ZÁVĚREČNÁ PRÁCE - SEMINÁŘ Specializační studium 2013/2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Advertisements

Jak psát SOČ Seminář DDM Praha 6. ledna 2010 Lenka Krejčová Doplnil poznámkami: Č.Kodejška -Ne pouze kompilát -Vlastní projekt,
Dana Sigmundová Kde jinde hledat elektronické časopisy aneb práce s databázemi JSTOR, EZB, Oxford a Cambridge Journals ÚK FSS MU, Ústřední.
Dana Sigmundová E-books jako zdroj odborných informací ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Zpracování ročníkových prací – letní semestr ROPR4 a KROP4 Ing. Martina Juříková, Ph.D.
METODIKA TVORBY ODBORNÉHO TEXTU
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Pedagogika volného času (VČ)
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Diplomový seminář úvodní přednáška
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Úvod do managementu 1. seminář
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
PPíšeme vědecký článek. Jaký článek – domácí úkol o dvou brožurách o jaderné fyzice a zkušenostech z jejich použití (ověření použitelnosti, expertní posouzení)
Studijní informační zdroje (a jak se k nim dostat) Pro předmět Jazykový projev (2014/15) připravila Eva Cerniňáková Jabok - Vyšší odborná škola sociálně.
MINIMATURITY
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Informační zdroje pro odbornou práci Kuchařka pro vědecký fast food.
Zpracování ročníkových prací – letní semestr ROPR4 a KROP4 Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Studijní IS a plagiáty Růžena Zemanová.
Absolventská práce.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Dana Sigmundová Jak najít plný text článku nebo kompletní číslo odborného časopisu aneb článkové databáze a jak v nich vyhledávat ÚK FSS MU,
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Základy pedagogické metodologie
Úvod do studia Strategie vyhledávání zdrojů Robert Zbíral.
Abychom neobjevovali znovu kolo!!! „Východiskem vědeckého studia musí být pečlivé prostudování existující literatury o dané otázce, abychom nezjišťovali.
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Základy pedagogické metodologie
Metodologie bakalářské a diplomové práce
Scholar Google Vyhledávání je zaměřeno na informační zdroje z oblasti vědy, výzkumu a vzdělávání. Vyhledávání v angličtině.
Případová studie Seminář 2014.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Struktura bakalářské práce
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE Seminář Specializační studium 2012/2013.
Jak napsat zprávu z praxe
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
HYPOTÉZY „Hypotéza není ničím jiným než podmíněným výrokem o vztazích mezi dvěma nebo více proměnnými. Na rozdíl od problému, který je formulován v.
Dana Sigmundová Závěrečné práce – část I. - Jak najít literaturu k danému tématu ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Diplomový seminář úvodní přednáška 11. května 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 20.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 6. ledna 2016.
Metodologie pedagogiky. Základy vědeckého výzkumu. Základy pedagogiky, KS – I. ročník.
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
Základy pedagogické metodologie Kateřina Vlčková Katedra pedagogiky PdF MU PS 2015.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE A DŮLEŽITÉ INFORMACE. Bakalářská práce odborný text zpracovaný na téma dokladem toho, že student porozuměl teoretickým poznatkům Každá.
Úvod do zpracování rešerší I. Mgr. Drahomíra Dvořáková
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Seminář Specializační studium 2014/2015
Seminář Bakalářská práce
Diplomový seminář úvodní přednáška
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
PSY103 Vývojová psychologie I Zuzana Masopustová
Ústřední knihovna FSS MU Úvod do elektronických informačních zdrojů
Seminář Specializační studium 2017/2018
MINIMATURITY
Transkript prezentace:

ZÁVĚREČNÁ PRÁCE - SEMINÁŘ Specializační studium 2013/2014

Kontakt  Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.   diskusní fórum předmětu

Závěrečná práce - úvodem  K čemu je dobrá?  Jak vybrat téma a jak s ním pracovat?  Jak vybrat vedoucího?  Struktura práce.  Práce s literaturou.  Technické aspekty práce.  Prezentace práce a její obhajoba.

K čemu je dobrá?  Rozměr „oficiální“ ve vztahu k odborné komunitě i rozměr individuální.  Vypracováním závěrečné práce má student prokázat schopnost samostatně využívat teoretické, metodologické i praktické poznatky získané během studia a aplikovat je při řešení konkrétního problému.  Téma práce by mělo autora bavit a mít pro něj i praktický význam. Jedná se o vztah, který by měl vydržet navzdory nepříznivým vlivům nejméně půl roku ;)

Jak vybrat téma a jak s ním pracovat?

Výběr tématu  Jedná se „umění možného“ – výběr:  Mezi tématy vypsanými („to se mi líbí“)  Výběr tématu vlastního („tohle mne zajímá“)  Téma:  Musí být dostatečně úzké, aby bylo možno je v rozumném čase a s rozumným úsilím zvládnout (pozor na „obecná“ témata!)  Mělo by souviset s vlastní praxí („užitečnost“)  Mělo by být pro autora atraktivní  Obojí ovlivňuje i výběr vedoucího práce ;)

Název práce  Název předznamenává celou práci. Má být krátký, přesný a výstižný. Pokud možno má obsahovat klíčová slova, která charakterizují práci i příslušný postup. Pro upřesnění je možné použít podtitul.  V literatuře se setkáme s dvěma druhy názvů.  První mají poetické zaměření. Název má upoutat čtenáře a metaforičností vyvolat emoce. Často podoba otázky.  Druhý druh názvu přímo informuje o problému a cílech. Obsahuje prvky dobře formulované výzkumné otázky. [(závisle proměnná) jako funkce (nezávisle proměnné)] nebo (Efekt (nezávisle proměnné) na (závisle proměnnou)) pro [(danou populaci) nebo (jiné podmínky)].  Inspirací (nebo negativním příkladem) mohou být i již odevzdané práce -

Vstupní uvažování nad problémem  Definujte si témata, která vás zajímají. Snažte se je vyjádřit odbornými termíny.  Debatujte s kolegy, zda váš “zájmový seznam” je reprezentativní pro to, co chcete zkoumat, zda není příliš obecný, zda není příliš rozsáhlý či naopak stručný, zda jsou použité pojmy chápány vašimi kolegy stejně atd.  Konfrontujte svůj výběr témat, proměnných s obdobnými studiemi u nás i v zahraničí.  Napište si sám pro sebe, jaké zkušenosti máte s tématy, která chcete zkoumat.  Sepište si, co všechno může ovlivnit (zkreslit) získaná data, když se rozhodnete takové jevy v současné škole zkoumat. Doplňte k tomu, jaká opatření je třeba udělat, aby zkreslení bylo co nejmenší.

Projekt práce - struktura  popis řešeného problému;  uvedení do kontextu problému v rámci současného stavu oboru (přehled literatury) – argumenty využitelné v dalším textu v podobě teoretických rámců a příkladů výzkumů na dané téma;  určit cíle práce;  objasnit, jak se bude postupovat, aby se cílů dosáhlo.

Struktura práce  Úvod (představení tématu v širším kontextu)  Část teoretická (přehled současných informací o tématu; přehledová studie) – v závěru souhrn, který je východiskem pro výzkumnou či praktickou aplikaci  Část praktická (výzkumná) – ormulace problému, výzkumné otázky (a z nich vyplývající hypotézy), popis zvolených metod, popis zkoumaných osob, popis výsledků  Diskuse (co všechno mohlo ovlivnit výsledky, jaké jsou zkušenosti a co mělo být uděláno jinak i v porovnání s podobnými studiemi))  Závěr  Literatura  Přílohy

Práce s literaturou  K tématu je vhodné si obstarat přiměřené množství literatury ;)  Literaturu může doporučit vedoucí, důležitý je i vlastní výběr  Průběžně je velmi dobré psát si poznámky a vytvářet seznam literatury  („Odkud, doprčic, byla ta modrá knížka? A tohle jsem našel kde?“)  Od začátku podle normy ISO 690, ISO Kurs na Užitečný on-line nástroj

Práce s literaturou (2)  Zdroje – dostupné nejčastěji v knihovnách  PedF MU -  Odborné knihy – monografie (učebnice konzultovat s vedoucím) V angličtině - (doporučuji encyklopedie a eBrary Education) Google books  Odborné časopisy – Pedagogika, Čs. psychologie, e-psychologie, Školský psychológ, Orbis Scholae, Pedagogika.sk, Journal of Pedagogy / Pedagogický casopis...PedagogikaČs. psychologiee-psychologieŠkolský psychológOrbis ScholaePedagogika.skJournal of Pedagogy / Pedagogický casopis Scholar google  Sborníky z konferencí např. ČAPV,…  Vzdělávací portály – (…)  Stránky občanských sdružení a neziskových organizací

Práce s literaturou (3)  Nutnost definovat klíčová slova (a jejich varianty) i v angličtině – užitečná pomůcka - slovníky  Vyhledávání  V katalogu knihovny PedF MU a dalších  V českém interentu (seznam, google)  V anglických odborných časopisech BLACKWELL SYNERGY EBRARY Education Elektronická knihovna časopisů na MU ERIC - Educational Resource Information Center JSTOR - JOURNAL STORAGE PROQUEST 5000 (…)

ERIC

EBRARY EDUCATION

Technické aspekty práce  Nepracujte s programovým vybavením, se kterým neumíte ;)  Zálohujte průběžně svou práci a nejméně 2x a na různé datové nosiče (flash disk, CD-RW) a aspoň jednu zálohu mějte jinde, než máte PC (krádež, požár… ;)  Udržujte i archiv starších verzí práce… pro případ, že aktuální dokument zhavaruje  Sežeňte si někoho, kdo si po Vás práci přečte (20x viděná hloupost je „neviditelná“)  Nezapomeňte zkontrolovat titulní stranu

Technické aspekty práce (2)  Rozsah práce má být 40 stran  Šablona k dispozici 

Prezentace práce  Naučte se o své práci mluvit (5-6 vět které stručně popíší podstatu problému a Váš přístup k němu)  Na obhajobu si nachystejte stručný projev, který popíše:  Problém  Metodu  Výsledky  Oponent není Váš nepřítel, ale člověk, který je placen za to, aby na Vaší práci našel to dobré i to špatné… a že může mít jiný názor pro Vás může být přínosné ;)

Literatura (výběr)  GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido,  GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido,  E-učebnica metodológie kvantitatívneho výskumu - metodologia.fedu.uniba.sk/ metodologia.fedu.uniba.sk/  ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. (Eds.) Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha : Portál,  Pedagogická orientace 2013, roč. 23, č. 4 (monotematické číslo „...k metodologickému standardu v pedagogice”) - &Itemid=172 &Itemid=172  MAREŠ, J., GAVORA, P. Anglicko - český pedagogický slovník. Praha: Portál,  PRůCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál,  SPOUSTA, Vladimír. Vádemékum autora odborné a vědecké práce (se zaměřením na práce pedagogické). Brno: Masarykova univerzita, s.  ČMEJRKOVÁ, S.; DANEŠ, F.; SVĚTLÁ, D. Jak napsat odborný text. Praha: LEDA, s.  ECO, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, s.

Internetové zdroje  Jak psát a upravovat diplomovou práci (e- learning PdF MU, kol. autorů)   Hendl, J., Blahuš, P. Jak na to? Metodologie závěrečné práce. FTVS UK Praha 

Materiály v Moodlince

Děkuji za pozornost