MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci získají nové znalosti a utvrdí své již dříve nabyté poznatky. Použijí atlasy a klíče k určování lesních rostlin (mechů). Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: září 2012 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Průřezové téma: environmentální výchova Tematický okruh: ekosystémy Učivo: systém rostlin – poznávání a zařazování daných zástupců běžných mechorostů, jejich vývoj a význam Očekávaný výstup: žák umí uvést příklad dalších lesních organismů a určit o jaký jde Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: mechy lesní Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II.stupně – 6. ročník Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let
UKÁZKY MECHOVÉHO POKRYVU
obr. 1 mechový porost na kameni obr obr.1 mechový porost na kameni obr.2 mechový porost na kmeni stromu s lišejníkem obr.1 obr.2
Výskyt vlhká místa tvoří mechové polštáře složené z malých mechových rostlinek
DRUHY MECHŮ ploník chluponosný ploník ztenčený pokryvnatec Schreberův měřík příbuzný bělomech sivý
STAVBA MECHOVÉ ROSTLINY příchytné vlákno lodyžka s lístky (zelené) štět tobolka s čepičkou Mechy se rozmnožují výtrusy.
VÝSKYT a VÝZNAM vlhké oblasti malá vrstva napadaného listí chrání půdu před vysycháním domovem velkého množství drobných živočichů
Autorem veškeré obrazové dokumentace použité v tomto učebním materiálu, je Jitka Dvořáková.