ZEFEKTIVNĚNÍ PŘECHODU ABSOLVENTŮ UPOL DO PRAXE, REG. Č. CZ.1.07/2.2.00/28.0049 1.DOHODA O PARTNERSTVÍ 2. OPERAČNÍ PROGRAMY V PROGRAMOVÉM OBDOBÍ 2014 -

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Obsah 1. Příprava na národní úrovni 2. Úloha MAS 3. Návrh operačních programů 4. Podmínky 5. Harmonogram 6. Finanční zajištění přípravy 7.
Programové období , 20. mezinárodní sympozium INOVACE JUDr
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Fond soudržnosti EU v ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice do.
Regionální politika a strukturální fondy Evropské unie
Praha a fondy EU Programové období 2007 – 2013 Markéta Reedová náměstkyně primátora HMP.
30. září 2014 Vodňany EVROPSKÁ ÚZEMNÍ SPOLUPRÁCE
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
1 Inovace 2007 Týden výzkumu, vývoje a inovací Operační programy na období Doc. Ing. Karel Šperlink, CSc.prosinec 2007.
Úvod do regionální politiky EU v ČR Eurocentrum Praha,
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Příprava programového období Aktuální proces přípravy programového období Zpracoval: Nazim Afana Datum: duben 2013.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
Strukturální politika
Řízení a koordinace politiky soudržnosti v České republice v období Ostravice Hotel Montér Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Českou republikou Atlas Labe na území Královéhradeckého kraje prezentace výsledků projektu.
FONDY EU Programové období
FONDY EU Programové období
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně MMR pro evropské programy
Příprava programového období Ministerstvo pro místní rozvoj.
Strukturální fondy EU a priority MŠMT Ondřej Liška ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Příprava na období 2014 – 2020 Cíl 2 „Evropská územní spolupráce“ Ostrava, 29. listopadu 2012.
Programovací období Fondy ESIF - nový souhrnný název Evropské strukturální a investiční fondy EU (ESIF) - jednotný soubor předpisů  Evropský.
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Srovnání současného a budoucího programovacího období v ČR Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8. listopadu 2006.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Obsah prezentace 1.Co to ITI přesně je? Stručné přiblížení. 2.Jak jsme připravovali strategický plán? 3.Jakou má Ostravsko strategii? 4.Jaké investice.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Evropský sociální fond v ČR * Městská knihovna, Praha.
Kulatý stůl pro NNO k problematice přípravy NRP Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Informační setkání k přípravě Olomouckého kraje na kohezní politiku EU , Jeseník.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Interreg Rakousko - ČR/ Oddělení projektové podpory1 Interreg V-A Rakousko – Česká republika.
Fond mikroprojektů Euroregionu Praděd Porovnání podmínek Fondu v rámci programu OPPS a nového programu Interreg V-A
Aktuální stav přípravy programového období František Kubeš odbor regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj ČR RSK Pardubického.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Dotační programy v období DRAHOSLAV CHUDOBA, DABONA s.r.o. 1.
Program rozvoje venkova Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Strukturální politika Fondy. Cíle strukturální politiky Stírání strukturálních rozdílů - mezi odvětvími - Mezi regiony Dokážete určit, který region (stát)
Školení pro zaměstnance SSČ, v.v.i. Podpora ekonomických systémů na pracovištích AV ČR v oblasti projektového řízení Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
Daniel Braun Konference „Moravskoslezsko “, Ostrava Příprava budoucího programového období
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Prioritní osa 3 - výzva č. 25 a 27
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Strukturální politika
EU Moravskoslezský kraj a příležitosti budoucí kohezní politiky
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu
Možnosti spolufinancování vědecké a výzkumné činnosti ČHMÚ
Transkript prezentace:

ZEFEKTIVNĚNÍ PŘECHODU ABSOLVENTŮ UPOL DO PRAXE, REG. Č. CZ.1.07/2.2.00/ DOHODA O PARTNERSTVÍ 2. OPERAČNÍ PROGRAMY V PROGRAMOVÉM OBDOBÍ Univerzita Palackého v Olomouci Mgr. Radek Augustin

PROGRAMOVÉ DOKUMENTY Programování je jedním ze základních prvků Strukturálních fondů. Týká se přípravy víceletých rozvojových plánu a realizuje se v několika fázích. Výsledek přebírají veřejné a soukromé instituce, které ho po obsahové stránce vykonávají – de facto je to smlouva mezi Evropskou komisí a členskou zemí o využívání poskytnutých prostředků. Dva hlavní principy: 1.Podpora je poskytována ve střednědobém horizontu (na rozdíl od českých jednoletých titulů) => jistota podpory na celé sedmileté období 2.Promyšlená systémová a dlouhodobá strategie podpory zaostalých regionů Úrovně dokumentů v ČR -Dohoda o partnerství -Operační programy

