Počítačová podpora konstruování I 7. přednáška František Borůvka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Makra v Excelu.
Advertisements

Zoner Foto Studio Bohumil Bareš.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Microsoft Word 2010 I. Spuštění aplikace Wordu Popis prostředí Základní editace textu VY_32_INOVACE_52_MS_Word_ I.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.3 (Data vložená z MS Excel)
Počítačová podpora konstruování I 1. přednáška František Borůvka.
Vytvoření menu K čemu slouží Jak se s ním pracuje
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Tabulky v MS ACCESS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Novák.
Ukázková data grafická jsou majetkem IMIP. Popisná data jsou fiktivní.
Textový procesor Open Office, Writer STAVOVÝ ŘÁDEK
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Univerzální software Ht Monit
Vzhled prezentace - šablony
Záložky, křížové odkazy, hypertextové odkazy
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
IT začátečníci - Word Modul 3.
Modul 2 : Práce s počítačem a správa souborů. Rada úvodem - Internet ví všechno, zkuste a
Power Point– pracujeme se snímky
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Nová prezentace, snímek, průvodce prezentací,
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Databázové systémy II Přednáška č. 8 – Pohledy (Views)
OS Windows 7 I. Úprava a nastavení PC Práce se složkami a soubory
Tabulkový procesor.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.04 Složka - operace se složkami Anotace: V prezentaci se žák seznámí se složkou, jejím vytvořením a nastavením. Žák si v průběhu.
Počítačová podpora konstruování I 4. přednáška František Borůvka.
Hromadná korespondence
TEXTOVÝ EDITOR.
EBSCOhost Collection Manager ~ Vytváření profilů Tutoriál support.ebsco.com.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Práce se šablonami v MS Word 2007
Zápatí a záhlaví, okraje stránky, číslování stránek
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_14.
Počítačová podpora konstruování I 3. přednáška František Borůvka.
UŽIVATELSKÉ ROZHRANÍ MS POWERPOINT
Počítačová podpora konstruování I 2. přednáška
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_09.
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Standardy v týmové práci Přednáška č.6. Standardy Definují množiny společných vlastností pro pojmenované objekty –Hladiny, Styly textu, Typy čar, Kótovací.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Výpočty tiskových sestav Průvodce problematikou tiskových sestav.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE I.
Počítačová podpora konstruování I 8. přednáška František Borůvka.
Univerzita třetího věku kurz Znalci Databáze 1.
WORD Vkládání obrázků. Pokud potřebujete doplnit své dokumenty o obrázky, není to pro Word žádný problém. Tyto obrázky můžete libovolně vkládat do dokumentu.
Základy práce s OS Windows
Ing. Petr Voborník, Ph.D. Obor vzdělání: L/01 Mechanik seřizovač
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
TEXTOVÝ EDITOR Karin Tylšerová. Textový editor je software, kterým je možné editovat prostý text. Neobsahuje žádné informace o formátování, jako je použití.
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Zdenek Laski Název šablonyVY_32_INOVACE INF Název.
Ovládání a přizpůsobení prostředí AutoCADu uživatelské rozhraní možnosti nastavení profily.
Inf Složky, soubory a objekty. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
Textový Editor.
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
Digitální učební materiál
Jak vytvořit výstupní bezpečnostní předpis k řízení rizik
Transkript prezentace:

Počítačová podpora konstruování I 7. přednáška František Borůvka

Cíl přednášky Hladiny Použití hladin Nastavení hladin Operace s hladinami Vizualizace

Použití hladin n n Hladiny představují způsob jak vytvořit skupinu určitých položek modelu se kterými lze společně provádět nějaké operace n n Operace s hladinami u Ovládání viditelnosti u Výběr objektů u Potlačení objektů n n Počet hladin není omezen n n Informace o hladinách jsou uloženy s každým objektem modelu

Zobrazení a ovladaní hladin n n Hladiny můžeme zobrazit v okně navigátora volbou Show >Layer Tree Show >Layer Tree n n Operace s hladinami lze provádět u Tlačítky v nástrojové liště Layer Tree F Show — zobrazí strom modelu nebo položky v různých vrstvách, včetně zahnízděných a pod-modelových vrstev uvnitř vaší sestavy. F Edit — vytvoří novou vrstvu, nastaví pravidla nebo edituje vlastnosti pomocí dialogu Layer Properties. Navíc, můžete rozmnožit, smazat, odstranit, vystřihnout, kopírovat a vložit položky nebo vrstvy. F Settings — přidá nelokální položky do vrstev, které jsou definovány nebo pod-modelových vrstev. u Pravé tlačítko na myši

