MATEŘSKÁ ŠKOLA, Marxova 219/28, ÚSTÍ nad Labem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mateřská škola Sluníčko Hradec Králové,Třebeš
Advertisements

Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
Třída RÁKOSNÍČCI ZŠ a MŠ Újezd, p.o.
ZŠ Ořechov Pohádková škola Charakteristika školy  Pojem malotřídní škola: žáci se učí ve dvou třídách po dvou ročnících v jedné třídě  Od
40 let mateřské školy Kladno Plzeňská 3129
54.mateřská škola Plzeň se sportovním zaměřením Staniční 72, Plzeň
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Role asistenta v Montessori pedagogice
TÝMOVÁ SBOROVNA LEKTOŘI: Mgr. Tomáš Habart, Mgr. Adéla Lábusová
Principy Typy Výhody Bariéry a řešení Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
KOMPAS = sociálně preventivní volnočasový program pro děti ve věku 8 – 15 let Zaměřený na:KOMunikaci PArtnerství Spolupráci V současné době je program.
Norské lesní mateřské školy. Asane gards Bergen Lesní školka ležící v okrajové části Bergenu v blízkosti lesa jako zázemí mají jednu velkou hlavní budovu,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola a Mateřská škola, Podolí příspěvková organizace 1.
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
Rozdíly mezi osobnostmi
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Zdravá škola.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
Komunitní a otevřená škola
Průřezová témata.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Logopedická třída MOTÝLCI
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Praha 4, Tajovského1309 IČ:
Projekt dětská skupina MOTÝL
Mateřská škola, Větrná 1084, Ostrava-Poruba
Domov Trmice Za Humny 580 Gorkého 889
Pedagogická diagnostika
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Domov pro osoby se zdravotním postižením v Horním Benešově
Cíle projektu a projektové aktivity Aktivity na národní úrovni  Podpora Národní pracovní skupiny v práci na  Národním akčním plánu ochrany práv dětí.
Realizace programu Aflatoun v mateřských školách STÁŽ SRBSKO 9. – Lenka Košková, Michaela Vláčilová.
Odloučené pracoviště NAD PLOVÁRNOU Statutární zástupce školy Mgr. Božena Suchánková Vedoucí učitelka Věra Kopečná.
Základní informace o Mateřské škole Zřizovatel: Město Valašské Klobouky Ředitelka: Bc. Ivana Sáblíková Počet pedagogických pracovníků: 12 Počet asistentů.
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Domov seniorů T.G.M. Beroun Poskytování sociálních služeb Příspěvková organizace Pod Studánkou Beroun Zpracoval: Marek Paclt.
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
M ĚSTSKÉ JESLE C HOTĚBOŘ. Naše zařízení poskytuje péči o děti ve věku od 0 zpravidla 3 let. Naším úkolem je vést děti ke zdravému, krásnému a čistému.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Vzdělávací systém ve Walesu 2-3 ROKY / ČAS MĚDVĚDA 3-7 LET / ÚŽASNÁ LÉTA 7-11 LET / NEJLEPŠÍ PŘÁTELÉ WELŠANÉ SI VYTVOŘILI SVŮJ JEDNOTNÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
ZŠ A MŠ KUNÍN ZAŘÍZENÍ MATEŘSKÁ ŠKOLA
Organizační formy práce v tělesné výchově
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VITICE, okres KOLÍN
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vývoj člověka Ontogeneze.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
4.ROČNÍK PŘEDMĚTY, KTERÉ SE VYUČUJÍ VE 4.ROČNÍKU, JSOU ROZDÍLNÉ OD 1. – 3. ROČNÍKU JEJICH NÁZVY JSOU – ČESKÝ JAZYK MATEMATIKA VÝPOČETNÍ TECH-
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Školní vzdělávací program
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Pracovní stáž Malta 2019.
Transkript prezentace:

MATEŘSKÁ ŠKOLA, Marxova 219/28, ÚSTÍ nad Labem

KDE NÁS NAJDETE A KDE SE O NÁS DOZVÍTE: ADRESA: MATEŘSKÁ ŠKOLA, příspěvková organizace Marxova 219/28 400 01 ÚSTÍ nad Labem – Předlice TELEFON: +420475601084 ŘEDITELKA: Alena BODRINOVÁ EMAIL: msmarxova@seznam.cz WEB: msmarxova.webnode.cz ZŘIZOVATEL: Statutární město Ústí nad Labem, Velká Hradební 8, 401 00 ÚSTÍ nad Labem

CHARAKTERISTIKA MŠ: Naše mateřská škola se nachází na okraji města Ústí nad Labem v Předlicích. Budova je dvoupatrová, účelová se dvěma třídami a hospodářskou částí. K mateřské škole patří školní zahrada od května i s možností sportovního využití. Není možnost bezbariérového přístupu. Kapacita mateřské školy je 36 dětí, ale s přihlédnutím k udělené vyjímce, má mateřská škola zapsáno 30 dětí. Kolektiv mateřské školy tvoří ředitelka, 2 učitelky, školnice, kuchařka, vedoucí stravovny a externí ekonom.

JAKÁ JE NAŠE ŠKOLKA:

Šatna a lehárna:

1. třída:

2. třída:

Zahrada:

PROVOZ MATEŘSKÉ ŠKOLY: Provoz je od 6.00 do 16.00 hodin. Během školního roku se však může provoz v určitých případech přizpůsobit požadavkům či potřebám rodičů. MŠ se uzavírá v letních měsících zpravidla na 6 – 8 týdnů a dále pak o vánočních prázdninách. Uzavření MŠ je vždy oznámeno 2 měsíce předem.