DOHODA O PARTNERSTVÍ Tříletý proces vyjednávání Přípravu na programové období koordinuje MMR, spolupracuje však s partnery na národní i regionální úrovni a přispívá tak k naplňování principu partnerství vláda projednala dokument s názvem „Souhrnný návrh zaměření budoucí kohezní politiky EU po roce 2013 v podmínkách České republiky, obsahující i návrh rozvojových priorit pro čerpání fondů EU po roce 2013“ 2012 – vláda schválila „Podklad pro přípravu Dohody o partnerství pro programové období Vymezení programů a další postup při přípravě České republiky pro efektivní čerpání fondů Společného strategického rámce“

DOHODA O PARTNERSTVÍ vláda ČR projednala 1. verzi Dohody o partnerství Na konci roku 2013 byla vládě předložena informace o aktuálním stavu přípravy Dohody o partnerství a programů pro programové období návrh Dohody o partnerství pro programové období spolu s přílohou kapitoly 2.3: Hodnocení naplňování předběžných podmínek včetně SEA dokumentace posouzení jejích vlivů na životní prostředí předán MŽP - proběhlo veřejné projednávání – MŽP po té dalo stanovisko k posouzení vlivů provádění koncepce na životní prostředí a veřejné zdraví.

Schválení Dohody o partnerství vládou ČR Oficiální zaslání Dohody o partnerství Evropské komisi jednání Rady pro ESI fondy Obdržení oficiálních připomínek EK Rozeslání připomínek EK řídicím orgánům a partnerům k vyjádření Termín pro vyjádření partnerů k připomínkám EK – Zpracování vypořádání připomínek EK a konsolidace reakcí partnerů Jednání Pracovní skupiny pro přípravu Dohody o partnerství k vypořádání připomínek EK Zaslání souhrnné reakce na připomínky Evropské komisi (podklad pro jednání s EK) průběžněAktualizace a úpravy Dohody o partnerství Jednání s EK v rámci formálního dialogu do Dopracování vypořádání připomínek EK dle výstupů z jednání a zaslání EK Odeslána finální verze Dohody o partnerství EK EK Schválila Dohodu o partnerství

DOHODA O PARTNERSTVÍ Tříletý proces vyjednávání Dohody o partnerství pro programové období Co obsahuje tato Dohoda? Představuje základ pro čerpání evropských prostředků z nového období Dokument – 217 s. Zajištění provázanosti se strategií Evropa 2020 Opatření k zajištění učinné implementace Popis integrovaného přístupu k územnímu rozvoji, podporovanému fondy Opatření k zajištění efektivní implementace Dohody a programů

DOHODA O PARTNERSTVÍ Příklady z textu: Analýza disparit, rozvojových potřeb a růstového potenciálu (Infrastruktura s. 46) Systémové zkušenosti z období (s.107) Priority České republiky (s.110) Zdůvodnění výběru tématických cílů (s.117 – konkurenceschopnost ekonomiky) Seznam programů pro jednotlivé Cíle s orientačními příděly fin. prostředků na každý rok (s.145) Souhrn akcí směřujících k snížení administrativní zátěže (s.191)

PROGRAMY -Cíle projektu v souladu s cíli některého z operačních programů -Konečný příjemce - ty subjekty které podporu poskytují -Konečný uživatel - subjekty které obdrží dotaci a realizují projekt -Program má své specifické cíle, které promítá do jednotlivých priorit a oblastí podpory -V rámci zvolené oblasti podpory musí být zajištěn soulad se stanovanými podmínkami, jež se vztahují k podporovaným aktivitám, cílovým skupinám a možným příjemcům podpory

PROGRAMY -Při jednáních o víceletém finančním rámci na období se ČR podařilo vyjednat celkově 23,95 mld. EUR včetně prostředků na společnou zemědělskou politiku a rybářství a bez programů nadnárodní a meziregionální spolupráce. -Na strukturální fondy (Evropský fond pro regionální rozvoj (EFRR) a Evropský sociální fond (ESF)) a Fond soudržnosti (FS) se vyjednalo 23,1 mld. EUR. -Strukturální fondy (ESI fondy) budou čerpat ze dvou Cílů:  Investice pro růst a zaměstnanost, které se člení do 3 kategorií (všechny regiony NUTS 2 s výjimkou Prahy) a rozvinutější regiony – region HM Praha.  Evropská územní spolupráce