Typy vrstev n n Simple layers— položky jsou do vrstvy přidávány ručně. n n Default layers— vytvořena pomocí konfiguračního parametru def_layer. n n Rules Layers— vrstvy definované primárně pomocí pravidel. n n Nested Layer— vrstvy, které primárně obsahují další vrstvy. n n Same Name Layer— drží stejné jméno vrstev všech komponent v sestavě

Stav zobrazení hladin n n Show (implicitní) – hladina určená pro zobrazení. n n Blank – zneviditelněná hladina. u Platí pouze pro: Pomocné prvky,osy prvků,kosmetické prvky,složené plochy n n Isolate – zobrazí vybrané hladiny a všechny neizolované chápe jako zneviditelněné Hidden (pouze v režimu Assembly) – zneviditelní komponenty ve skrytých (hidden ) hladinách v souladu s nastavením zobrazení neviditelných čar. Pravidla jsou následující: Nastavení zobrazení čarZobrazení komponent skryté hladiny WireframeZobrazena Hidden Line Skryté čáry No Hidden LineZneviditelněna ShadingZobrazna

Vytváření hladin n n Přednastavení v šabloně modelu n n Použití standardních souborů hladin  Soubor  Soubor layersetup.pro Postup hledání souboru 1. Current 2. Home 3. Pro/ENGINEER 4. loadpoint/text n n Ručně ve stromu hladin  Volba v položce Edit nebo pravé tlačítko ve stromu hladin  Volba New Layer… v položce Edit nebo pravé tlačítko ve stromu hladin

Vytváření hladin n n Automaticky pomocí konfiguračního souboru u Systém potom automaticky ukládá určité typy vytvářených položek do specifikovaných vrstev pomocí parametru konfiguračního souboru def_layer, jejíž formát je: def_layer F jméno_hladiny je námi zvolené jméno hladiny F typ_položky určuje systémem definovaný typ položky (volby konfig.souboru) u Pro model je možné vytvořit až 32 předvolených hladin, do kterých se určité položky ukládají automaticky. nastavíme na create_numbered_layers nastavíme na yes

Vnořené hladiny n n Hladiny mohou obsahovat jiné hladiny, kterým říkáme vrstvy nižší úrovně. Výběr vrstvy potom automaticky zahrnuje výběr všech jejích podhladin n n Vnořené hladiny mohou být součástí více různých hladin n n Vnořenou hladinu lze vytvořit pomocí Layer Properties, menu Edit příp. pomocí pravého tlačitka myši n n Viditelnost vnořených hladin je řízena hladinami vyšší úrovně

Zobrazovaní prvků v hladinách n n Příkazy pod Show v stromu hladin pro zobrazení a výběr položek: n n Display in Tree—zobrazí následující ve stromu Hladin: u Blanked, isolated, a hidden vrstvy u Layer podmodely u Modelové vrstvy v aktivním modelu u Selected, marked a unfiltered vrstvy n n Layer Items—pro zobrazení všech hladin vč. prvků modelu n n Items on Nested Layers—pro zobrazení prvků vnořených vrstev ve stromu hladin. n n Highlight Items on Screen—když je vybráno, prvky ve stromu se zvýrazní zeleně v grafickém okně. n n Find—vyhledá hladiny obsahující specifické prvky.

Editace hladin n n Ovládání viditelnosti hladin n n Vytváření a mazání hladin n n Přejmenování hladin u Jména hladin, alfanumerické znaky max. 31 znaků, u Řazení numerické a poté abecedně. n n Editace vlastností hladin n n Vkládání a přesouvaní prvků v hladinách u Lze vkládat i více položek najednou do více hladin n n Označení hladin

Vlastnosti hladin n n ID hladiny n n Přidávání a odebírání prvků u Prvky mohou být umístěny ve více hladinách n n Přidávání prvků do hladin pomocí pravidel n n Vkládání poznámek n n Informace o hladině (rovněž pravé tlačítko myši)

Vizualizace modelů práce s View Managerem n n Vizuální řez modelem (View >Display settings >Visibilities) n n Definice a volba pohledů,orientace pohledů n n Nastaveni a zobrazení reprezentace modelu