REŽIM DNE: 6.00 – 8.00 Scházení dětí 6.00 – 8.30 Hry a činnosti dle zájmu a výběru dětí, cvičení a rušné chvilky, hudební chvilky, výtvarná činnost pozorování a pokusy, grafomotorika, výslovnost Individuální práce s dětmi dle potřeby a nálady dětí, ranní filtr 8.30 – 9.00 Hygiena a svačina – správné stolování, sebe- obsluha, čistota 9.00 – 9.30 Individuální činnosti po skupinkách ve třídách 9.30 – 11.30 Hygiena, příprava na pobyt venku, sebeobsluha samostatné oblékání (zapínání knoflíků, zavazo- vání tkaniček…) pobyt venku

11.30 – 12.00 Úklid svých věcí po vycházce na své místo, hygiena, příprava na oběd se sebeobsluhou oběd – návyky při stolování 12.00 – 14.00 Hygiena, příprava na odpočinek, převlékání do pyžam (samostatně, s pomocí) odpočinek 14.00 – 14.30 Oblékání, hygiena, příprava na svačinu svačina 14.30 – 16.00 Odpolední činnosti - individuální práce, hry a činnosti podle vlastního výběru dětí

PROGRAM ŠKOLY: Je zaměřen hlavně na výchovu romských dětí a dětí ze sociálně slabých rodin. Vychází ze sociálních, intelekto- vých podmínek rodiny, z vědomostí, dovedností a schopností přijímaných dětí. Záměrem mateřské školy je dovést dítě ke konci předškolního období k tomu, aby dítě v rozsahu svých osobních předpokladů získalo věku přimě-řenou fyzickou, psychickou i sociální samostatnost a zákla-dy kompetencí důležitých pro jeho další rozvoj a učení, pro život a vzdělání. Aby dítě bylo samo sebou a zároveň při-způsobeno životu v sociální komunitě a multikulturní spo-lečnosti.

Metody práce vychází z pozorování, nácviku, vysvětlování a neustálého opakování. Vzhledem ke složení dětského kolektivu se mateřská škola zaměřuje především na: slovní zásobu u dětí gramaticky správné vyjadřování jemnou a hrubou motoriku osvojení hygienických, kulturních a společenských návyků rozvoj všestranných vědomostí

RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM PRO PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ: Jako každá MŠ se řídíme RVP PV. Hlavními cíli jsou: Rozvíjení dítěte a jeho schopnost učení Osvojení základů hodnot na níž je založena naše společnost Získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí

Obsah je rozdělen do 5 oblastí, které respektují vývoj dítěte, jeho přirozený život, zrání i učení. Těch oblastí je celkem 5: biologická, psychologická, interpersonální, sociálně kulturní a enviromentální. Od nich jsou odvozeny oblasti předškolní-ho vzdělávání, které jsou nazvány: Dítě a jeho tělo – poznávání lidského těla, podpora tě-lesné a pohybové zdatnosti, sebeobsluha Dítě a jeho psychika – podpora duševní pohody, rozvoj poznávacích procesů, myšlení, řeč Dítě a ten druhý – navazování a udržování přátelství, vzájemná komunikace, spolupráce Dítě a společnost – svět kultury a umění, společenské, morální a estetické hodnoty Dítě a jeho svět – poznatky o světě, o jeho dění, vývoji a změně, vliv člověka na životní prostředí

ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM PRO PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ: Naše MŠ pracuje se vzdělávacím programem, který nazvala: ,,Rok s Martínkem a jeho čítankou” 1. Martínek ve městě 1.1. Kamarádi 1.2. Můj domov a rodina 1.3. Barevný svět 1.4. Pozor, auto! 2. O Jabloňce 2.1. Barvy podzimu 2.2. Ovoce a zelenina 2.3. Jak Honzík stonal 2.4. Kouzelný domeček Rok

3. Martínek a sněhulák 3.1. Veliký sníh 3.2. Městem chodí Mikuláš 3.3. Vánoce jsou tady 3.4. Kniha, přítel člověka 4. O třech medvídcích a lišce 4.1. Domácí a užitková zvířátka 4.2. Volně žijící zvířata u nás 4.3. Z pohádky do pohádky 4.4. Ten dělá to a ten zas tohle 5. Jak se Martínek ztratil 5.1. Vůně jara 5.2. Rozkvetlá louka 5.3. Hurá, do ZOO 5.4. Jako Jeníček a Mařenka 6. Kam se schoval nůž 6.1. Jedeme na výlet 6.2. Těšíme se na prázdniny

Ukázka třídního vzdělávacího plánu:

NAVŠTĚVOVANÉ AKCE: Víme, že u našich dětí ve školce hrají velkou roli peníze. Snažíme se proto využívat s nimi návštěv na různých neplacených veřejných akcích. Navštěvujeme knihovnu, muzeum, různé akce hypermarketů, využíváme také pozvání ZŠ v Předlicích. V podzimních i zimních měsících (pokud počasí dovolí) využíváme hojně návštěv zoologické zahrady, která je v této době zdarma. Samozřejmě navštěvujeme i různá dětská představení v DDM či Kulturním domě v Ústí nad Labem. Do naší MŠ taky jezdí loutková divadélka.

Děti se velmi rády zúčastňují různých výtvarných soutěží Děti se velmi rády zúčastňují různých výtvarných soutěží. V minulém školním roce jsme dostali několik ocenění UKÁZKY OCENĚNÝCH PRACÍ:

UKÁZKY OCENĚNÝCH PRACÍ:

DĚKUJI ZA POZORNOST.