Přírodovědný stacionář JEDOVNICE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

ZŠ a MŠ Lhoty u Potštejna
Monitorování a analýzy Laboratorní cvičení
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Hledání panenských prostorů OB Zjišťování vlastníků Seminář stavitelů tratí, rozhodčích a trenérů, Želiv 2010 Tomáš Leštínský.
Jak získat nadané žáky pro nové technologie Dora Kroisová 1.
Název šablony: Inovace v chemii 52/CH22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: ZÁKLADNÍ CHEMICKÉ VÝPOČTY.
Pedosféra VLASTNOSTI PŮD A ZNAKY PŮDNÍHO PROFILU
Hodnocení minulého projektu. klady - rozdělení žáků do skupin – každá skupina svého vedoucího - rozdělení trasy na jednotlivé úseky - zápisky i na zpáteční.
Kyselé deště Martin HOLADA a Daniela RICHTEROVÁ 8.C.
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
Biotopy ČR.
Didaktika přírodopisu 2 2. seminář
Chráněná území České republiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_410.
Měření tepla Miroslava Maňásková.
H R Á T K Y S P Ř Í R O D O U. Gymnázium Rýmařov připravilo zábavnou soutěž s ekologickou tematikou plnou zajímavých úkolů pro třídy všech škol v našem.
Přírodovědné školní portfolio
Didaktické zásady výuky přírodopisu
I Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Motivace ve výuce přírodopisu
Zpracoval: Štěpán Sýkora a Lukáš Humplík.  svrchní část zemské kůry  je prostoupená vodou, vzduchem, a organismy  vzniká procesem pedogeneze pod vlivem.
Plánování LASA & FIDO. Úvod Co je to plánování?  Čeho chceme dosáhnout?  Čeho jsme schopni dosáhnout?  Jak toho chceme dosáhnout?  Jak poznám, že.
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Látkové množství, molární hmotnost
Látkové množství, molární hmotnost
Chemické vlastnosti nerostů Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Využití DPZ pro predikci výnosů obilovin
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_235 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Terénní praktikum PRÁCE V PONDĚLÍ V 11h jsme si sedli k ukazateli rychlosti v Mýtě na jednu hodinu a zapisovali zda auta splnili rychlost.
3. – Moller Ladislav Podlešák Karel
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_05.
Tvorba mapy pro orientační běh s použitím GPS
Krajina a životní prostředí
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
Zadávání studií odtokových poměrů a geologických průzkumů při komplexních pozemkových úpravách (činnosti pobočky krajského pozemkového úřadu jako investora)
Projektový den 8.A Zaječí skok nejstarší přírodní rezervace na Vysočině (botanická a jiná zkoumání)
Naučná stezka okolím naší školy Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Míková. Dostupné z Metodického portálu
ACH/PVCH – Projektová výuka v chemii. Název projektu: Co oko v řece nevidí? realizace: Střední průmyslová škola mlékárenská v Kroměříži maturitní ročník,
Červen A-2-3 Kroužek odborných předmětů Soutěž v ovládání mechanizace.
Purkyňovo gymnázium Strážnice
Témata a metodiky měření Králický Sněžník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.1 Ekosystémy České republiky Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
KRIZOVÉ SITUACE, ORIENTACE V PŘÍRODĚ A POZNÁVÁNÍ MÍSTNÍ KRAJINY Terénní cvičení, Záchranná akce, Konflikty Hajnice, Třeboňsko ZŠ JINDŘICHŮV HRADEC II,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 04 TEMA: Chemie 8-Jak zkoumáme.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.07_prirodni_pomery_cr_povrch Ročník: osmý.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Arcibiskupské gymnázium (RNDr. Irena Chlebounová)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Projekt Mikroklima v okolí školy
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Karlových Varech reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Pokusy – neživá příroda
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Jitka Plaširybová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘI_31
VY_52_INOVACE_64_Lesní a vodní hospodářství
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
GeoGRAFICKÁ KARTOGRAFIE
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
8. Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Půdy.
Transkript prezentace:

Přírodovědný stacionář JEDOVNICE 14. – 18. 5. 2007

Jedovnice a okolí Orientační běh Laboratorní práce a hydrobiologie Percepce krajiny Herbář Orientace na noční obloze

Orientační běh práce se slepou mapu orientace v terénu fyzická aktivita poznání přírody v okolí

Mapa Tipeček s vyznačenými kontrolními stanicemi – lampióny. 6. rozcestí 5. rozcestí 1. rýha 4. kupka 2. rýha 3. kupka

Fotky Pan profesor Machačík zapisuje výsledné časy závodníků. S orientací na slepé mapě nás seznámil pan profesor Zahradník. Pan profesor Machačík zapisuje výsledné časy závodníků.

Zatím co se někteří vydávali na trať, jiní už odpočívali v cíli.

- + Zhodnocení malé časové rozestupy nenáročná trasa nová zkušenost nenáročná trasa dobrá viditelnost lampiónů vysvětlena práce s mapou jako skutečný orientační běh

Laboratorní práce rozbor vody rozbor půdy kolektivní spolupráce chemie v praxi a zábavnou formou

Rozbory půdy odběr vzorku - les - pole - pískovna zkouška hmatem - druhy půdy propustnost a vzlínavost nerosty v půdě obsah železa, chloridů, síry reakce půdy - pH

Rozbory vody odběr vzorku vody - pískovna - Černé hlína - Balcarka - Býčí skála měření teploty a pH zjišťování barvy a průhlednosti zjišťování pachu a zákalu rozlišení tvrdosti zjišťování iontů látek

Fotky z laboratorních prací Skupinka měří vzlínavost vzorků půd Zjišťování přítomnosti iontů ve vodě

Ukázka pracovního listu

- + Zhodnocení některé pokusy zajímavé zadání úkolu málo času na úkoly práce v nových skupinách některé pokusy zajímavé zadání úkolu málo času na úkoly dlouhý program nedostatek materiálu

Hydrobiologie odebírání vzorků vody rozbory vody v přírodě lovení vodních živočichů poznávání živočichů

Fotky Naučná tabule Cesta k rybníku Olšovci

- + Zhodnocení nová zkušenost nové informace zajímavá práce v terénu kolektivní práce pouze špatné počasí

Percepce rekreační části Jedovnic poznání rekreační oblasti vlastní vnímání krajiny zhodnocení určené lokality

mapa rekreační oblasti Oblast, ve které jsme ve skupinách prováděli percepci

značky k hodnocení příklad jednoho vyhodnoceného rekreačního objektu

Fotky Chata v rekreační oblasti Hodnocení chaty

- + Zhodnocení zajímavá a zábavná aktivita vyjádření vlastního názoru dobrá orientace podle mapy dostatek času špatný přístup k některým objektům

Herbář sběr rostlin - mechy - kapradina - traviny - listy stromů - byliny založit herbář

Úprava herbáře vzorový list z herbáře lokalizační štítek

Fotky Sbíraní rostlin s panem profesorem Gogelou Poznávání flóry s pracovníkem CHKO panem Mgr. Medkem

- + Zhodnocení málo času na vysušení vlastní tvorba dostatek rostlin pomoc profesorů při poznávání bylin

Orientace na noční obloze výklad o hvězdách pozorování noční oblohy orientace na obloze

- + Zhodnocení nové informace a poznatky kolektivní práce zajímavý výklad

Závěr nové informace zajímavé aktivity netradiční úkoly vlastní názory a aktivity