Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
V ZDĚLÁVÁNÍM K VYŠŠÍ ADAPTABILITĚ ZAMĚSTNANCŮ SPOLEČNOSTI O.K. T EXTIL, S. R. O. CZ.1.04/1.1.02/
Upozornění Tato prezentace je poskytována bez záruky a to jak implicitně dané nebo předpokládané. Prezentovaná řešení jsou sestavena z různých produktů.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Hotelnictví a turismus 3. tisíciletí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Kurikulární reforma a pedagogický sbor ZŠ Vrané nad Vltavou.
Cenová strategie Eduard Andráši.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Pohled zhora. Z čeho vycházíme... Jedinou konstantou dneška je změna Změna musí být řízená Změny musí být dosaženo efektivně Projektů je kolem nás mnoho.
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Období snižování nákladů, důvody ke vzdělávání a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
TÉMA: VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
I vzděl á v á n í je zbož í 1. část – efekt tréninků - vazba na frekventanta - vazba na frekventanta 2. část – dodavatel - útvar vzdělávání a nákupčí -
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávání zaměstnanců v oblasti etiky a protikorupčních opatření
marketingové poradenství
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Stav realizace projektu AutoAdapt RNDr. Danica Pražáková Rada ředitelů AutoSAP
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Stav realizace projektu AutoAdapt RNDr. Danica Pražáková Rada ředitelů AutoSAP
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
PŘÍPADOVÁ STUDIE: SCHŮZKA S KLIENTEM – ZJIŠTĚNÍ VSTUPNÍCH INFORMACÍ V průběhu kampaní je pečlivě dbáno na maximální účinnost a kvalitu poskytovaných.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Projekty MARSL.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Vsázíme na vzdělání Praha
Ekonomika malých a středních podniků
Vzdělávání v období snižování nákladů
Plán na zvýšení spokojenosti zákazníků Zvýšení spokojenosti zákazníků
Plán obchodního projektu
Finanční výroční zpráva 2016 a rozpočet 2017
Transkript prezentace:

Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004

Program prezentace Vzdělávání v České pojišťovně Příčiny snižování nákladů na vzdělávání Strategie vzdělávání v situaci redukce rozpočtu na vzdělávání

Vzdělávání v období snižování nákladů Případ Česká pojišťovna a.s. - rok 2003 Rozpočet na vzdělávání 2003 snížen o 45 % Snížení počtu lidí v týmu vzdělávání o 2 Plán realizace vzdělávacích akcí: 2000 akcí ( 93 % plánu roku 2002) Plán eLearningu: 3800 uživatelů (zvýšení oproti roku 2002 o 31 %)

Příčiny snižování nákladů na vzdělávání „Co vzdělávání oslabuje?“ Nezřetelné výsledky a jejich měřitelnost Dlouhodobý efekt Neschopnost argumentovat důležitost vzdělávání „Nekonkurenceshopnost“ vzdělávání uvnitř firmy

Přímý vliv Schvalovači nákladů Nepřímý vliv Konzumenti výsledků „Kdo rozhoduje o výši rozpočtu?“ Příčiny snižování nákladů na vzdělávání TOP management Vedení finančních útvarů Manažeři Zaměstnanci

Zvolená strategie 1.Priority vzdělávání orientované na „business“ 2.Tlak na kvalitu 3.Alternativní řešení vzdělávání 4.Marketing a prodej vzdělávání 5.Nákladově přijatelnější zdroje

Zvolená strategie 1. Priority vzdělávání orientované na „business“ Identifikace „business“ potřeb Zacílení výsledků vzdělávání Propojení vzdělávání s „business“ výsledky

Zvolená strategie 2. Tlak na kvalitu Měření efektů vzdělávacích akcí Konkurenceschopnost produktů Spokojenost zákazníků

Zvolená strategie 3. Alternativní řešení vzdělávání Zapojení eLearningu do vzdělávacích řešení Vyšší využití interních zdrojů Úprava tradičních forem vzdělávání

Zvolená strategie 4. Marketing a prodej vzdělávání Prezentace vzdělávání manažerům Budování bližší vztahů s manažery Znalost potřeb interních klientů Získávání zpětné vazby

Zvolená strategie 5. Nákladově přijatelnější zdroje Výběr externích dodavatelů s důrazem na kvalitu a cenu Rozsah externě dodávaných služeb Interní lektoři e-kurzy

Vzdělávání v období snižování nákladů Případ Česká pojišťovna a.s. – rok 2004 Realizace vzdělávacích akcí v roce 2003: splněno na 108 % Plán eLearningu 2003: splněno na 133 % Rozpočet na vzdělávání 2004 zvýšen o 50 % Snížení počtu lidí v týmu vzdělávání v roce 2004 o 1

Závěr Investice = náklady + efekty