PROGRAMY Z celkových přidělených prostředků na Politiku soudržnosti pro ČR (ESI fondy) ve výši 23,1 mld. EUR připadá:  1,1 mld. EUR na prostředky převedené do Nástroje pro propojení Evropy (CEF)  Částka 22 mld. EUR se bude přerozdělovat na operační programy, z toho: o 15,7 mld. EUR ze strukturálních fondů, o 6,3 mld. EUR z Fondu soudržnosti. V rámci jednání o programovém období si ČR vyjednala dále:  2,28 mld. EUR na rozvoj venkova a prostředky z Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova (EZFRV),  31,1 mil. EUR na rybářskou politiku z Evropského námořního a rybářského fondu (ENRF). Z obálky na ESF jsou vyčleněny prostředky ve výši 23,3 mil. EUR na Fond evropské pomoci (FEAD).

PRAVIDLA SPOLUFINANCOVÁNÍ Oproti programovému období dojde k významné redukci počtu operačních programů (OP), jejichž prostřednictvím budou čerpány prostředky SF/FS. Z dosavadních 22 programů bude celkový počet snížen na 14: 8 národních operačních programů, 5 programů přeshraniční spolupráce 1 program nadnárodní spolupráce Dále jsou to programy Program rozvoje venkova a OP Rybářství, programy meziregionální spolupráce aj.

PROGRAMY Pro ČR je zásadní : snížení nároků na spolufinancování z národních veřejných rozpočtů, zejména ze státního rozpočtu, zvýšení zapojení příjemců ve srovnání s programovým obdobím do spolufinancování projektů

PROGRAMY S cílem splnit podmínku snížení zapojení veřejných rozpočtů do spolufinancování v programovém období se bude podíl pomoci pro všechny prioritní osy operačních programů vztahovat k celkovým způsobilým výdajům, kdy do výpočtu míry spolufinancování budou zahrnuty i soukromé výdaje. Týká se to: OP Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OP PIK) OP Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV) OP Životní prostředí (OP ŽP) OP Zaměstnanost (OP Z) Integrovaný regionální operační program (IROP) OP Praha – pól růstu ČR (OP PPR)

PROGRAMY Bude zachován systém způsobilých veřejných výdajů v případě operačních programů, které mají velmi omezené soukromé zdroje spolufinancování. Týká se to: OP Doprava (OP D) OP Technická pomoc (OP TP) Ke způsobilým veřejným výdajům se vztahuje míra spolufinancování rovněž u Programu rozvoje venkova a u OP Rybářství Dle odhadů MF bude na národní spolufinancování zapotřebí v programovém období vynaložit minimálně 4,8 mld. EUR, tj. minimálně 125 mld. Kč.

PRAVIDLA SPOLUFINANCOVÁNÍ NA ÚZEMÍ MÉNĚ ROZVINUTÝCH REGIONŮ Organizační složky státu a příspěvkové organizace státu EU podílNárodní podíl** Celkem EFRR, ESF, FSStátní rozpočetPříjemce 85 %15 %0 %100 % Právnické osoby vykonávající činnost škol a školských zařízení EU podílNárodní podíl Celkem EFRRStátní rozpočetPříjemce 85 %max. 5 %min. 10 %100 % Právnické osoby vykonávající činnost škol a školských zařízení EU podílNárodní podíl Celkem ESFStátní rozpočetPříjemce 85 %max. 10 %min. 5 %*100 % Územní samosprávné celky a jejich příspěvkové organizace EU podílNárodní podíl Celkem EFRR, FSStátní rozpočetPříjemce 85 %max. 5 %min. 10 %100 % Územní samosprávné celky a jejich příspěvkové organizace EU podílNárodní podíl Celkem ESFStátní rozpočetPříjemce 85 %max. 10 %min. 5 %100 % Veřejné vysoké školy a výzkumné organizace EU podílNárodní podíl Celkem EFRR, ESFStátní rozpočetPříjemce 85 %max. 10 %min. 5 %100 % Soukromoprávní subjekty vykonávající veřejně prospěšnou činnost EU podílNárodní podíl Celkem EFRR, ESFStátní rozpočetPříjemce 85 %max. 10 %min. 5 %*100 % Ostatní subjekty neobsažené ve výše uvedených kategoriích EU podílNárodní podíl Celkem EFRR, ESF, FSStátní rozpočetPříjemce 85 %0 %min. 15 %100 %

