Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Otáčivé účinky síly PÁKA
Advertisements

Síla značka síly F jednotkou síly je 1N (newton), popř. kN ( = 1000 N)
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Práce a energie
Hra – riskuj – Objem a povrch krychle a kvádru – 2
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
KRUŽNICE KRUH Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Stavba látek [cit ]Dostupné pod licencí Creative Commons – na
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
04/2012STROPY1 VY_32_INOVACE_514 Anotace: Materiál je vytvořen pro žáky 2. ročníku odborného vzdělávání s výučním listem oboru tesař. Je určen k zábavnému.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Otáčivé účinky síly PÁKA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Téma: Síly a jejich vlastnosti
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Rovnováha sil Posuvné účinky síly Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Jak postupovat – návod pro použití Hru hrají (test absolvují) tři hráči (tři družstva). O první volbu otázky si hráči střihnou „kámen, nůžky, papír“. Hráč (vybraný hráč družstva) vybere políčko (otázku) s číslem od 1 do 16 z tabulky otázek. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Od jejího přečtení běží časový limit na odpověď. V případě správné odpovědi se hra vrací na snímek s tabulkou otázek. Hru řídí porotce (učitel), jehož úkolem je přiřazovat body do hracího plánu hráče (družstva), který danou otázku zodpověděl správně, a to kliknutím na příslušné pole tabulky v barvě hráče (družstva). V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědi druhý hráč (družstvo). Hráči (družstva) volí otázky vždy střídavě, a to tak, že po správné odpovědi jednoho volí otázku další hráč (družstvo). Ve hře vítězí hráč (družstvo), který má po vyčerpání 15 otázek vyšší počet získaných bodů. Při rovnosti rozhoduje otázka 16. Bonusové body může získat rychlejší hráč (družstvo) i za odhalení toho, co se skrývá na obrázku pod čísly v tabulce otázek. 2

Tabulka otázek Soutěžící (družstvo) č. 1: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 1 2 3 4 13 14 15 16 Soutěžící (družstvo) č. 2: 5 6 7 8 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 9 10 11 12 13 14 15 16 Soutěžící (družstvo) č. 3: 13 14 15 16 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 1 2 3 4 5 6 7 8 Obr. 1 9 10 11 12 13 14 15 16

Otázka 1: Rozhodni, zda je následující tvrzení pravdivé, či nepravdivé: „Poloha těžiště nezávisí na rozložení látky v tělese.“ Pokud je tvrzení nepravdivé, oprav jej. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Tvrzení je nepravdivé. Poloha těžiště závisí na rozložení látky v tělese. Zpět

Otázka 2: Koule o hmotnosti 750 g leží v klidu na vodorovné podložce. Jak velkou gravitační silou Fg působí Země na kouli? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. m = 750 g = 0,75 kg; g = 10 N/kg; F = ? N Fg = m . g Fg = 0,75 kg . 10 N/kg = 7,5 N . Správná odpověď: Zpět

Otázka 3: Chlapec tlačí po vodorovné silnici vozík silou F1 o velikosti 50 N. Vozík působí na chlapce silou F2. Znázorni síly do obrázku, jestliže 1 cm = 20 N. ˆ Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Obr.2 F1 F2 50 N = 2,5 cm ˆ Správná odpověď: Zpět Obr.2

Otázka 4: Zpět Které brzdné síly působí na loď plující ve vodě? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Odporová síla vody. Zpět

Otázka 5: Na niti je zavěšena krychle o hmotnosti 500 g. Do obrázku znázorni tahovou sílu niti F, kterou nit působí na krychli, jestliže 1 cm = 5 N. ˆ Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. m = 500 g = 0,5 kg; g = 10 N/kg; F = ? N F = m . g F = 0,5 kg . 10 N/kg = 5 N . 5 N = 1 cm ˆ F Správná odpověď: Zpět

