Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků NÚV. Hra ke zopakování či procvičení učiva: Řešení exponenciálních rovnic
Jak postupovat ‒ návod pro použití 1.Hru může hrát až osm družstev (hráčů). Hru ovládá a její průběh řídí učitel. 2.Družstvům (hráčům) jsou předloženy tři otázek či příklady ve třech „náročnostně“, a tedy i bodově (finančně) oddělených třech sekcích. 3.Na úvod určí učitel družstvo (hráče), které vybere první otázku z dané „bodové“ sekce. Tu učitel položí kliknutím na ni v hracím poli. Následující otázky již vybírá vždy družstvo, které správně odpovědělo na otázku poslední. Návrat na hrací plán se uskuteční kliknutím na šipku zpět na snímku s otázkou, příkladem. 4.O odpověď se družstva (hráči) hlásí například zvednutím ruky. Pokud nejrychlejší družstvo (hráč) odpoví správně, částku mu učitel připíše do jeho kolonky na body. Úspěšné družstvo pak pokračuje výběrem další otázky. 5.Správnost odpovědi či postup výpočtu může učitel odtajnit postupným klikáním na smajlíka v pravém horním rohu snímku s otázkou, příkladem. 6.Pokud družstvo hráč odpoví nesprávně, příslušnou částku mu učitel odečte a možnost odpovědi dostává druhé nejrychlejší družstvo. Pokud ani to neuspěje, vše se opakuje a možnost odpovědi dostává další nejrychlejší družstvo v pořadí. 7.Pod jednou z kartiček v každé sekci je ukryt i příklad prémiový. 8.Přednostní právo první odpovědi na prémiový příklad má družstvo (hráč), které odpovědělo nejrychleji a samozřejmě správně na příklad, „pod kterým“ byla „prémie“ ukryta. Pokud toto družstvo správně neodpoví, body se mu neodebírají a možnost odpovědět dostává družstvo jiné, a to již opět v pořadí dle rychlosti přihlášení se. To už ovšem odpovídá opět i s rizikem možnosti odečtu bodů při nesprávné odpovědi. 9.Ve hře vítězí družstvo (hráč), které má po vyčerpání všech otázek herního plánu či na konci časového limitu stanoveného pro hru na svém kontě nejvyšší částku. Při případné rovnosti může rozhodnout o vítězi například hra „kámen, nůžky, papír“. Podrobnější postup v přiloženém souboru „návod“.
Tabulka otázek: Řešení exponenciálních rovnic za 100 Řešení exponenciálních rovnic za 500 Řešení exponenciálních rovnic za 300 ABCD EFGH Prémie
Řeš v R rovnici: Řešení exponenciálních rovnic za 100 Zkouška:
Řeš v R rovnici: Řešení exponenciálních rovnic za 100 Zkouška:
Řeš v R rovnici: Řešení exponenciálních rovnic za 100 Zkouška: Podmínka:
Řeš v R rovnici: Řešení exponenciálních rovnic za 100 ‒ prémie Zkouška:
Řeš v R rovnici: Řešení exponenciálních rovnic za 300 Zkouška:
Řeš v R rovnici: Řešení exponenciálních rovnic za 300 Zkouška:
Řeš v R rovnici: Řešení exponenciálních rovnic za 300 Zkouška:
Řeš v R rovnici: Řešení exponenciálních rovnic za 300 ‒ prémie Zkouška:
Řešení exponenciálních rovnic za 500 Řeš v R rovnici: Zkouška:
Řeš v R rovnici: Řešení exponenciálních rovnic za 500 Zkouška:
Řeš v R rovnici: Řešení exponenciálních rovnic za 500 Zkouška:
Řešení exponenciálních rovnic za 500 ‒ prémie Řeš v R rovnici: Zkouška:
Všechny uveřejněné odkazy [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: Použité obrázky: Obrázek na pozadí: Smajlík: Šipka: