Marketingový mix 7P + 8P Zuzana Bártová Radka Havránková Hana Javůrková Eliška Perlínová Kateřina Slaninová
Základní marketingový mix Pouze 4P Chybí people – lidé Model 5P – používán hlavně v oblasti služeb
People Klíčová role v oblasti služeb Důležité: Školení Osobní prodej Zákaznické služby
5P => 7P: Processes - procesy Physical evidence - vzhled model vytvořil Neil. H. Borde - 1965
Process Prostředek k dosáhnutí výsledků => marketingové plánovací procesy Procesy, které se spojují dohromady => celkové marketingové procesy Procesy užívané ke kontrole marketingového mixu
Příklady Důležité aspekty
Physical Evidence Vzhled - materiální část služeb Příklady: balení internet/ web stránky papírování (jako faktury, vstupenky a průvodky) brožury zařízení budov znaky (na automobilech apod.) uniformy vizitky budovy (prestižní kanceláře, malebné hlavní sídlo) mailbox
8P podle Morrisona People zaměstnanci zákazníci kontaktní pracovníci koncepční pracovníci obsluhující pracovníci podpůrní pracovníci zákazníci
Package - sestavování balíků služeb Programování Spolupráce
Použitá literatura MORRISON, A.: Marketing pohostinství a cestovního ruchu; Přeložila: Slámová, D; Victoria Publishing 1995. www.seminarky.cz VESELÁ, J.: Marketingový mix konkrétního podniku (BP); Masarykova univerzita Brno, ESF; Brno 2006 KOTLER,P.: Marketing management; Grada Publishing 2000 www.marketingteacher.com HES, A., Obchodní nauka, ČZU 2007
Děkujeme za pozornost!