OBECNÁ PSYCHOLOGIE p ř e d s t a v y ψ Představa  obraz předmětu, který není přítomen – tj. nepůsobí aktuálně na naše smysly.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JÁ A MOJE ŽENA.
Advertisements

PŘEDSTAVY, FANTAZIE Škola:
Klamy a další zajímavosti
Vypracoval: Václav Fichtner. Na tomto obraze je jasně vidět malířova nespoutaná ruka. Hlavně barevné přechody jsou výrazné a barvy jsou hodně syté.
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Co a proč Radka Mužíková. Co stojí v centru mého zájmu? Co hýbe mým srdcem? To je tím CO, tím hlavním CO v mém životě: Život, bytí, existence Člověk jako.
PSYCHICKÉ PROCESY Psychologie.
Optické klamy Martina Mihalíková 8.Au.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Digitální učební materiál
Zpracování senzorického materiálu a zrakové klamy
Vymezení, funkce, zdroje
Optické klamy a iluze Petr Vejsada. Optické klamy a iluze Petr Vejsada.
Analytická psychologie
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Obrazotvornost či představivost
Za malou chvíli vstoupíte do magického světa. Vyčkejte ještě chvíli...
VY_32_INOVACE_PSYPS12760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS12160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Rozdíl vnímání a představy
Asi to neznamená žít na vysoké noze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Oko.
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Jaký báječný svět… Louis Armstrong.
Moje osoba.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Psychické jevy Psychologie = nauka o lidské psychice (duševním životě). = studuje psychické jevy Psychické jevy – jsou determinovány biologicky i sociálně.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
Mgr. Michal Oblouk. POZNÁVÁNÍ A VNÍMÁNÍ informace o světě kolem sebe získáváme prostřednictvím smyslových orgánů VNÍMÁNÍ = percepce, zachycuje to, co.
Moje třída 9.ročník 4.ročník. 9.ročník Marian Čipčala, Petra Merhautová Simon Kocaj Zdenek Mühldorf Aneta Křížová Václav Lev Věra Čipčalová Luboš Ferenc.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Představy Představy Anotace: Výukový materiál obsahuje vysvětlení vzniku představ, druhy představ. Je určen pro učitele středních škol jako druhy představ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Mentální reprezentace
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Jak na PR (absolutní základ)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Dvourozměrné geometrické útvary
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
Dvourozměrné geometrické útvary
Sebepoznání a sebepojetí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Psychické procesy - vnímání
Intimní móda Koukejte a divte se …...
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
POZNÁVÁME ZÁJMENA JEJICH JÁ ONI NAŠE KDO ? MĚ NIC TY MŮJ
ZVÍŘECÍ KABÁTKY KDO KTERÝ OBLÉKÁ?.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.03
Sociální psychologie – CŽV 2012
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Povrch krychle.
1. Domů, domů touží duše moje, | domů, domů touží duše má
Pozornost a paměť.
Transkript prezentace:

OBECNÁ PSYCHOLOGIE p ř e d s t a v y ψ

Představa  obraz předmětu, který není přítomen – tj. nepůsobí aktuálně na naše smysly.

Představy – jak vznikají? 1. spontánně 2. navozené vlastním úsilím 3. vsugerované - navozené úsilím zvenčí  Máme zodpovědnost za svoje představy?

1. představy vzpomínkové - nejčastější typ představ. Např.: zkuste si představit slona (je to zvíře s chobotem; uvidíte, že vám to půjde). 1. zkuste si představit kapustu (je to zelenina nepříliš oblíbená ve školní jídelně; tato představa je trochu těžší) 2. Zkuste si představit kapustu s chobotem (půjde vám to taky, přestože jste ji patrně nikdy neviděli) 2. A to je představa imaginativní (fantazijní). Typy představ:

Některé jevy na pomezí představ a vjemů:  Halucinace – vnímáme něco, co neexistuje, neuvědomujeme si, že se nejedná o vjem  např. promluví na mě zábradlí.  Pseudohalucinace – promluví na mě zábradlí; já přitom vím, že zábradlí nemluví, ale nemůžu si pomoci, slyším, co mně říká.  Iluze – chybná interpretace podnětu, např. kvůli vysoké horečce.  Bludy – moje chybné přesvědčení o něčem, které si nenechám vyvrátit.

Funkce představ  tvůrčí činnost  vyrovnávají vnitřní napětí (náhradním uspokojením potřeb, únikem před realitou)  tvoří náš vnitřní svět, naši „vnitřní kulturu“

Test prostorové představivosti  Na stěnách hrací kostky jsou místo puntíků písmena od A až po F. Na prvním obrázku vpravo vidíte rozloženou síť takovéto krychle.  Na druhém obrázku máte síť téže krychle, ale s tím, že jsou již označeny jen některé stěny. Dokážete nyní doplnit, které že to písmeno je napsáno na stěně tmavě zvýrazněné na pravém obrázku?

 Stěna je označena písmenem E. Test prostorové představivosti

Praktické využití poznatků o představách:  Testy IQ  Trénink  Výchova  Psychoterapie