Pedagogické poradenství ve výchovně vzdělávacím procesu etopedie, poradenství ve vztahu k sociální práci, k intervenci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bezpečnost, bezpečnostní hrozby a rizika
Advertisements

Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Farní charita Litomyšl
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Školní poradenské pracoviště
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Školní poradenské pracoviště
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Aneb co může říci školní psycholog
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Rodinné prostředí žáka
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Otázky a dilemata. Komu? Dítě, žák, pedagog, pracovníciDítě, rodiče, pečovatelé Kde? Škola, poradenská instituceDomácí prostředí Kdy? Chování je nefunkčníNastane.
Minimální preventivní program školy
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Pedagogická diagnostika
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Informované přístupy jako inkluzivní podpora
Teorie vzdělávání dospělých
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
Prezentace výzkumných týmů Výzkumný záměr MSM Speciální potřeby žáky v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
S OCIÁLNÍ PRÁCE JAKO DIMENZE SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ INTERVENCE SE ZAMĚŘENÍM NA ETOPEDII VIII. Hradecké dny sociální práce 7. – 8. října 2011 doc. PhDr. Věra.
Základy speciální pedagogiky Etopedie
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
Pedagogická diagnostika
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Děti v riziku Lenka Hloušková Dana Knotová Petr Novotný Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Edukační proces, edukační roviny, fáze a úkoly
Základy speciální pedagogiky Etopedie Rizikové a protektivní faktory vzniku poruch chování Mgr. Jarmila Matochová,
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Kazuistiky Problém Nejslabší místo Prvotní Intervence.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
„Šance pro děti v ohrožení na Vysočině.“ Příspěvek na konferenci Třebíč, dne 14.října 2014.
Práce probačního úředníka s dětmi a mladistvými Mgr. Marcela Nerudová Probační a mediační služba ČR.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Teorie vzdělávání dospělých
Edukační proces, edukační roviny, fáze a úkoly
Speciálně pedagogická diagnostika
Pedie Co mají společné?.
Sociální dovednosti učitele
Hodnocení ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika Pedagogika = sociální věda
Rodičovství biologické a pěstounské
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Pedagogické poradenství ve výchovně vzdělávacím procesu etopedie, poradenství ve vztahu k sociální práci, k intervenci

INTERVENCE

Rizika vývoje poruchy chování z perspektivy WHO, 2001 – kvality života, inkluzivních přístupů Sociální vlivy Osobnostní faktory Zkušenost s chováním biologické faktory nepředurčují vývoj chování v jasné a neměnné linii, jsou to kvalita sociálního prostředí, sociálních vztahů a individuální postoje, sebedůvěra a kompetence, které určují, zda se rizika v osobnostní rovině jedince rozvinou v poruchu chování

Triáda ve vývoji chování dětí s poruchami chování rizika nadání snížená odolnost stresový faktor emocionální disbalance patologické vzorce chování zkušenost osobnost sociální vlivy konflikt historických a aktuálních socializačních požadavků klíčová osoba absence negativní vzor odmítání vylučování z přirozených sociálních sítí neúspěch ve škole záškoláctví chudoba zanedbání patologické chování rodičů odmítání střídání škol sociální nestabilita

Inkluzivní koncept poradenství Potřeba dítěte Perspektiva Kvalita života Porucha chování =bariéra Intervence Funkční kompetence Potencialita Dovednost Kompetence Odlišnost dítěte

Konflikt v přístupech k intervenci Dítě Provázení Podpora Posilování Společnost Kriminalita Resocializace Represe Restrikce

Proces intervence INTERVENCE PORADENSTVÍ PROVÁZENÍ DIAGNOSTIKA

Strategie intervence v etopedii dialogicko-kooperativní vztah Poskytovatel Příjemce Poznání chování dítěte Sebepoznání Aktivní přístup

Perspektivy práce s delikventní mládeží, 25. - 26.5.2011 Vnímání odlišnosti 3P strategie Podpora Posilování Informovaná intervence Provázení

Opatření při malé efektivitě intervence Nevhodné chování přetrvává je potřeba: Rediagnostikovat strategie, dovednosti, kompetnce cílové osoby Posílit motivaci - procházet stejnou intervencí častěji a s větší intenzitou (např. pětkrát týdně místo třikrát týdně); - silnější, intenzivnější intervenci;  změnu místa (srov. Gresham, 1989, Vojtová, 2004).