Mohl mít Robinson elektrické světlo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektrický proud v kapalinách
Advertisements

CZ / GE / Březen 2008 GE Consumer & Industrial. CZ / GE / Březen 2008 GE Consumer & Industrial.
Elektrochemické metody – galvanický článek
Vodiče elektrického proudu.
ELEKTRICKÝ PROUD.
Zdroje elektrického proudu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektrolýza VY_32_INOVACE_CH1 – 20 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
REDOXNÍ DĚJ RZ
PN přechod v el. poli.
POLOVODIČE.
ELEKTRICKÝ PROUD – CO UŽ VÍME
Název materiálu: ELEKTRICKÉ POLE – výklad učiva.
VLASTNÍ POLOVODIČE.
Elektrické jevy I. Elektrický proud Elektrické napětí
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektrický proud v látkách
Si, Ge, C, Se, Te, PbS, hemoglobin, chlorofyl
Redoxní děje Elektrolýza
Vedení elektrického proudu v látkách
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.
Galvanický článek.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
PRIMÁRNÍ ČLÁNKY Chemické články:
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_02 Tematická.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZPŮSOBY.
AKUMULÁTOR. AKUMULÁTOR Základní pojmy akumulátoru Schéma postupu výroby akumulátoru Význam akumulátoru Části akumulátoru Základní pojmy akumulátoru.
Ly Dieu Huong Marie Fialová. Cíl Prohloubit si znalosti v oblasti elektrické energie, na které jsme všichni závislí Cesta Výroba vlastních zdrojů.
Elektrický proud v kapalinách a plynech
Galvanické články 2.
ELEKTRICKÝ PROUD V PEVNÝCH LÁTKÁCH
- - Měděná elektroda se v kyselině rozpouští :
ELEKTROLÝZA.
ELEKTRICKÝ PROUD V KAPALINÁCH I.
Elektrický odpor VY_30_INOVACE_ELE_727
Elektrický proud.
Elektrolýza. KmTI KmTI.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
GALVANICKÝ ČLÁNEK RNDr. Zuzana Karafiátová GALVANICKÝ ČLÁNEK Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum.
Elektrický obvod. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Ch_024_Galvanické články Ch_024_Chemické reakce_Galvanické články Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
 ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OP VK  NÁZEV: VY_32_INOVACE_01  AUTOR: Mgr., Bc. Daniela Kalistová  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
Elektřina Interaktivní elektrický obvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 8. Elektrický proud v kapalinách - elektrolyt, elektrolýza Název.
Chemické zdroje stejnosměrného elektrického napětí
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_07_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu Základní škola.
AUTOR: PETRŽELOVÁ EVA NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_A_10_GALVANICKÝ ČLÁNEK TÉMA: ORGANICKÁ A ANORGANICKÁ CHEMIE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.44_Elektricke_napeti_zdroje.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Vedení elektrického proudu v kapalinách
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ELEKTROCHEMICKÉ VÝROBNÍ PROCESY
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Galvanické články.
VY_32_INOVACE_ Optické snímače
OPAKOVÁNÍ VEDENÍ PROUDU: - v kovech - v kapalinách - v plynech - ve vlastních a příměsových polovodičích.
Elektrický proud v kapalinách
Vedení elektrického proudu v kapalině
POLOVODIČE SVĚT ELEKTRONIKY.
Vodivost kapalin. Elektrický proud (jako jev) je uspořádaný pohyb volných částic s elektrickým nábojem. Elektrický proud (jako jev) je uspořádaný pohyb.
Vodiče: -látky vedoucí el. proud : kovy tuha vodné roztoky některých látek plyny za určitých podmínek Elektrické izolanty: -látky nevedoucí el. proud suchý.
Fyzika 2.D 17.hodina 01:06:36.
Zdroje napětí Tipy a specifikace.
2.5 Chemické zdroje elektrické energie
Elektrolýza.
FYZIKA 2.B 5. hodina.
VLASTNÍ POLOVODIČE.
Transkript prezentace:

Mohl mít Robinson elektrické světlo Mohl mít Robinson elektrické světlo? (Výroba galvanického článku z věcí, které měl k dispozici Robinson ) Zpracoval: Pavel Suk

Použité pomůcky Sklenice (kokosové ořechy) Kousek látky, ubrousky Dřevo Oheň Kousek železa (železné nástroje, z lodi)

Jak nato 1. dřevo se spálením spálí na popel a uhlík 2. popel se rozpustí ve vodě a následně přefiltruje - elektrolyt 3. uhlík slouží jako jedna elektroda 4. železo slouží jako druhá elektroda 5. elektrody se vloží do sklenice a mezi ně se vlije elektrolyt

Jak to funguje? Popel obsahuje oxid sodný a oxid draselný. Na2O + 2H2O -> 2NaOH + H2O K2O + 2H2O -> 2KOH + H2O Tím vzniká zásaditý elektrolyt, který obsahuje volné nosiče náboje. Na elektrodách se poté vytváří elektrický potenciál -> *napětí

Elektrodové potenciály Naměřené potenciály mezi některými kovy, ponořenými v elektrolytu.

Pomůcky

Filtrace

Článek Zapojení 3 článků do série pH roztoku elektrolytu

Měření Napětí 3 článků v sérii Zkratový proud 3 článků v sérii. Měření napětí a proudu, které jsou články schopny vyvinout. Vzhledem k malým ploškám uhlíků jsou proudy nízké.

Výsledky Ve výsledku se mi podařilo rozsvítit LED diodu.

Závěr Robinson mohl mít elektrické světlo. Musel by však mít alespoň 100 litrové nádrže, zapojených sériově s dostatečně velkými elektrodami. Poté by mohl rozsvítit LED diodu, ale jen případě, že by ji dokázal vyrobit, čímž by vynalezl polovodiče o více než 250let dříve.