OPERAČNÍ PROGRAMY

Pro fondy EFRR, FS a ESF - Cíle „Investice pro růst a zaměstnanost“ jsou navrženy 1.OP „Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost“ (OP PIK) - řízený MPO 2.OP „Výzkum, vývoj a vzdělávání“ (OP VVV) – řízený MŠMT 3.OP „Doprava“ (OP D2) - řízený MD 4.OP „Zaměstnanost“ (OP Z) - řízený MPSV 5.OP „Životní prostředí“ (OP ŽP) - řízený MŽP 6.„Integrovaný regionální operační program“ (IROP) - řízený MMR 7.OP „Praha - pól růstu ČR“ (OP PPR) - řízený Magistrátem hlavního města Prahy 8.OP Technická pomoc

OPERAČNÍ PROGRAMY Pro EFRR Cíle „Evropská územní spolupráce“ jsou navrženy 1.OP přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Polskou republikou 2.OP přeshraniční spolupráce mezi Slovenskou republikou a Českou republikou 3.OP přeshraniční spolupráce mezi Rakouskou republikou a Českou republikou 4.OP přeshraniční spolupráce mezi Svobodným státem Bavorsko a Českou republikou 5.OP přeshraniční spolupráce mezi Svobodným státem Sasko a Českou republikou 6.OP nadnárodní spolupráce Central Europe 7.OP ESPON OP pro meziregionální spolupráci (Program INTERREG EUROPE a INTERACT III)

OP „Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost“ (OP PIK) Řídící orgán MPO Program je připravován za účelem rozvoje ekonomiky založené na znalostech a inovacích, podpora konkurenceschopnější a ekologičtější ekonomiky méně náročné na zdroje a podpora ekonomiky s vysokou zaměstnaností v období Rozpočet programu Celkový rozpočet programu představuje cca 4,316 mld EUR, z toho: 85% z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR) 15% národní spolufinancování programu (ze státního rozpočtu ČR)

OP „Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost“ (OP PIK)

OP „Výzkum, vývoj a vzdělávání“ Řídící orgán MŠMT Cílem OP je přispět ke strukturálnímu posunu ČR směrem k ekonomice založené na vzdělané, motivované a kreativní pracovní síle, na produkci kvalitních výsledků výzkumu a jejich využití pro zvýšení konkurenceschopnosti ČR Rozpočet programu - OP VVV bude financován ze dvou fondů: z Evropského sociálního fondu (ESF) z Evropského fondu regionálního rozvoje (EFRR) Celkový rozpočet činí EUR: EUR z fondů EU EUR je národní spolufinancování

OP „Výzkum, vývoj a vzdělávání“

OP ZAMĚSTNANOST Řídící orgán MPSV Operační program vymezuje priority pro podporu zaměstnanosti, sociálního začleňování a efektivní veřejné správy z Evropského sociálního fondu (ESF) v období OP kombinuje prostředky obou kategorií regionů v ČR, méně rozvinutých regionů (celá ČR bez Prahy), i více rozvinutých regionů (Praha). Celkový rozpočet programu představuje cca 2,569 mld. EUR, z toho: 2,136 mld. EUR jsou prostředky z Evropského sociálního fondu a Iniciativy EU na podporu zaměstnanosti mládeže, zbývajících cca 433 mil. EUR pak představuje národní spolufinancování.

OP ZAMĚSTNANOST

OP DOPRAVA Řídící orgán MD Nástroj pro naplňování strategických investičních potřeb a řešení klíčových problémů v sektoru dopravy v ČR v rámci realizace investičních priorit politiky hospodářské, sociální a územní soudržnosti EU pro období Rozpočet programu OP D2 bude financován ze dvou fondů: z Fondu soudržnosti (FS) z Evropského fondu regionálního rozvoje (EFRR) OPD2 činí 5,524 mld. EUR, z toho: 4,696 mld. EUR bude hrazeno z FS či EFRR 829 mil. EUR z národních veřejných zdrojů

OP DOPRAVA

OP ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Řídící orgán MŽP Cílem OP je ochrana a zajištění kvalitního prostředí pro život obyvatel České republiky, podpora efektivního využívání zdrojů, eliminace negativních dopadů lidské činnosti na životní prostředí a zmírňování dopadů změny klimatu. OPŽP bude financován ze dvou fondů: z Fondu soudržnosti (FS) z Evropského fondu regionálního rozvoje (EFRR) OPŽPčiní EUR (FS a EFRR) EUR z EFRR EUR z FS 15% spolufinancování programu bude zajištěno koncovým příjemcem

