: o motivace ředitelů a dalších řídících pracovníků o Projektové řízení ve školství o Personální řízení ve školství o Finanční řízení ve školství o Legislativa školství o Kurikulární dokumenty (tvorba a aplikace)‏ o Vztah RVP ZUV a ŠVP o Autoevaluace na školách

Artprogram Klíčová aktivita 1 – Školení ředitelů škol - zahraniční výjezd do země, kde s výukou podle rámcového kurikula již mají zkušenosti - tato aktivita je plánována na září 2010

Artprogram Klíčová aktivita 2 - Školení pro experty - garanty oborů V rámcovém vzdělávacím programu lze nalézt 15 důležitých kapitol - výtvarný, dramatický, taneční obor a hudební obor pak rozdělený do nástrojů smyčcových, klávesových, strunných... V tomto projektu vznikne skupina 15 garantů - expertů na každou z těchto částí RVP. Jejich práci bude představovat nejdříve proškoleních jich samých a poté budou oni organizovat pro své kolegy se stejným zaměřením školení, semináře a především utvoří metodické centrum, které bude poskytovat informační servis kolegům učitelů ZUŠ, kteří právě píší svůj školní vzdělávací program.

Artprogram Klíčová aktivita 2 - Školení pro experty - garanty oborů - pro garanty bude připraveno: - 15 školení, reagujících na nové trendy v uměleckém vzdělávání - navíc podstoupí školení na téma prezentačních dovedností tak, aby mohli dále působit jakožto "metodická pomoc" pro své kolegy, - a také budou mít možnost zúčastnit se zahraničního výjezdu. - zde budeme respektovat doporučení Evropské unie hudebních škol (EMU) a navštívíme země, kde mají prokazatelně výborné výsledky v jednotlivých sekcích RVP. - školení, které budou garanti organizovat pro své kolegy - 15 dvoudenní školení (z důvodu velkého počtu účastníků ve 2 opakováních)‏, v každém kurzu bude účast cca osob. - školení budou tématicky respektovat aktuální témata při psaní ŠVP, prezentaci výsledků pedagogické práce, metodické rady, výměny zkušeností - bude proškoleno cca 600 osob ve 33 bězích

Artprogram Klíčová aktivita 3 - Benchlearningové akce a poradenské centrum V rámci této klíčové aktivity bude provedeno: - 15 vzdělávacích akcí pro zhruba 400 osob - každá akce bude pro osob, v závislosti na tom, jaké obory mají jednotlivé ZUŠ - půjde o výměnu vzájemných zkušeností v oblasti vedení kolektivů s akcentem na specifika jednotlivých nástrojů či uměleckých oborů. - akce budou vedeny učiteli - garanty jednotlivých oborů a budou jednodenní bez ubytování - tyto akce umožní efektivní výměnu informací mezi jednotlivými ZUŠ

Artprogram Klíčová aktivita 3 - Benchlearningové akce a poradenské centrum - vznik poradenského centra Vytvořená pracovní skupina fungující jakožto metodické centrum ZUŠ, organizující školící a vzdělávací akce a poskytující poradenství pro jednotlivé ZUŠ. Členové této sítě budou geograficky rovnoměrně rozprostřeni v rámci 3 cílových krajů a budou mít za povinnost průměrně měsíčně provést aspoň jedno školení na aktuální téma a poskytnout aspoň 3 konzultace, které budou následovat jak po školení v předchozí etapě, tak i po školeních v této etapě. - které budou tvořit 15 expertů - garantů každého oboru ZUŠ. Tito experti budou mít za úkol shromažďování materiálů za svoji oblast a provádění konzultací se svými kolegy ze ZUŠ.

Artprogram Klíčová aktivita 4 - E-learning E-learningový kurz bude vytvořen a provozován externí dodavatelskou firmou. - popis aktivity V rámci projektu si necháme dodavatelem vytvořit a provozovat e-learningový kurz zaměřený na dovednosti řídících pracovníků v uměleckém vzdělávání, který bude povinný i pro všechny prezenční účastníky projektu. Kurz bude o dvou úrovních, o té základní úrovni pro budoucí řídící pracovníky a vedoucí nástrojových sekcích, a o pokročilé úrovni pro současné ředitele ZUŠ. Výstupem této klíčové aktivity bude vytvořený e- learningový kurz pro řídící pracovníky v uměl. vzdělávání, který bude provozován i po ukončení projektu, a také cca 500 proškolených účastníků kurzů.

Artprogram Časový harmonogram

Artprogram Realizační tým Mgr. Radka Böhmová - projektový manažer Blanka Zátopková - manažer akreditací - ředitelka ZUŠ Orlová - Poruba, předsedkyně o.s. MÚZA Mgr. Jiří Taufer, Ph.D. - obsahový manažer 1, - webmaster - ředitel ZUŠ Rýmařov Mgr. Pavla Kovalová - obsahový manažer 2 - ředitelka ZUŠ E.Marhuly Ostrava - Mariánské Hory Jana Barteczková - finanční manažer Božena Oslizloková - projektová asistenka Eva Sekelová - účetní garanti – experti Lektoři dvoudenních kurzů

Artprogram Komunikační kanály s realizačním týmem telefony - používejte, prosím, jen v nejnutnějších případech, jinak se utelefonujeme k smrti em - nejfrekventovanější způsob oběma směry (od realizačního týmu k partnerským školám a obráceně)‏ Internetové stránky- - v projektu zaujímají velmi důležité místo. - obsahují totiž informační kanály, které budeme využívat všichni - publikace vlastních článků - komentáře k článkům - diskuze na zvolené téma - atd.