Podpora sociálního partnerství v kraji Vysočina Vysočina Education – školské zařízení pro vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb školám,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
Svaz průmyslu a dopravy České republiky. Aktuální bariéry sociálního partnerství škol a zaměstnavatelů Ing. Miloš Rathouský ředitel sekce RLZ a regionálních.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Rozvoj technického vzdělávání Strategie a hlavní cíle týmu 81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Brno, 4. dubna 2013 Předkládá: Řídící tým.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
Praha, 10. prosince Sdružení automobilového průmyslu Podpora technického vzdělávání Portál „Auta nás baví“ Portál „Auta nás baví“ (stručná informace)
Nástroje daňových úlev
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti Propagace řemeslných a technických oborů Centrum mezinárodního obchodu (CMO) při RHK Brno Integrace.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Cross-Border Cooperation Austria – Czech republic Programming period Cross-Border Cooperation Austria – Czech republic Programming period
Projekt EDU.REGION Registrační číslo projektu: M00201.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
PREZENTUJÍCÍ Comenius Regio na Vysočině Pro koordinační schůzku dne připravil tým ComReg, prezentuje RNDr. Kamil Ubr.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
INFORMACE O ČINNOSTI JEDNOTLIVÝCH PLATFOREM. POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ S DŮRAZEM NA INFRASTRUKTURU A INVESTICE  Motivace žáků ke studiu technických oborů.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Most Role a zapojení sociálních partnerů do tvorby programů DV.
Cíl a identifikace výzvy
„Okna technickým oborům dokořán“
Individuální projekt OP VVV
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Implementační projekt KAP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Setkání kariérových poradců
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Informace o projektu IKAP
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Podpora sociálního partnerství v kraji Vysočina Vysočina Education – školské zařízení pro vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb školám, příspěvková organizace Vznikla v květnu 2008, navazuje na činnost Pedagogického centra Vysočina při SŠS Jihlava (2005 – 2008) Od října 2009 – realizátor RKC na Vysočině v rámci projektu Kurikulum S (metodicko-poradenská podpora pro SOŠ při tvorbě a realizaci ŠVP)

Podpora sociálního partnerství v kraji Vysočina Aktivity RKC Vysočina na podporu SP : 1) Praktické stáže pro učitele odborných předmětů (pilotáž): SZŠ a VOŠZ Jihlava, jejichž obsah byl zaměřen na nové trendy v diagnostice, léčbě a ošetřování nemocných v Nemocnici Jihlava a jejichž cílem bylo propojit odbornou výuku s aktuálními poznatky v oblasti ošetřovatelství. SŠOS Jihlava, jejichž stáž byla zaměřena na nové technologie zpracování ryb a moderních trendů při finální úpravě pokrmů na talíři. Stáž pro tyto pedagogy probíhala na vybraných restauračních zařízeních na Jihlavsku. Stáže byly finančně podpořeny z rozpočtu RKC při Vysočina Education a po jejich ukončení absolventi zpracovali výstupy v podobě hodnocení a přínosu stáže včetně prezentace pro žáky a pro učitele stejných oborů (součástí bylo i hodnocení ze strany garanta z firmy). Prezentace proběhla za účasti zástupců NÚOV Praha. Doporučení ze 2-3 dnů navýšit dobu na 5. Plán – zapojit další školy (zemědělské obory, ekonomické, služby, zdravotnické - technické školy jsou zapojeny v jiném projektu) Příprava pro připravované tzv. šablony pro střední školy.