Otázka 6: Rozhodni, zda je následující tvrzení pravdivé, či nepravdivé: „Každé těleso z pevné látky má jediné těžiště.“ Pokud je tvrzení nepravdivé, oprav jej. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Tvrzení je pravdivé. Zpět

Otázka 7: Koule o hmotnosti 3 kg leží v klidu na vodorovné podložce. Znázorni tlakovou sílu F, kterou koule působí na podložku, jestliže 1 cm = 20 N. ˆ Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. m = 3 kg; g = 10 N/kg; F = ? N F = m . g F = 3 kg . 10 N/kg = 30 N . 30 N = 1,5 cm ˆ F Správná odpověď: Zpět

Otázka 8: Chlapec tlačí po vodorovné silnici vozík silou F1 o velikosti 20 N. Vozík působí na chlapce silou F2. Jak velká je síla F2? Svoji odpověď zdůvodni. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Obr. 2 Správná odpověď: F2 = 20 N … Dle zákona vzájemného působení těles se sobě uvedené síly rovnají. Zpět

Otázka 9: Na vodorovné podlaze jedoucího autobusu leží míč. Co se bude dít s míčem, když autobus zabrzdí? Proč? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Míč se začne pohybovat dopředu (ve směru pohybu autobusu). Setrvává v pohybu (zákon setrvačnosti). Zpět

Otázka 10: Koule o hmotnosti 1,3 kg leží v klidu na vodorovné podložce. Jak velkou tlakovou silou F působí koule na podložku? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. m = 1,3 kg; g = 10 N/kg; F = ? N F = m . g F = 1,3 kg . 10 N/kg = 13 N . Správná odpověď: Zpět

Otázka 11: Na niti je zavěšena krychle o hmotnosti 0,8 kg. Jaké síly působí na krychli? Jsou tyto síly v rovnováze? Zdůvodni svoji odpověď. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Gravitační síla Země a tahová síla niti. Jsou v rovnováze, protože těleso je v klidu. Zpět

Otázka 12: Koule o hmotnosti 2,5 kg leží v klidu na vodorovné podložce. Znázorni gravitační sílu Fg, kterou působí Země na kouli, jestliže 1 cm = 10 N. ˆ Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. m = 2,5 kg; g = 10 N/kg; F = ? N F = m . g F = 2,5 kg . 10 N/kg = 25 N . 25 N = 2,5 cm ˆ Fg Správná odpověď: Zpět

Otázka 13: Které brzdné síly působí na cyklistu sjíždějícího z kopce? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Třecí síla a odporová síla vzduchu. Zpět

Otázka 14: Na vodorovné podlaze stojícího autobusu leží míč. Co se bude dít s míčem při rozjíždění autobusu? Proč? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Míč se vzhledem k podlaze autobusu začne pohybovat dozadu (proti směru pohybu autobusu). Setrvává v klidu (zákon setrvačnosti). Zpět

Otázka 15: Na niti je zavěšena krychle o hmotnosti 500 dag. Do obrázku znázorni gravitační sílu, kterou Země působí na krychli, jestliže 1 cm = 10 N. ˆ Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. m = 500 dag = 5 kg; g = 10 N/kg; F = ? N F = m . g F = 5 kg . 10 N/kg = 50 N . 50 N = 5 cm ˆ Fg Správná odpověď: Zpět

Otázka 16: Rozhodni, zda je následující tvrzení pravdivé, či nepravdivé: „V rovnováze mohou být jen síly, které působí současně na různá tělesa.“ Pokud je tvrzení nepravdivé, oprav jej. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Tvrzení je nepravdivé. V rovnováze mohou být jen síly, které působí současně na totéž těleso. Zpět

Použité obrázky: Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2010–09–20]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: Obrázek na pozadí: <http://www.clker.com/clipart-blackboard.html> Obr. 2: <http://www.clker.com/clipart-4317.html> Dostupné pod licencí Wikipedia Commons na WWW: Obr. 1: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hw-newton.jpg>