Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_29ŠebM-11 Název tematické oblasti (sady) Technická cvičení - Základy programování v jazyce C# Název vzdělávacího materiálu Základy programování v grafickém prostředí Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.1. až Celková velikost 364 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu

2 Programování v grafickém prostředí
Co představuje programování v grafickém prostředí? -uživateli se nabízí základní pracovní plocha – Designer -na tuto může uživatel rozmístit ovládací prvky komponenty, které slouží jako rozhraní pro ovládání programu, -tyto komponenty jsou umístěny a uspořádány v listu Toolbox, -každá komponenta má určeny svoje vlastnosti,které jsou seřazeny v listu Properties. -běh programu v grafickém prostředí je řízen událostmi

3 Co je událost komponenty?
-pro každou komponentu je definován seznam událostí,z nichž jedna je hlavní, -tyto události jsou seřazeny v záložce Events na listu Properties. Co jsou obslužné metody? -obslužná metoda představuje konkrétní reakci na příslušnou událost -jedná se o podprogram tvořený hlavičkou a tělem, -hlavička se vygeneruje automaticky aktivací události, -tělo metody napíše uživatel za použití standardních programových konstrukcí.

4 Příklad událost tlačítka a jeho ovládací metody
-na pracovní plochu umístíme komponenty: 1.Tlačítko Button1 2.Textové pole textBox1 -budeme chtít,aby po stisknutí tlačítka se pozadí textového pole zabarvilo modře. private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { textBox1.BackColor = Color.Blue; } Hlavička metody události kliknutí na tlačítko (vygeneruje automaticky prostředí) Tělo metody (napíše sám uživatel)

5 Obslužné metody komponent tvoří často jen jeden
Přiřazovací příkaz Obslužné metody komponent tvoří často jen jeden přiřazovací příkaz, který má tvar: a) b) komponenta.vlastnost = hodnota textbox1.BackColor = Color.Blue; komponenta1.vlastnost = komponenta2.vlastnost label1.Text = textBox1.Text;

6 MessageBox.Show („Ahoj na večer“);
Knihovny podprogramů Vývojové prostředí v platformě NET, jejíž součástí je i programování v jazyce C# má knihovny podprogramů,kde jsou pro uživatele před- připraveny činnosti, které programátoři nejčastěji používají. ….uzavře okno,v kulatých závorkách není nic uvedeno,podprogram nepředává žádný parametr ….podprogram Show třídy MessageBox má v kulatých závorkách uveden parametr-text zprávy,kterou má zobrazit Příklady podprogramů Close() MessageBox.Show („Ahoj na večer“);

7 Hlavní událost komponenty
-v záložce Events listu Properties zvolíme v seznamu konkrétní událost kliknutím myší na jejím řádku, -hlavní událost můžeme vygenerovat také tak, že na příslušnou komponentu poklepeme myší. Dva způsoby volby události Jak smazat mylně vygenerovanou obslužnou metodu? -Nelze jen tak jednoduše smazat! (v části Designeru zůstává vazba události na obslužnou metodu) Správný postup: -v záložce Events klikneme na konkrétní událost pravým tlačítkem myši a v nabídce volíme položku Reset, -pak můžeme metodu smazat.

8 Jak přejmenovat obslužnou metodu?
-Nelze jednoduše přejmenovat! (v části Designeru zůstává vazba události na obslužnou metodu) Správný postup: -klepneme v Editoru pravým tlačítkem myši do zdrojového textu, -z kontextové nabídky volíme Refractor a následně Rename, -do okénka v poli „New Name“ zadáme nové jméno metody.


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google