Podpora sociálního partnerství v kraji Vysočina 2) Kulatý stůl „Sociální partnerství škol na Vysočině - zkušenosti a perspektiva “: Cílem - prezentace a výměna zkušeností v oblasti spolupráce se sociálními partnery, jejího hodnocení a objektivních podmínek včetně legislativy, účast – ředitelé SOŠ, HK, zástupce OŠMS, VE. Obsah: Formy SP obecně – o koho se jedná? (firmy, ÚP, HK, VŠ, veřejná správa, školská rada, rodiče...) Příklady fungující spolupráce se zaměstnavateli a formy jejího hodnocení z pohledu škol (firma/y, formy spolupráce, hodnocení a komunikace, výzvy) Hospodářská komora – spolupráce se školami z pohledu zaměstnavatelů Objektivní podmínky: Co by nám pomohlo? Co by se mělo udělat? Na úrovni MŠMT, HK, zřizovatelů…? Výstupy a výzvy:  Je to především záležitost firem – viz Skandinávie a modely ze zahraničí – větší zájem o spolupráci se školou  Informovanost již v 6. a 7. třídě ZŠ – spolupráce firma a SOŠ  Vhodný specializovaný pracovník pro spolupráci s firmami (SŠS Ji, SŠT Ji – Bosch....)  Podpora MŠMT na technické vzdělávání – deklarace, definice společenské poptávky  Daňové zvýhodnění pro firmy – podmínky pro praxi  Důležitý jednotný postoj krajů (zřizovatelů ) a MŠMT+zaměstnavatelé při podpoře technického vzdělávání, viz stipendijní systém Kraje Vysočina na podporu technických oborů  Firmy se příliš nepodílely na tvorbě ŠVP, sporadická pomoc  Hodnocení spolupráce – většinou nesystematičnost, nahodilost

Podpora sociálního partnerství v kraji Vysočina 2) Kulatý stůl „Sociální partnerství škol na Vysočině - zkušenosti a perspektiva “: Nejčastější formy spolupráce mezi zaměstnavateli a školami: Zajišťují exkurze ve společnostech Odborné přednášky Účast na odborných soutěžích vyhlašovaných firmami Účast na odborných soutěžích pro učební obory Prezentace propagace řemeslných oborů Účast zaměstnavatelů ve zkušebních komisích při závěrečných zkouškách Zajišťování praxí a odborného výcviku přímo ve firmách – na škole specielně pracovník pro vyhodnocení praxe (vyhodnocuje dotazníky, vede řízené rozhovory s firmami i studenty), studenti si většinou firmu pro praxi najdou sami Firmy pomáhají v náborů žáků na SŠ při dnech otevřených dveří Zajišťují odborné přednášky pro pedagogy Odborné vedení, poskytování konzultací studentům v rámci ročníkových prací Sponzoring školy

Podpora sociálního partnerství v kraji Vysočina Projekt vzdělávání energetiků na Vysočině v letech 2008 – 2013, jako příklad konkrétní spolupráce s firmou ČEZ 3 partneři – ČEZ, Kraj Vysočina a SPŠ Třebíč. V rámci projektu vybudováno špičkové vzdělávací středisko pro středoškoláky. Škola má nový vzdělávací program Energetika. SPŠ Třebíč je vhodným zázemím (trenažér, silnoproudařské a strojírenské obory, vzdálenost jaderné elektrárny Důvody realizace: generační výměna - firma ČEZ má techniky v důchodovém věku a potřebuje vychovat kvalifikované nástupce, proto zájem a podnět pro nový studijní obor výchova kvalifikovaných nástupců - absolventi pro různé oblasti energetiky realizace přispěje k posílení prestiže odvětví navazující studium na VŠ Úzká spolupráce SPŠ, ČEZ, kraj Vysočina: budování energetického bloku. vzdělávání a hodnocení učitelů plán odborných stáží pro učitele i žáky náplň informačního centra tvorba profilu absolventa, nový učební plán vycházející z RVP, náplň výuky v odborných předmětech vybavení laboratoří pro praxi přednášky odborníků z praxe

Podpora sociálního partnerství v kraji Vysočina Další aktivity VE na podporu SP: 1)Tvorba PDP v rámci projektu Cesta ke kvalitě: SŠS Jihlava, téma: „Rozvoj SP a jeho reflexe“, důraz na evaluaci spolupráce firem a školy, efektivity, postoje žáků, účastníků vzdělávacích kurzů pro dospělé a zástupců firem (viz pan ředitel Toman) 2)Interregionální konference – „Škola a firma společně“ – pro ředitele středních odborných škol a zástupců odboru školství Nitranského samosprávného kraje (NSK) a kraje Vysočina. Hlavní organizátor – VE. Obsah: 1. část - prezentace o situaci ve školství v obou regionech, výměna zkušeností v oblasti spolupráce škol a firem na české i slovenské straně a první část byla zakončena výměnou zkušeností v oblasti spolupráce škol obou regionů, kterou prezentovali vedoucí pracovníci spolupracujících škol, kteří se navzájem doplňovali. 2. část - práce v sekcích, kde se pod vedením moderátorů z Vysočina Education účastníci představili, vyměnili si názory, které se týkaly obou školských systémů

