Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět :Geometrie Ročník : 5.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Učivo pro 5. ročník Michaela Eva Polášková Kalivodová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Matematika – 8.ročník Kružnice a kruh
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Přírodověda Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Kružnice Matematika, 5. ročník VY_32_INOVACE_082, 5. sada, M ANOTACE
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_610_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Vypracovala: Pavla Monsportová 2.B
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Hlují čísla na desetitisíce
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Části kruhu – jejich obvody a obsahy
POLOPŘÍMKA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
VY_42_INOVACE_116_KRUŽNICE,KRUH Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Prvouka Ročník : 1.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Prvouka Ročník : 1.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Prvouka Ročník : 1.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_296_Rovinné útvary - pracovní listy.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
K R U Ž N I C E Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
VY_32_INOVACE_AGEO_07 Analytická geometrie Kružnice.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_01 – Kružnice, matematika, 3. ročník
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Kružnice III. třída.
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
Geometrické tvary.
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět :Geometrie Ročník : 5. Téma : Kruznice - kruh Autor : Jana Kamena

Kružnice - Kruh Pozoruj obrázky a řekni rozdíl mezi kružnicí a kruhem. Kde ve svém okolí tyto předměty můžeš vidět? Co budeš při jejich rýsování potřebovat? Zkus si oba obrazce nakreslit od ruky. Daří se ti to?

Kružnice S je střed kružnice k r je poloměr kružnice k d = 2 . r r = ½ d Popis kružnice: S je střed kružnice k r je poloměr kružnice k d je průměr kružnice k C je bod, který kružnici k náleží E je bod, který kružnici k nenáleží Rýsujeme-li kružnici, vyznačíme si vždy nejprve její střed. Vyznač další body I,J,K, které kružnici k náleží a body L,M,N, které kružnici k nenáleží.

Kruh S je střed kruhu m r je poloměr kruhu m – vyznač jej do obrázku x S m d Popis kruhu: S je střed kruhu m r je poloměr kruhu m – vyznač jej do obrázku d je průměr kruhu m Dále vyznač body A,B,C, které kruhu náleží a body D,E,F, které kruhu nenáleží. Je to u kružnice také tak? V čem je mezi kružnicí, kruhem a jejich body rozdíl?

Na obrázku je kružnice a kruh. Popiš tyto geometrické obrazce a u každého zvol libovolně body tak, aby kruhu i kružnici náležely i nenáležely. Pozoruj obrázky, srovnávej a opět si uvědom, zda body, které náleží kruhu, náleží i kružnici a zda body, které náleží kružnici náleží také kruhu.

Použité zdroje Obrázky: Literatura: 1) URL <http://www.vysokeskoly.cz/maturitniotazky/otazky/matematika/AGKuzelosecek_soubory/image002.jpg> [ cit. 2010 -13-8] Literatura: 1) RNDr. Jaroslava Justová – Matematika pro 4. ročník 2.díl, 2.vydání,Praha: Alter 2003, s. 18 2) RNDr. Jaroslava Justová – Matematika pro 5. ročník 1.díl, 2.vydání,Praha: Alter 2003, s. 39