Marketingový mix 7P + 8P Zuzana Bártová Radka Havránková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ivana Kůtová Tereza Navrátilová
Advertisements

Komunikace v malé neziskové organizaci AIESEC ČZU Praha Ondřej Fišer, Markéta Klucová.
CESTOVNÍ RUCH 1. Přednáška Úvod, historie
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování a řízení kariéry
Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
Hotelnictví a turismus 3. tisíciletí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_05.
UČÍME SE PODNIKAT Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Lidé ve službách.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Investujte do úspor. Zlepšete prodej a marketing Přehled o Vašich zákaznících, obchodních aktivitách a příležitostech – Kdokoliv kdykoliv ví o všem, co.
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Management sportovních aktivit v CR II PS 2013 Kombinované studium.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Management cestovního ruchu
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Cestovní agentura Caspo, s. r. o.. Naše cestovní agentura ve spolupráci s cestovní kanceláří ParisTour, s. r. o. se zabývá zprostředkováváním prodeje.
Mix služeb Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
E-Government Moravskoslezského kraje (II. – VI. část výzvy) Projekt Vnitřní integrace úřadu Odbory informatiky, kancelář ředitele, investiční a majetkový,
PEOPLE Kristýna Mulíčková Marina Sadovská Zuzana Kubová Eva Lukášová
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Katedra obchodu a financí přízemí PEF
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_01.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
ČLENĚNÍ ZAMĚSTNANCŮ.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Management sportovních aktivit v CR I PS 2013 Kombinované studium.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Logistický proces ve firmě Petr Hobža – Strážnické brambůrky SAP Business One Pavel Rumplík Obchodní ředitel.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Charakteristika daňové evidence Příjmy a výdaje v příkladech.
Assessment centrum.
Základní pojmy při používání Internetu
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Tvorba marketingového mixu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Procesní řízení (management)
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Doporučená literatura k předmětu Personální management
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
V hotelnictví a cestovním ruchu
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Informační kříž Metoda firmy IBM Poprvé publikována v roce 1981
Transkript prezentace:

Marketingový mix 7P + 8P Zuzana Bártová Radka Havránková Hana Javůrková Eliška Perlínová Kateřina Slaninová

Základní marketingový mix Pouze 4P Chybí people – lidé Model 5P – používán hlavně v oblasti služeb

People Klíčová role v oblasti služeb Důležité: Školení Osobní prodej Zákaznické služby

5P => 7P: Processes - procesy Physical evidence - vzhled model vytvořil Neil. H. Borde - 1965

Process Prostředek k dosáhnutí výsledků => marketingové plánovací procesy Procesy, které se spojují dohromady => celkové marketingové procesy Procesy užívané ke kontrole marketingového mixu

Příklady Důležité aspekty

Physical Evidence Vzhled - materiální část služeb Příklady: balení internet/ web stránky papírování (jako faktury, vstupenky a průvodky) brožury zařízení budov znaky (na automobilech apod.) uniformy vizitky budovy (prestižní kanceláře, malebné hlavní sídlo) mailbox

8P podle Morrisona People zaměstnanci zákazníci kontaktní pracovníci koncepční pracovníci obsluhující pracovníci podpůrní pracovníci zákazníci

Package - sestavování balíků služeb Programování Spolupráce

Použitá literatura MORRISON, A.: Marketing pohostinství a cestovního ruchu; Přeložila: Slámová, D; Victoria Publishing 1995. www.seminarky.cz VESELÁ, J.: Marketingový mix konkrétního podniku (BP); Masarykova univerzita Brno, ESF; Brno 2006 KOTLER,P.: Marketing management; Grada Publishing 2000 www.marketingteacher.com HES, A., Obchodní nauka, ČZU 2007

Děkujeme za pozornost!