Podpora sociálního partnerství v kraji Vysočina Interregionální konference – „Škola a firma společně“ výstupy ze sekcí: Jaké jsou hlavní překážky v oblasti spolupráce mezi školou a firmou?: nedostatek financí chování menších firem, které mají menší požadavky na kvalifikaci svých zaměstnanců na rozdíl od velkých firem, které hledají a více podporují kvalifikované pracovní síly a odborníky mnohdy neodpovědný přístup žáků, mnohdy i rodičů, ke studiu a práci, např. pokud žáci na odborných praxích ve firmách odvádějí nekvalitní práci, nedocházejí do práce včas či vůbec, nerespektují odborné vedení ve firmě, vytvářejí nedůvěru, někdy i nezájem firem o spolupráci se školou atd. mistrovské zkoušky – vytvořit pilotní program pro skládání mistrovských zkoušek v ČR a SR, většina zúčastněných předpokládá, že budou povinné i u nás, podobně jako v Rakousku a jiných okolních státech. Manažerské praxe v rámci IPo „Ředitel“: Týmy vedoucích pracovníků SŠ (po 4) budou mít zajištěny 2 praxe ve firmách, ve kterých se seznámí s jejich řízením a vypracují manažerské listy "Firma a škola“, kde autoři porovnají řízení lidských zdrojů ve firmách a ve školách, co je společného, v čem se odlišuje.

Podpora SP na Vysočině Připravované projekty: 1)„Firma a škola – hand in hand“, program Comenius Regio, Vysočina a Champagne -Ardenne – spolupráce mezi firmami a školami v obou regionech, zapojení HK, na francouzské straně – prezentace systému hodnocení spolupráce mezi firmou a školou. 2) „Econet“ – program AT-CZ, Dolní Rakousko – Landes akademie a Pedagogische Hochschule, Vysočina Education: Cílem projektu: Příprava mladistvých na nové požadavky společného trhu práce v sousedních regionech a podpora technických oborů na Vysočině. Aktivity/milníky: přiblížení a seznámení s hospodářským a pracovním prostředím na obou stranách hranice (v dolním Rakousku a Česku) a vytvoření výukových a studijních materiálů s touto tématikou pro základní a střední školy vytvoření „sítě“ škola – hospodářský sektor (založení pracovní skupiny – VŠ, kraj, VE, HK, ÚP, školy) – k naplnění předchozího cíle a k podpoře technických oborů a kariérového poradenství podpoření žáků a jejich motivace ke studiu technických oborů na středních školách kraje Vysočina konkrétními praktickými aktivitami a spoluprací mezi základními, středními odbornými školami a podniky v kraji Vysočina, podpora technických dovedností a podnikavosti žáků 3) Projekt Leonardo/partnerství (VE, Tampere, Bruggy, Hollabrun) – Kariérové poradenství, koordinační model,sítě poskytovatelů služeb, spolupráce s IPPP, NPF, ÚP, HK, poradci.

Podpora SP na Vysočině Spolupráce kraje a firem při vzdělávání – výstupy ze setkání zástupců firem, škol a OŠMS ve Žďáře nad Sázavou, 2010 Možná témata spolupráce odborný výcvik a praxe středoškoláků ve firmách odborné vzdělávání učitelů středních škol marketingová spolupráce při propagaci oborů, odvětví specifikace potřeb zaměstnavatelů (kvalitativní, kvantitativní) ve vztahu k oborové nabídce středních škol a k profilu absolventů jednotlivých oborů modernizace vybavení středních škol, využití výukových pracovišť ve firmách vytvoření zájmových územních a odvětvových seskupení (klastrů) firem pro definování společných zájmů a potřeb účast firem na hodnocení úrovně znalostí absolventů zapojení talentovaných žáků do řešení odborných úkolů firem Možné formy spolupráce společný projekt řešící konkrétní požadavek firmy či skupiny firem regionálního rozsahu (smlouva o spolupráci), např. projekt „Vzdělávání energetiků na Vysočině“ partnerství v projektu třetí strany (smlouva o spolupráci), např. projekt IQ-Auto (dnes IQ Industry) příprava a realizace společného opatření kraje a firem (případně i středních škol) příprava opatření kraje ve vztahu ke středním školám v souladu se zájmy firem, např. motivační stipendia

Vysočina Education Děkuji za pozornost Mgr. Roman Křivánek – ředitel