Docházkový systém bakalářská práce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Webové rozhraní pro datové úložiště
Advertisements

Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Zakázkově vytvořená aplikace Technologický software HTH8 s.r.o, Eimova 880, Polička, tel.: , fax: ,
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
CSS a HTML 5. HTML 5 HTML5 je nová verze specifikace značkovacího jazyka HTML, která přináší podstatné změny v technologiích webových stránek. HTML5 umožňuje.
Diagramy případů užití.
Analytická studie Datový model Funkční model Scénáře použití
Oddělení metodiky OP Rybářství (SZIF) ŘO OP Rybářství (MZe)
Informační systém pro správu dokumentů a fotografií
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
ČVUT Praha, Fakulta elektrotechnická Diplomová práce Informační systém házenkářského turnaje Petr Plodík.
NET Genium software pro výstavbu a provoz informačního portálu Martin Vonka
Tabulkový procesor.
ESTUP – Elektronické STUdentské Práce, Martin Pešava 2006, Brno Systémy pro zpřístupňování VŠKP: zkušenosti, možnosti, nabídky, potřeby... Systém pro eVŠKP.
PHP – Základy programování
Informační systém pro sportovní klub TTC Znojmo
Hromadná korespondence
Webové stránky Klubu malých debrujárů na Gymnáziu Jana Ámose Komenského v Uherském Brodě debrujarek.wz.cz RNDr. Božena RYTÍŘOVÁ.
Celní služby 2000 Radek Sedláček TranSoft a.s Radek Sedláček TranSoft a.s
Maturitní okruh 22: Úvod do HTML. Značkovací a klasické jazyky Klasické: převládá strukturovaný text (programovací kód), skripty jsou prováděny na straně.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_05
Informační systém pro řízení lidských zdrojů ve veřejné správě
Walter Schorge Archa – Open Source archivní informační systém v NTM Archivy, knihovny a muzea v digitálním světě
Elektronická žákovská knížka Autor: Matěj Liederhaus Vedoucí projektu: Klára Císařová.
Autor: Jakub Dubrovský www:  Analýza procesu kontroly silnic  Získat data z GPS  Zobrazit data na mapě  Odesílat data do GPS  Vytvoření.
AKCENTA CZ, a.s. Služba SMS OLB – Uživatelský manuál pro klienty.
Autor: Petr Řezníček Vedoucí práce: Mgr. Dana Majerová Ph.D. ČVUT FJFI v Děčíně1 / 10 Elektronická žákovská knížka.
1. Je potřeba nastavit bootování primárně z vaší DVD mechaniky, jinak by se vám nespustil instalační průvodce z DVD. Jakmile proběhne bootování, stiskněte.
ISSS Pavel Kopecký, Zlínský kraj Václav Mařík, Marbes consulting s.r.o.
BENEFIT 7 Bc. Iva Sobíková 8. října Cíl prezentace Žádosti Benefit 7+  Cílem - upozornit žadatele na záložky tohoto IS, se kterými mívají občasné.
Dokumentace informačního systému
Instalace klienta Instalace klienta se provádí, pokud zakoupíte licenci na program klient (za každý další nainstalovaný program se platí) či pokud změníte.
Návrh systému evidence komponent měřícího řetězce stanic SampleFx.
Úvod do JavaScriptu JavaScript je p JavaScript je programovací jazyk, který se používá na webových stránkách. JavaScript je typu KLIENT - KLIENT To znamená,
WWW stránky – Úvod Mgr. Lenka Švancarová.
Elektronický registr oznámení Zpracoval(a): Mgr. František Rudecký
Access Vysvětlení pojmu databáze - 01
Základy syntaxe jazyka PHP PHP JE TECHNOLOGIE BĚŽÍCÍ NA SERVERU. PHP JE TECHNOLOGIE BĚŽÍCÍ NA SERVERU. Typický PHP skript obsahuje: Typický PHP skript.
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
2 Petr Žitný znalosti.vema.cz 3 Báze znalostí Nová služba zákazníkům ▸Báze naplněná informacemi, ke které mají uživatelé přímý přístup Základní cíl ▸Poskytovat.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
PHP PHP - úvod - 02 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
Výpočty tiskových sestav Průvodce problematikou tiskových sestav.
IDEA Web Systém 5.0 Pavel Bezstarosti IDEA spol. s r.o
Geoinformatika Presentace diplomové práce Využití mapového serveru ArcIMS pro dynamické generování statistických map v prostředí WWW Vedoucí práce : Ing.
PHP Programy pro tvorbu WWW stránek - 01
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Jak správně vést evidenci pracovní doby
Návrh a tvorba WWW Semestrální práce. Termíny –20. října – odevzdání popisu práce pár větami popsat, jak bude vypadat a fungovat Vaše semestrální práce.
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Elektronická monitorovací zpráva v BENEFIT7 Základní dokument – EMZ v BENEFIT7 platnost k
Centrální registr ●software a technické zabezpečení Ladislav Filip ●odborná konzultace Jaromír Kolařík ●zastřešuje jako celek Imatrade.
VZ Zajištění podpory procesů a materiálně technického zázemí pro jednání pracovních skupin Informační systém Národní soustavy kvalifikací Návod na obsluhu.
Hromadná korespondence 2 Word Předmět: Informační a komunikační technologie Autor: Milan Franek.
Autoři Petr Ogurčák, Tibor Gonglík, Kamil Glückselig, Lukáš Očenášek Předmět: PSW0 | Vyučující: Vlastimil Čejp Semestr: ZS 2008/2009.
1.5 Systém aktualit Událost Událost = informace o tom, že se v určitý den něco chystá (shromáždění, přednáška, výstava aj.). Časově vymezena od-do. Aktualita.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. VYUŽITÍ JAZYKA Programování dynamických internetových stránek a webových aplikací vytvoření šablony webu kniha návštěv.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_034.ICT.34 Tvorba webových stránek – PHP technologie.
Manuál pro editaci webu PCP
Databáze MS ACCESS 2010.
NÁVOD NA ZADÁVÁNÍ do databáze OBD dle úprav pro Open Access
Jednoduchá evidenční pokladna s EET
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
iFIS*WebMailer Průvodce produktem
2. Jak si snadno vytvořit nový vzor pomocí bloků.
Vytvoření formuláře Access (11).
Jak vytvořit výstupní bezpečnostní předpis k řízení rizik
Jak definovat novou organizaci, se kterou budete pracovat
Transkript prezentace:

Docházkový systém bakalářská práce

Docházkový systém - úvod Úkol Cílem práce je navrhnout a realizovat docházkový systém firmy, jenž bude součástí intranetu firmy. Zadání Navrhnout a realizovat docházkový systém firmy, jenž bude součástí intranetu firmy a k evidenci docházky bude využito pracovních stanic zaměstnanců. Nahrazení současného papírového systému elektronickou evidencí docházky.

Docházkový systém - úvod Požadavky zpracování přehledu docházky za měsíční období po jednotlivém dni možnost stanovení uživatelských oprávnění (vedoucí organizace, vedoucí pracovník, personalista, zaměstnanec) nastavení pracovního týdne u každého zaměstnance (FPD) možnost libovolného zaokrouhlování(tolerance) příchodů a odchodů do/ze zaměstnání číselník osob, druhu odchodů a příchodů do zaměstnání, dlouhodobé nepřítomnosti a státních svátků. Přístupné pouze v oprávnění personalista

Docházkový systém - úvod Požadavky jakákoliv ruční editace docházky, včetně zpětné kontroly – pouze v režimu vedoucí organizace a vedoucí pracovník zadávání vedoucím pracovníkem přesčasů a dlouhodobé nepřítomnosti Výstupní sestava pro mzdovou účetní – docházka, přesčasy Docházkový systém je vytvářen pomocí volných programovacích prostředků a datové úložiště je na SQL serveru. K aplikaci je předána uživatelská dokumentace.

Docházkový systém popis řešení a analýza Vývojové prostředí Aplikace je napsána v textovém editoru notepad++. Programovacím jazykem je technologie PHP a je doplněno JavaScriptem. Aplikace používá webový instalační balíček XAMPP, jehož součástí je web server s podporou php a MySql server. Komunikace s databází probíhá prostřednictvím dotazovacího jazyka SQL. Analýza Pomocí analýzy popíšeme základní chování systému. Využívá se k tomu modelovací jazyk UML.

