1 © AGIT AB IT Projekt roku 2007 Systém objednávání pacientů přes Internet Martin Zeman, Jan Pejchal, Aleš Daniel Workshop „eHealth a veřejná správa –

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průzkum v azylových domech
Advertisements

Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Komplexní řešení metropolitních sítí
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
Seminář ředitelů ZZ února III. pracovní seminář ředitelů nemocnic a zdravotnických zařízení Martin Zeman Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem,
Facility management ČSN EN
Vývoj nemocničního informačního systému v CACHÉ
Poskytování informací krajskými odbory ÚZIS ČR
ISO 9001:2000. CONNEX Východní Čechy a.s. 22/6/2004-Seminář PVT Strana:2-Connex Card  Realizace a provoz jednotného platebního a odbavovacího systému.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
1 PDIS Táborský Otakar Výhody systému nástroj pro ovlivňováni chování pacienta ISO, CEN, ČSN, HL7 rozvoj eHealth spolupráce se zdravotní.
Informační technologie pro české a slovenské zdravotnictví Integrační a komunikační centrum zdravotnických informací.
Elektronické služby VZP ČR
. PODPORA MEZIOBECNÍ SPOLUPRÁCE PROJEKT SVAZU MĚST A OBCÍ ZBRASLAVICE 4. PROSINCE 2014.
Možnosti financování rozvoje zdravotnického IT a návratnost investic MUDr. Pavel Kubů.
REFORMA ZDRAVOTNICTVÍ „Zdravotnictví nejvyšší kvality dostupné pro všechny!“ MUDr. David Rath.
Proč potřebujeme nákupčí zdravotní péče MUDr. Pavel Hroboň, M.S.
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Lohmann & Rauscher Naše zkušenosti s poskytováním ZPP externím dodavatelem (JUDr. Rudolf Vonyš)
Converged Communications Friday, April 10, 2015 Telekomunikační technologie jako nástroj pro optimalizaci chodu zdravotnického zařízení.
Projekt transformace psychiatrických léčeben MUDr. O. Pěč, Mgr. B. Wenigová Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví.
Přístup státu k budování informačních systémů veřejné správy ing. Tomáš HOLENDA odbor informatizace veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
Prosinec 2007 MUDr. Jana Valjentová a kolektiv Cesty domů
Principy SPIS pro legislativu eGovernmentu Aleš Kučera – NOVELL eGovernment Expert Forum , ISSS, Hradec Králové.
Optimální zdravotní péče „HEALTH POLICY “ Jan Hůlek Kardia s.r.o.
Obsah systému péče o zdraví zaměstnanců a jeho praktická aplikace v konkrétním prostředí POKRAČOVÁNÍ Ing. Kristýna Přibylová.
Pohled samosprávy na eHealth
1 © AGIT AB MEDSOFT března 2007 v Ústí n.L. Pokročilá práce se zákazníkem - pacientem s využitím IS Aleš Daniel, Martin Zeman, Šárka Polakovičová,
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
Česká republika a Slovensko dvě země, dvě reformy Dialogem ke změně – slovenská zkušenost CERGE-EI, Praha, PhDr. Lucie Antošová Ministerstvo.
Posuzování kvality národních internetových zdrojů
1 © AGIT AB Dostupnost, formy a obsah dotací z evropských fondů pro zdravotnická zařízení Zkušenosti s evropskými programy v českých nemocnicích Martin.
1 © AGIT AB IT Projekt roku 2007 Zdravotnictví Ústeckého kraje on-line Lenka Jeřábková ČD - Telematika a.s. Martin Zeman, Jan Pejchal Krajská zdravotní,
Krajská zdravotní, a.s. Sociální péče 3316/12A, Ústí nad Labem IČ: společnost vedená Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka.
1 © AGIT AB Telemedicína Brno března 2008 v Brně Od bezfilmových nemocnic k bezfilmovému Ústeckému kraji Martin Zeman, Aleš Daniel, Jan Pejchal.
1 Budoucnost komunitních služeb v ČR Zuzana Jentschke Stőcklová náměstkyně ministryně pro sociální a rodinnou politiku.
1 © AGIT AB Výkonná a bezpečná komunikační infrastruktura pro aplikace Telemedicíny & eZdravotnictví/eHealth Martin Zeman (Krajská zdravotní, a.s.) Radek.
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
1 © AGIT AB Zkušenosti se vzděláváním manažerů ve zdravotnictví financovaným z ESF Vliv manažerského vzdělávání na změnu řízení při transformaci nemocnic.
1 © AGIT AB Telemedicína Brno března 2007 v Brně Regionální PACS nemocnic Ústeckého kraje Martin Zeman, Aleš Daniel, Jan Pejchal.
15. prosince 2005Efektivní zdravotnictví v podmínkách Ústeckého kraje Regionální zdravotnický informační systém Martin Zeman.
Aktivity související s psychiatrickou péčí podporované z Operačního programu Zaměstnanost a Integrovaného regionálního operačního programu.
[ 1 ] PharmDr. Martin Beneš © 2011 Státní ústav pro kontrolu léčiv Kam kráčí lékárenství ? Martin Beneš ředitel SÚKL.
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2008 Ministerstvo zdravotnictví Praha,
0 A healthier tomorrow. MUDr. Pavel Kubů CEE Healthcare Business Development Manager Přínosy eHealth nástroji koordinované zdravotní péče pro klienty Maccabi.
 Legislativa  Infrastruktura veřejné správy  Projekty  Finance  Informace.
Humanitární sdružení PERSPEKTIVA. Působnost organizace  HS Perspektiva poskytuje služby cílové skupině již 10 let  Sociální rehabilitaci od
Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/
Dotační možnosti ve zdravotnictví v rámci ESIF programové období
Domovy pro seniory. se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž situace vyžaduje pravidelnou.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Využití robotické chirurgie v ČR Dnešní stav – indikace převážně v rukou revizních lékařů Celkem ročně cca 1000 až 1100 operací 82% - prostatektomie 6%
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Terapeutická komunita v systému veřejného zdravotnictví Mgr. Gabriela Mahrová Libuše Antalová.
Deployment of Cross-Border eHealth Services in the Czech Republic – NIXZD.CZ
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Cesta ke zvýšení kvality a bezpečnosti zdravotnického zařízení
REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Táňa Křížová Krajský úřad Kraje Vysočina
Spolupráce zdravotníků a sociálních pracovníků; možnosti následné péče
PÁR SLOV O SENEGALU A MÍSTNÍ ZDRAVOTNÍ PÉČI
Reforma psychiatrické péče
Poptávka po zdravotní péči
eHealth v ambulancích – obavy i očekávání
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Snídaně s novináři, Účelná a bezpečná farmakoterapie v domovech pro seniory, výsledky tří let realizace projektu PhDr. Ivana Plechatá
Transkript prezentace:

1 © AGIT AB IT Projekt roku 2007 Systém objednávání pacientů přes Internet Martin Zeman, Jan Pejchal, Aleš Daniel Workshop „eHealth a veřejná správa – interoperabilita a financování “

2 Obsah Motivace k projektu Cíle projektu Specifika projektu Popis systému Náročnost projektu Výstupy ze zavedení systému Budoucnost

3 Motivace k projektu Snaha o zlepšení práce s klientem / pacientem Nárůst krizových situací (hádky,...) Nervózní, dlouho čekající klienti Neefektivní využití čekací doby klienta

4 Cíle projektu Spokojenější klient Zkrácení čekací doby klienta Produktivnější využití čekací doby Eliminace vzniku krizových situací Možnost objednávání z pohodlí domova Zlepšení práce s klientem / pacientem Přesun části administrativy na nezdravotníky Optimalizace ordinačních časů

5 Specifika projektu Komplexní systém hlavní prvek – občan jako klient systému zdravotní péče hlavní smysl – nezatěžovat klienta zbytečným čekáním na zdravotní péči

6 Specifika projektu Obrovská variabilita systému fronty na pořadí / na čas anonymizovaní / neanonymizovaní klienti fronty na ambulanci / konkrétního lékaře možnost volby lékaře

7 Specifika projektu Použitelnost ambulance přijímací kanceláře přípravné kabinky radiolog. vyšetřoven pokladny Možnost objednat se v klidu domova přes www

8 Specifika projektu Schopnost pracovat s klienty i mimo dobu vyšetření komunikovat s klienty moderními technologiemi ( , GSM) zachovávat možnost přímého i telefonického osobního kontaktu

9 Specifika projektu Kombinace klasických technologií/postupů v provozu zdravotnického zařízení objednávacího systému vyvolávacího systému s vyvolávacími panely internetových kiosků systémy recepcí přímých služeb specializovaných pracovníků

10 Popis systému Realizace v Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem Kombinace klasických technologií (pro provoz zdrav. zařízení) objednávacího systému vyvolávacího systému s vyvolávacími panely internetových kiosků systémy recepcí přímých služeb specializovaných pracovníků

11 Popis systému

12 Náročnost projektu reorganizace času zdravotníků ve prospěch klientů financování projektu (dotace MI ČR) koordinace činností prolínajících IT a zdravotní péči – reorganizace práce, efektivnost práce se systémem zajištění infrastruktury a realizace změn v krátkých termínech

13 Náročnost projektu problémy s odezvou vyvolávacích panelů (nadstandardní velikost a složitost) úpravy infrastruktury adaptace systému na různé druhy zdravot. pracovišť (zvýšení efektivity, benefity pro klienty, přesun administrativy na jiné typy pracovníků, zastupitelnost) a jejich prostor limity objednávacího/vyvolávacího systému

14 Výstupy ze zavedení systému vymizení konfliktů mezi klienty eliminace předbíhání možnost směrování pacientů možnost klienta objednat se z domova

15 Výstupy ze zavedení systému možnost klienta zvolit si dobu návštěvy v rozsahu ordinační doby schopnost evidovat čekací doby, počty pacientů v rámci dnů na jednotlivých pracovištích na základě statistik schopnost rozhodovat o způsobech lepšího využití kapacit

16 Výstupy ze zavedení systému počátek změny myšlení lékařů a dalších pracovníků (lékař čeká na pacienta) lepší komunikace s klienty snížení administrativních úkonů přímo v ambulancích zlepšení prostředí, v němž se klient pohybuje

17

18

19 Budoucnost komunikace NIS -> Scheduling (zvýšení efektivity práce zdravotníků) možnost pro externí lékaře objednávat své pacienty rozšíření systému do ostatních nemocnic společnosti (jednotná tvář vůči klientům) rozšíření systému na subjekty podílející se na léčbě klienta KZ

20 M „Zbytečně necestovat a zbytečně nečekat na zdravotní péči“