Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
Advertisements

Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Distribuční politika Petra Krajníková.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Opakování k maturitě.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Zpracování objednávek a distribuce
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Place – místo prodeje (distribuce)
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Distribuční strategie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
DISTRIBUCE.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Význam místa Přímé a nepřímé distribuční cesty Cena
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Distribuce Zdeňka Černochová Jana Hankeová Marcela Havlíčková
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Podpora obnovitelných zdrojů podle návrhu nového zákona a souvisejících vyhlášek Stanislav Trávníček ERÚ.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Mikroprostředí firmy.
DISTRIBUCE.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Právo hospodářské soutěže
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Velkoobchod, maloobchod
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Funkce organizace Formulace funkcí organizace
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Distribuční politika klíčová slova
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
Transkript prezentace:

Distribuce a její politika

každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli = distribuce každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli = distribuce Distribuční cesta – skupinu nezávislých mezičlánků = maloobchodů a velkoobchodů, které se podílejí na procesu zajištění dostupnosti výrobku nebo služby pro spotřebitele Distribuční cesta – skupinu nezávislých mezičlánků = maloobchodů a velkoobchodů, které se podílejí na procesu zajištění dostupnosti výrobku nebo služby pro spotřebitele

Hlavni funkce distribučních cest Hlavni funkce distribučních cest Obchodní funkce Obchodní funkce Logistická funkce Logistická funkce Podpůrná funkce Podpůrná funkce

obchodní funkce – mezičlánek výrobky kupuje a dále je prodává. Mezičlánky přetváří výrobní sortiment na obchodní. obchodní funkce – mezičlánek výrobky kupuje a dále je prodává. Mezičlánky přetváří výrobní sortiment na obchodní. logistická funkce – zajišťuje fyzickou přepravu výrobku od výrobce ke spotřebiteli a zahrnuje i plánování distribuce logistická funkce – zajišťuje fyzickou přepravu výrobku od výrobce ke spotřebiteli a zahrnuje i plánování distribuce podpůrná funkce – mezičlánek - velkoobchod se často podílí na finanční pomoci kupujícím, ale i výrobcům podpůrná funkce – mezičlánek - velkoobchod se často podílí na finanční pomoci kupujícím, ale i výrobcům

Distribuční systém Přímá cesta je tvořena: Přímá cesta je tvořena: výrobce spotřebitel Nepřímá cesta je tvořena: Nepřímá cesta je tvořena: výrobce maloobchod spotřebitel výrobce maloobchod spotřebitel výrobce -----zprostředkovatel------maloobchod spotřebitel výrobce -----zprostředkovatel------maloobchod spotřebitel výrobce velkoobchod maloobchod spotřebitel výrobce velkoobchod maloobchod spotřebitel výrobce velkoobchod zprostředkovatel výrobce velkoobchod zprostředkovatel maloobchod spotřebitel maloobchod spotřebitel

Organizace distribučního systému –horizontální distribuční systém –vertikální distribuční systém –hybridní (vícecestný) distribuční systém

Vertikální distribuční systémy Všechny články jsou součástí jedné Všechny články jsou součástí jedné společnosti, vyžadují vysoké investice, společnosti, vyžadují vysoké investice, a jde o tzv. vertikální integraci. a jde o tzv. vertikální integraci. Všechny články existují jako nezávislé subjekty, které mají vztah založený na partnerské spolupráci, při které nejvíce rozhoduje velikost nejsilnějšího článku. Všechny články existují jako nezávislé subjekty, které mají vztah založený na partnerské spolupráci, při které nejvíce rozhoduje velikost nejsilnějšího článku.

Vertikální distribuční systémy Články distribučních cest jsou nezávislé subjekty, u kterých se spolupráce děje Články distribučních cest jsou nezávislé subjekty, u kterých se spolupráce děje na základě smlouvy. Ta vymezuje práva, na základě smlouvy. Ta vymezuje práva, odpovědnost a povinnost jednotlivých odpovědnost a povinnost jednotlivých článků distribučního systému. Jde o článků distribučního systému. Jde o smluvní marketingový systém. Do smluvní marketingový systém. Do této skupiny patří dobrovolné řetězce, této skupiny patří dobrovolné řetězce, nákupní družstva, franchising. nákupní družstva, franchising.

Horizontální distribuční systém Jde o spojení několika firem, které jsou Jde o spojení několika firem, které jsou na stejné úrovni (maloobchody) a shlukují na stejné úrovni (maloobchody) a shlukují se na jednom místě = nákupní centra se na jednom místě = nákupní centra na okraji měst. Jednotlivé firmy se na okraji měst. Jednotlivé firmy se podílejí na nákladech na reklamu, podílejí na nákladech na reklamu, parkování, úklid společných prostor. parkování, úklid společných prostor.

Hybridní distribuční systém V tomto systému si firma uvědomuje, V tomto systému si firma uvědomuje, že jedna distribuční cesta nedosáhne na že jedna distribuční cesta nedosáhne na určený segment, a proto zřídí více určený segment, a proto zřídí více distribučních cest na jeden cílový trh. distribučních cest na jeden cílový trh.