OP ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

INTEGROVANÝ OP Řídící orgán MMR IROP integruje rozvojové priority obcí, měst a regionů a související priority celostátní povahy při zohlednění jejich specifik a požadavků na tematickou a územní koncentraci Rozpočet programu: Integrovaný regionálního operační program (IROP) bude financován z Evropského fondu regionálního rozvoje (EFRR) Celková alokace IROP činí 5 522, 5 mil. EUR: 4 725, 3 mil. EUR bude hrazeno z Evropského fondu pro regionální rozvoj, 642, 3 mil. EUR z národních veřejných zdrojů, 154,9 mil. EUR ze soukromých zdrojů příjemců finanční podpory

INTEGROVANÝ OP

OP „PRAHA - PÓL RŮSTU ČR“ (OP PPR) Řídící orgán Magistrát hlavního města Prahy Mezi intervence a oblasti, které budou v dalším období pro Prahu určující a které budou podporovány prostřednictvím OP PPR, patří využití: kvalitního lidského a inovačního potenciálu v oblasti výzkumu, vývoje a inovací, podpora malých a středních podniků, energetické úspory a podpora posunu směrem k nízkouhlíkovému hospodářství, podpora vzdělávání a rovných příležitostí. Základním pilířem je podpora inteligentního růstu prostřednictvím dosahování specifických cílů obsažených v prioritních osách PO 1, PO 4.

OP „PRAHA - PÓL RŮSTU ČR“ (OP PPR) Podpora je nastavena pro účely synergických a komplementárních efektů nejvíce relevantních potřeb socioekonomického rozvoje pražského regionu za předpokladu respektování a upřednostňování integrovaného charakteru intervencí. Rozpočet programu OP PPR je navržen jako multifondový a jeho intervence budou podpořeny z ESF a EFRR. Celkový rozpočet programu představuje cca EUR, z toho: EUR z ESF EUR z EFRR v celkové výši EUR

OP „PRAHA - PÓL RŮSTU ČR“ (OP PPR)

OP TECHNICKÁ POMOC Řídící orgán MMR Má podpůrný charakter a zaměřuje se na nastavení prostředí pro implementaci Dohody o partnerství a tematických operačních programů. Cílem je hlavně podpora činností, které k jejich naplňování budou nepřímo přispívat. Rozpočet programu Financován z Evropského fondu regionálního rozvoje (EFRR). Výše přidělených finančních prostředků je omezena 4 % alokace ESIF a nesmí přesáhnout 10 % EFRR. V souladu s Dohodou o partnerství je alokováno 1,87 % prostředků z EFRR, což činí EUR.

OP TECHNICKÁ POMOC

OP PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCE MEZI ČR A POLSKOU REPUBLIKOU Řídící orgán MMR Program je součástí cíle Evropská územní spolupráce (EÚS), který je financován z Evropského fondu regionálního rozvoje (EFRR). Jediným programem cíle EÚS, jehož řídící orgán je v České republice. Územní vymezení programu ležícím při společné česko-polské hranici.  V ČR se jedná o kraje: Liberecký, Královéhradecký, Pardubický, Olomoucký a Moravskoslezský.  V Polsku pak části vojvodství Dolnoslezského a Slezského a celé vojvodství Opolské. Rozpočet programu resp. výše příspěvku z EFRR na program činí 226,2 mil. EUR. Míra spolufinancování z EFRR činní 85%.

OP ČR - PL

OP PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCE MEZI SLOVENSKOU REPUBLIKOU A ČR Řídící orgán Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky. Na území ČR spravován MMR, které je Národním koordinátorem programu. OP se zaměří na vyhodnocení vnitřního potenciálu ve prospěch vyváženého rozvoje území. Klíčové oblasti přeshraniční spolupráce proto budou: Rozvoj regionální ekonomické struktury Lidské zdroje Přírodní a kulturní dědictví Životní prostředí Administrativní kapacity regionálních a místních samospráv Rozpočet programu Rozpočet programu, resp. výše příspěvku z EFRR na program činí 90,1 mil. EUR. Míra spolufinancování z EFRR činní 85%.

OP PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCE MEZI SLOVENSKOU REPUBLIKOU A ČR

OP PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCE MEZI RAKOUSKOU REPUBLIKOU A ČR Řídící orgán Spolkové kancléřství. Institucionální rámec pro vnitrostátní koordinaci politiky soudržnosti stanovuje Rakouská konference o územním plánování (ÖROK). Na území ČR spravován MMR, které je Národním koordinátorem programu. Rakousko-český přeshraniční region je tvořen: v Rakousku Mostviertel-Eisenwurzen, Sankt Pölten, Waldviertel, Weinviertel, Wiener Umland-Nordteil, Wien, Innviertel, Linz-Wels, Mühlviertel, Steyr-Kirchdorf; v České republice Jihočeský kraj, Kraj Vysočina, Jihomoravský kraj. Rozpočet programu resp. výše příspěvku z EFRR na program činí 97,8 mil. EUR. Míra spolufinancování z EFRR činní 85%.

OP PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCE MEZI RAKOUSKOU REPUBLIKOU A ČR

OP PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCE MEZI SVOB.STÁTEM BAVORSKO A ČR Řídící orgán Bavorské státní ministerstvo hospodářství a médií, energie a technologie. Na území ČR spravován MMR, které je Národním koordinátorem programu. Svobodný stát Bavorsko a Česká republika jsou součástí Strategie Evropské unie pro dunajský region. Oba státy aktivně podporují Dunajskou strategii, která: zahrnuje 8 členských států EU a 6 nečlenských států, ustanovuje intenzivnější koordinaci a spolupráci mezi sousedními státy na všech úrovních. Těžiště dotačních opatření v dunajském regionu bude spočívat speciálně v novém programu Dunaj v rámci nadnárodní oblasti spolupráce. Rozpočet programu resp. výše příspěvku z EFRR na program činí 103,3 mil. EUR. Míra spolufinancování z EFRR činní 85%.

OP PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCE MEZI SVOB.STÁTEM BAVORSKO A ČR

OP PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCE MEZI SVOB.STÁTEM SASKO A ČR Řídící orgán Saské státní ministerstvo životního prostředí a zemědělství. Na území ČR spravován MMR, které je Národním koordinátorem programu. Na české straně zahrnuje programové území kraje Karlovarský, Ústecký a Liberecký. Saská část je tvořena okresy Vogtlandkreis, Zwickau, Erzgebirgskreis, Mittelsachsen, Sächsische Schweiz- Osterzgebirge, Bautzen, Görlitz a samostatnými městy Dresden a Chemnitz. Celková plocha zájmového území je km². Rozpočet programu - Celková alokace na nové období je EUR. Míra spolufinancování z EFRR činní 85 %.

OP PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCE MEZI SVOB.STÁTEM SASKO A ČR

OP NADNÁRODNÍ SPOLUPRÁCE CENTRAL EUROPE Řídící orgán Město Vídeň, Municipal Department for European Affairs - Na území ČR spravován MMR Strategie programu CENTRAL EUROPE 2020 (CE 2020) se zaměřuje na územní výzvy, kterým společně čelí oblast spolupráce, a posiluje její rozvojový potenciál. V rámci programu spolupracuje devět členských států EU včetně všech regionů České republiky, Chorvatska, Maďarska, Polska, Rakouska, Slovenska, Slovinska, osmi německých spolkových a devíti italských regionů. Program bude mít větší přínos pro rozměr inteligentního a udržitelného růstu, než pro rozměr začleňování. Odkazy na výzkum a vývoj a na energetiku / změny klimatu se zdají být nejsilnější, ale vzhledem k integrované a katalytické povaze programů NNS lze očekávat i efekty v oblasti cílů na poli zaměstnanosti / vzdělávání a boje proti chudobě.

OP NADNÁRODNÍ SPOLUPRÁCE CENTRAL EUROPE Rozpočet programu Celkový rozpočet programu činí ,44 EUR, přičemž příspěvek EFRR činí ,00 EUR. Míra spolufinancování dosahuje: až 80 % v případě partnerů z Itálie, Německa a Rakouska, až 85 % v případě partnerů z České republiky, Chorvatska, Maďarska, Polska, Slovenska a Slovinska.

OP NADNÁRODNÍ SPOLUPRÁCE CENTRAL EUROPE

Národní rozvojový plán Národní strategický referenční rámec ČR Programové a jiné dokumenty operačních programů + weby König a kol. – Učebnice evropské integrace Marek, D. – Kantor, T. – Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie Wokoun, R. – Česká regionální politika Marek, D. – Baun, T. – EU Cohesion Policy after Enlargement. Basingstoke 2008