SOS a SOU, Kladno, U Hvězdy 2279 představuje Otázky demografických změn a poptávky trhu práce - vzdělávání dospělých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora učňovského školství v Olomouckém kraji
Advertisements

Mgr. Petr Adamec. 1)UNIV 2 kraje na ISŠ Cheb 2)Zkušenosti a možnosti dalšího vzdělávání na ISŠ Cheb.
VÝSLEDKY DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ v Plzeňském kraji Plánování lidských zdrojů Svaz průmyslu a dopravy ČR, Západočeská univerzita v Plzni, Česko-německá obchodní.
Zahajovací konference projektu UNIV 3 BRNO
Průmyslová střední škola Letohrad
NAŠE ZKUŠENOSTI S DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍM V OBLASTI GASTRONOMIE.
Zapojení školy do projektu T.I.M.E
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Střední odborné učiliště stravování a služeb Karlovy Vary
Začlenění a úloha UNIV 2 ve struktuře regionální odborné školy technického zaměření Ing. Vladimír KEBERT, CSc Ředitel SOŠ a SOU Hořovice.
Střední škola stavební Teplice, příspěvková organizace
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA TECHNICKÝCH UČEBNÍCH A STUDIJNÍCH OBORECH ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
REKVALIFIKACE - základní segment VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH
Nabídka studijních a učebních oborů Školní rok 2012/2013.
Stáž žáků Stavebních oborů ve Švédsku
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
ODBORNÉ ŠKOLSTVÍ A DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ V KRÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI
PaedDr. Vladimíra Štrynclová Ing. Petr Klíma Martina Cílková
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Asociace energetického a elektrotechnického vzdělávání.
Soustava vzdělávání po základní škole. základní škola odborné vzdělávání poskytují odborné vzdělání cílem je příprava na povolání všeobecné vzdělávání.
Proměna škol v Centra celoživotního učení KRAJSKÁ KONFERENCE UNIV 2 KRAJE – LIBERECKÝ KRAJ 11. listopadu 2011.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ a MŠ Pustiměř Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP.
Odborné školství a další vzdělávání v Libereckém kraji KRAJSKÁ KONFERENCE UNIV 2 KRAJE – LIBERECKÝ KRAJ 10. listopadu 2011.
Další vzdělávání v technických oborech Krajská konference projektu UNIV 2.
Je vzdělávání dospělých příležitostí pro další rozvoj středních škol? Pro závěrečnou konferenci UNIV2 dne připravil Kamil Ubr OŠMS Krajského.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
1 CELOŽIVOTNÍ UČENÍ − KROMĚŘÍŽ 2010 PŘÍKLADY ÚSPĚŠNÉHO POSKYTOVÁNÍ DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝM Výměna zkušeností z rozvoje a podpory celoživotního učení.
Střední odborná škola a Gymnázium, Liberec, Na Bojišti 15 Tel.: , Fax: www. sosag.cz.
Obchodní akademie Chrudim. Další vzdělávání ve spolupráci s úřadem práce.
v centrum celoživotního vzdělávání
Co a jak po základní škole?
Víme jak na to! Jiná cesta k výučnímu listu SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora Další vzdělávání Dílčí kvalifikace UNIV 2 Kraje Budoucnost.
Obchodní akademie Neveklov se představuje 2 Obchodní akademie Neveklov.
Poděbradská 93, Pardubice Tel: Vypracoval: Lukáš Nekola V rámci předmětu: Technologie.
Význam dalšího vzdělávání na SOŠ TŽ
SOŠ a SOU Šumperk SOŠ a SOU Šumperk.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Podpora rozvoje vzdělávání v rámci ROP Střední Morava Mgr. Miroslav Gajdůšek, MBA Vedoucí Odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Olomouckého.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání Vývoj počtu žáků středních škol, prospěchová stipendia ve školním.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada40 AnotaceDruhy.
EVROPSKÝ PROJEKT VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ VYHODNOCENÍ PROJEKTU.
Prospěchová stipendia ve školním roce 2017/2018 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury podzim 2016.
Důvod vzniku krajských stipendií
Analýza agregovaná data
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
Situace na trhu práce Pardubický kraj.
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
DUÁLNÍ SPOLUPRÁCE SOŠ TŽ - TŽ Třinec Mgr. Aleš Adamus
STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA STAVEBNÍ STAVÍME NA DOBRÝCH ZÁKLADECH...
Metodické centrum pro výstavbu a rekonstrukci knihoven
Budoucnost odborného školství
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Střední odborné vzdělávání a trh práce „odpověď na demografický vývoj“
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
ŠANCE PRO VÁS.
Prezentace školy SOU Lázně Bělohrad.
Název operačního programu:
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Výsledky dotazníkovÝCH šetření
Setkání kariérových poradců
Transkript prezentace:

SOS a SOU, Kladno, U Hvězdy 2279 představuje Otázky demografických změn a poptávky trhu práce - vzdělávání dospělých

obsah  Popis výchozí situace  Centrum celoživotního vzdělávání CCV  O našich výukových programech

Popis výchozí situace  Kladenský region  Naše škola  Vlivy Demografické změny Právní aspekty Ekonomická krize

Kladno

 Jedno z největších měst Středočeského kraje  Velmi blízko Praze

Kladno  obyvatel v regionu  obyvatel v Kladně  Více než obyvatel v Praze

Kladno

Kladno - průmysl  Hornictví 1400 – 1990  Výroba oceli - POLDI 30,000 zaměstnanců v r. 1990

Kladno - průmysl

Naše škola od r převážně stavební obory Dnes přibližně 400 žáků a studentů v 12ti oborech 40 učitelů Příspěvková organizace Zřizovatelem je Středočeský kraj

Naše škola  Čtyřleté studium s maturitní zkouškou ( věk 15 – 19)  Tříleté učňovské obory zakončené výučním listem ( věk 15 – 18)  Dvouleté nástavbové studium s maturitní zkouškou ( věk 18 – 20)

Naše škola učí obory: 3 leté  Zedník  Truhlář  Tesař  Cukrář  Pekař  Krejčí 4 leté  Nábytkářská a dřevařská výroba  Textilnictví 2 leté nástavby  Stavební provoz  Potravinářský průmysl  Dřevařská a nábytkářská výroba

Výchozí situace  Demografické změny prudký pokles porodnosti

The volume of 15 y. old

Výchozí situace  Právní a finanční podmínky např. financování na studenta a státní maturity ( akcent na jazyky a matematiku)  Ekonomická krize  Další společenské vlivy (např. nízká společenská prestiž řemesel a odborného školství)

Centrum celoživotního vzdělávání CCV Hlavní myšlenka: využití volných kapacit školy

Centrum celoživotního vzdělávání CCV Hlavní myšlenka: využití volných kapacit školy k vyučování dospělých

Centrum celoživotního vzdělávání CCV První kroky:  Analýza trhu práce  Analýza vlastních zdrojů (lidé, prostory, vybavení)  financování - ESF projekt  & právní otázky

Centrum celoživotního vzdělávání CCV Historie:  Zahájení 2005  Délka 2 roky  ESF projekt  2009 zapojení do projektu UNIV 2 Kraje

Centrum celoživotního vzdělávání CCV Naše vzdělávací programy: (jsou převážně odborné)  Instalatér elektrotechnických zařízení  Účetnictví (pro finanční úřad)  Pracovník strojírenské výroby  Instalace a opravy el.zařízení  Rhinoceros 3D design - využití ve vzdělávání  Motivační programy (příprava na další vzdělávání)  Programy na podporu řemesel …a další.

Centrum celoživotního vzdělávání CCV Naše zkušenosti  Některé programy učíme opakovaně po dobu mnoha let  Některé pouze jednou ( jakmile klient zjistí naše know-how, kurz „ukradne“)  Současná krize způsobuje finanční škrty nejen ze strany zřizovatele, ale i ze strany firem a případných klientů DV

Centrum celoživotního vzdělávání CCV Závěrečné poznámky Některé současné trendy e-learning (LMS systém MOODLE) dojíždění - výuka u klienta

 Děkuji Vám za pozornost