Docházkový systém analýza Diagram případů užití

Docházkový systém analýza Diagram případů užití-pokračování

Docházkový systém analýza Popis vybraného případů užití Příchod pracovníka do zaměstnání Případ užití: Příchod pracovníka do zaměstnání 1. Stručný popis Tento případ užití umožní zaměstnanci firmy provést záznam o svém příchodu do zaměstnání. Předpokládá se znalost práce s webovým prohlížečem. 2. Vstupní podmínky Před zahájením tohoto případu užití musí být zaměstnanec přihlášen k intranetu firmy a musí být evidován v docházkovém systému. 3. Tok událostí Případ užití začíná, když zaměstnanec zvolí nabídku Evidence docházky. 3.1. Základní tok Záznam o příchodu do zaměstnání Systém zobrazí seznam druhů příchodů do zaměstnání dle vyplněného číselníku. Zaměstnanec vybere druh svého příchodu do zaměstnání. Zaměstnanec zvolí „Potvrdit“ Systém zobrazí tabulku se záznamem jeho příchodu do zaměstnání a jeho příchod je v systému evidován

Docházkový systém analýza Popis vybraného případů užití Příchod pracovníka do zaměstnání - pokračování 3.2. Alternativní toky 3.2.1 Příchod do zaměstnání mimo řádnou pracovní dobu [fond pracovní doby - FPD] Kroky 1. – 3. proběhnou stejně jako při základním toku událostí. 4. Systém zobrazí zprávu „POZOR! Váš příchod do zaměstnání je mimo Vaší řádnou pracovní dobu [FPD]“ s udáním kontaktu na jeho nadřízeného pracovníka. 5. Systém neprovede záznam o příchodu do zaměstnání. 3.2.2 Příchod do zaměstnání, kdy má zaměstnanec zadánu dlouhodobou nepřítomnost V případě, že daný den má zaměstnanec vloženou svým nadřízeným pracovníkem dlouhodobou nepřítomnost [nemoc, dovolená, placené volno, atd.] systém zobrazí zprávu “ POZOR! Pro dnešní den máte Vaším nadřízeným zadánu nepřítomnost - viz rozpis níže. Nelze tedy zadávat Vaší docházku” s kontaktem na nadřízeného pracovníka. Systém v tomto případě nezobrazí ani seznam druhů příchodů tak tlačítko „Potvrdit“ 3.2.3. Zrušení akce V kterémkoliv okamžiku muže zaměstnanec zvolit „odhlásit“ a systém provede odhlášení z intranetu firmy a případ užití se ukončí. 4. Výstupní podmínky Nejsou žádné výstupní podmínky svázané s tímto případem užití. 5. Body rozšíření Nejsou žádné body rozšíření svázané s tímto případem užití.

Docházkový systém analýza Glosář pojmů Zaměstnanec - osoba v hlavním pracovním poměru u organizace. Personalista – zaměstnanec jehož pracovní náplní jsou lidské zdroje a jejich evidence Vedoucí pracovník – zaměstnanec, který podle organizační řádu organizace je zodpovědný za danou skupinu jemu podřízených zaměstnanců a stojí na čele určitého stupně řízení. Vedoucí organizace - člen statutárního orgánu, statutární orgán, výkonný ředitel právnické osoby nebo osoba, která jiným způsobem skutečně řídí činnost právnické osoby. Přítomnost – veškeré příchody a odchody zaměstnance a jejich možná editace nebo vložení nařízeného přesčasu. Dlouhodobá nepřítomnost – je taková nepřítomnost na pracovišti trvající minimálně 1 pracovní den a je dle platných mzdových předpisů proplácena. Takovou nepřítomností je např. dovolená, nemoc, placené volno, služební cesta. Evidence docházky – je formulář jež zajistí uložení daného typu příchodu či odchodu z pracoviště.

Docházkový systém analýza Glosář pojmů - pokračování Prohlížení – umožňuje prohlížení docházky daného zaměstnance a v případě vedoucího a vedoucího organizace také jejich podřízených zaměstnanců. Tisky – umožňuje tisk docházky nebo přesčasů daného zaměstnance a v případě vedoucího a vedoucího organizace také jejich podřízených zaměstnanců. Vyhledání – umožňuje vyhledání konkrétního zaměstnance a jeho aktuální stav přítomnosti na pracovišti a dále umožňuje zjistit kdo z pracovníků je v danou chvíli na pracovišti. Evidence zaměstnanců – evidence, vkládání, mazání lidských zdrojů organizace. Evidence příchodů/odchodů - evidence, vkládání, mazání možných typů odchodů, příchodů v organizaci a jejich nastavení pro evidenci docházky. Evidence dlouhodobé nepřítomnosti - evidence, vkládání, mazání typů dlouhodobé nepřítomnosti v organizaci a jejich nastavení pro evidenci docházky. Evidence státních svátků - evidence, vkládání, mazání státních svátků.

