Počítačové hry Cvičení 4.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod do Teorie her. Vztah mezi reálným světem a teorií her není úplně ideální. Není úplně jasné, jak přesně postavit herněteoretický model a jak potom.
Advertisements

MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Mechanika tuhého tělesa
UMĚLÁ INTELIGENCE V POČÍTAČOVÝCH HRÁCH
5. Práce, energie, výkon.
Dynamika.
2.3 Mechanika soustavy hmotných bodů Hmotný střed 1. věta impulsová
Dynamika rotačního pohybu
MECHANIKA.
HYBNOST HMOTNÉHO BODU Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Mgr. Luboš Káňa Gymnázium Sušice kvinta osmiletého.
Newtonovy pohybové zákony
Shrnutí P4 statická podmínka: – pro SE + pro SR
2.3 Mechanika soustavy hmotných bodů Hmotný střed 1. věta impulsová
Fyzika Síla a její měření.
Fyzika 7.ročník ZŠ Newtonovy pohybové zákony Creation IP&RK.
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Systémy pro podporu managementu 2
Operační systémy.
OBSAH PŘEDMĚTU FYZIKA Mgr. J. Urzová.
Digitální učební materiál
Logika a umělá inteligence pro multi-agentní systémy Simulační prostředí pro mobilní agenty.
Pohyb mechanismu úvod do teorie mechanismů, klasifikace mechanismů
OBSAH PŘEDMĚTU FYZIKA 1 Mgr. J. Urzová.
Tíhová síla a tíha tělesa
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
4.Dynamika.
Dokumentace informačního systému
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Bezpečnost chemických výrob N Petr Zámostný místnost: A-72a tel.: 4222
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST
Mechanika soustavy hmotných bodů zde lze stáhnout tuto prezentaci i učební text, pro vaše pohodlí to budu umisťovat také.
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 10. Dynamika harmonického pohybu – příklady
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vymezení předmětu statika
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Logika a umělá inteligence pro multi-agentní systémy Mobilní agent řízený neuronovou sítí.
JADEGen Nástroj pro generování chování z prostředí Agent Studio Implementace (ver0.1)
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Mgr. Luboš Káňa Gymnázium Sušice kvinta osmiletého studia a první.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06_FY_B Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Mechanika tuhého tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_31.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Tuhé těleso, moment síly
Dynamika mechanismů dynamika mechanismů - metoda uvolňování,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_713.
Pavel Jež, Ctirad Martinec, Jaroslav Nejdl
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Jak se vypočítá průměrná rychlost VY_52_INOVACE_09 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Počítačové hry a animace
Manipulace s objekty ve virtuálním prostředí s omezeními Bakalářská práce Karel Štěpka.
Pogamut2 Matematicko-fyzikální fakulta Univerzita Karlova v Praze 11/2008 Platforma pro výzkum, vývoj a vzdělávání.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Mechanika tuhého tělesa.
Mechanika tuhého tělesa Kateřina Družbíková Seminář z fyziky 2008/2009.
Rovnoměrný pohyb po kružnici a otáčivý pohyb
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Stroje a zařízení – části a mechanismy strojů
13. Gravitační pole – základní pojmy a zákony
Kinetická energie tuhého tělesa
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_06_NPZ_ZAKON_AKCE_A_REAKCE
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
MECHANIKA.
VY_32_INOVACE_
FYZIKA 2.B 9. hodina.
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Jízdní stabilita silničních automobilů.
Společnost Tesla Motors a autonomní řízení elektromobilů
Transkript prezentace:

Počítačové hry Cvičení 4

Herní fyzika Logika řídící autonomní chování herních objektů Cílem je dojem realističnosti Simulujeme fyzikální jevy kinematika/dynamika fyzika tuhých těles pružná a deformovatelná tělesa tekutiny PHA cvičení 4

Fyzika tuhých těles Základní části: Dynamika tuhého tělesa Řešení kolizí Těleso musí správně reagovat na působící sílu Pevná tělesa se nesmí navzájem protínat PHA cvičení 4

Fyzika v Unity Objekty vybavené komponentou Rigidbody AddForce, AddConstantForce, AddForceAtPosition Umí řešit kolize Užitečná poznámka: vrhání paprsků třída Ray PHA cvičení 4

Fyzika v Unity Alternativně lze ručně doprogramovat Je třeba: sledovat setrvačnost sledovat točivý moment počítat tření řešit kolize Stejným mechanismem jako kolize se řeší triggery PHA cvičení 4

AI Řídí chování non-playable agentů pohyb NPC dialogy NPC aktivity NPC řízení armády v RTS Zaměříme se primárně na pohybové chování PHA cvičení 4

Pohybové chování Základní úrovně: Kanonický přístup: Action selection Steering Locomotion Kanonický přístup: http://www.red3d.com/cwr/steer/gdc99/ PHA cvičení 4

Action selection Vysokoúrovňové rozhodování Určí globální cíl/chování a jak jej dosáhnout Často pathfinding nebo behaviorální stavový automat A* pro pathfinding, Unity poskytuje NavMesh PHA cvičení 4

Steering Rozhodnutí „co chci dělat zrovna teď“ Řada možných chování, viz. reference Výstupem je akce k dosažení cíle vyšší úrovně PHA cvičení 4

Locomotion Zohledňuje např. fyzikální omezení agenta Řešíme jakým způsobem působit na ovládání k dosažení okamžitého cíle např. zrychli, toč volantem doprava Umožňuje abstrakci nad konkrétním fyzikálním modelem nebo jeho parametry PHA cvičení 4

Steering - příklady Model vozítka Implementujeme základní chování umí zrychlit, zpomalit, zatočit vstupem je požadovaný vektor rychlosti Implementujeme základní chování PHA cvičení 4

Steering – Seek/Flee Jedeme na daný cíl resp. od daného cíle maximální rychlostí Nejprve řešíme locomotion PHA cvičení 4

Steering – Pursue/Evade Cíl je pohyblivý Míříme na jeho budoucí pozici Je třeba predikce pozice cíle PHA cvičení 4

Steering - další Arrival/Intercept Path following Collision avoidance jedeme k cíli a zastavíme u něj Path following držíme se vytyčené trasy Collision avoidance vyhýbáme se překážkám/jiným agentům Flocking kombinací jednodušších chování tvoříme „hejno“ Formační chování snažíme se zůstávat na své pozici ve formaci i během pohybu PHA cvičení 4