Docházkový systém-analýza Datová analýza ER diagram

Docházkový systém uživatelská příručka Instalace Instalace se provádí pomocí balíčku XAMPP, který nainstaluje Apache server a MySQL server. Do root složky Apache serveru se nakopírují zdrojové kódy intranetu s docházkovým systémem. Na straně klienta se zadá buď IP adresa webového serveru do webového prohlížeče nebo se v souboru hosts ve složce .\WINDOWS\system32\drivers\etc\ namapuje IP adresa na název hostitele, a pak lze do webového prohlížeče psát rovnou tento název hostitele ( viz popis v souboru hosts) Pokud využijete na straně serveru webhosting je třeba ověřit zda podporuje zpracování PHP a ukládání dat na MySql. Na MySql serveru(v případě XAMMP pomocí nástroje phpmyadmin u webhostingu dle návodu poskytovatele) je třeba poté spustit skript, jež je součástí zdrojového kódu, který naimportuje databázi se všemi tabulkami nutnými pro správný chod aplikace.

Docházkový systém uživatelská příručka Nastavení aplikace Spusťte Váš webový prohlížeč a do pole Adresa zadejte IP adresu nebo název hostitele. Aplikace nyní běží na adrese http://dochazka.zaridi.to . Zvolte volbu Přihlášení. Do pole Login: zadejte vedoucio, do pole Heslo: vedoucio a stiskněte tlačítko Přihlásit. V menu stiskněte tlačítko Administrace. Poté v levé části formuláře stiskněte tlačítko Editace tabulek. Zobrazí se formulář kde v řádku Administrace stiskněte volbu Konfigurace intranetu.v prvním sloupci tabulky stiskněte volbu opravit. Pod tabulkou se zobrazí poté možnost opravovat jednotlivé sloupce tabulky.Popis těchto sloupců je v uživatelské příručce.

Docházkový systém uživatelská příručka Popis kaskádového stylu default.css Kaskádové styly se nachází ve složce ./styles . Styl default.css je základní nastavení vzhledu intranetu. Jsou zde použity standardní třídy, které slouží například k nastavení obecného vzhledu v html značce BODY atd. Jsou zde ovšem použity i specializované třídy pro nastavení vzhledu určitých částí na formuláři. Tyto třídy jsou graficky znázorněny na obrázcích níže. Na prvním obrázku je popsán základní formulář na druhém je popsán formulář docházky, který systém vytiskne.

Docházkový systém kaskádové styly Obrázek s popisem tříd v kaskádovém stylu u základního formuláře.

Docházkový systém kaskádové styly Obrázek s popisem tříd v kaskádovém stylu při tisku docházky

Docházkový systém nasazení systému Aplikace se začala programovat na lokální stanici s instalovaným vlastním web serverem. Firmou byl určen datum zavedení únor nebo březen 2009. Koncem ledna 2009 byl systém naprogramován a poté otestován mou osobou. Analýza problémů při programování byla konzultována s vedoucími pracovníky a mzdovou účetní firmy. Ještě před zahájením testovacího provozu byl mzdovou účetní vznesen požadavek, aby systém dokázal rozlišit dny resp.hodiny, které hradí při nemoci zaměstnavatel a poté dny resp. hodiny, které proplácí stát dle platných zákonů. Testovací provoz byl určen od 1.2.2009 do 28.2.2009.

Docházkový systém nasazení systému Ostrý provoz Ostrý provoz byl zahájen 2.března 2009. Během měsíce nevznikly, žádné problémy ze strany zaměstnanců a začal jsem řešit požadavky od vedoucích pracovníků, které vznikly během zkušebního provozu.

Docházkový systém závěr V této bakalářské prácí jsem popsal docházkový systém a to od jeho zadání až po jeho nasazení v provozu. Popsal jsem funkční požadavky na systém, popis řešení, analýzu problému, uživatelskou příručku až po popis nasazení do provozu. Programování jsem zahájil v říjnu 2008, v únoru 2009 byla aplikace uvedena do zkušebního provozu a od března 2009 již tato aplikace běží v ostrém provozu. V současné době aplikace slouží dle zadání managementu firmy a případné požadavky na rozšíření funkcionality se řeší během provozu. Při programování docházkového systému jsem získal mnoho nových zkušeností a zdokonalil se v PHP programování tak i v konfiguraci web serveru, php serveru. Tyto nové poznatky jsou pro mě přínosem při mé práci pro zaměstnavatele.

Docházkový systém Děkuji za Vaší pozornost. Petr Blaťák