Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0581 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-14_Impulsový signál Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální reprezentace
Advertisements

ÚVOD DO AUTOMATIZACE.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Impulsová modulace Střední odborná škola Otrokovice
* V dnešní době se používá především ve významu digitální technika * Co to vlastně je? * počítače, tablety * periferie počítačů * mobilní telefony * navigace.
Automatizační technika
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Ukládání čísel v počítači 1
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZPRACOVÁNÍ A ANALÝZA BIOSIGNÁLŮ
ZÁZNAM A KÓDOVÁNÍ INFORMACÍ
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Digitální učební materiál
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.15 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě AKT. SÍŤ. PRVKY – ROUTER, SWITCH Typ: DUM - kombinovaný.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ÚVOD DO ELEKTROTECHNICKÉHO MĚŘENÍ
Diskrétní signály Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Miroslav Hubáček.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
D S P V D I A G N O S T I C E A Ř Í Z E N Í AUTOR : Ing. Zdeněk Macháček PROJEKT : Digitální signálové procesory v diagnostice a řízení.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Digitální učební materiál
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-17_Číslicový obvod Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
CW01 - Teorie měření a regulace © Ing. Václav Rada, CSc. cv ZS – 2010/2011 Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb.
Derivační článek a jeho využití
Snímání biologických potenciálů
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-16_Logický obvod Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Typy systémů CAT / CAME (Computer Aided Technology / Measurement) vybrané typické úlohy pro počítačové měření a řízení: Process Control - aktivní zpětnovazební.
Informatika pro ekonomy přednáška 4
Experimentální metody (qem)
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Mikroprocesor.
Doc. Ing. Ivan Mazůrek, CSc kancelář: budova B1/112 telefon: Teorie spolehlivosti (xts)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-05_Modulace a Modulátory Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ENI-2.MA-19_Vznik a vlastnosti elektromagnetického vlnění Název školyStřední odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-20_Šíření elektromagnetického vlnění Název školyStřední odborná škola a Střední.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Struktura měřícího řetězce
Digitální signálový procesor (DSP) Digitální signálový kontrolér (DSC) Blokové schéma mikroprocesroru.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-18_Rozdělení logických obvodů Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_14 TÉMA: VYNÁLEZY.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Terestriální vysílání digitální.
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Snímače v motorových vozidlech I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Výstupní zařízení počítače - skener
Číslicová technika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní pojmy v automatizační technice
Informatika pro ekonomy přednáška 4
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Informatika pro ekonomy přednáška 4
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ZÁKLADY SDĚLOVACÍ TECHNIKY
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-14_Impulsový signál Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno AutorIng. Miroslav Krýdl Tematická oblastELEKTRONIKA Ročníkdruhý Datum tvorby Anotace Tematický celek je zaměřen na problematiku základů elektroniky. Prezentace je určena žákům 2.ročníku, slouží jako doplněk učiva. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Analogový signál

Analogový signál je dán spojitou (nebo po částech spojitou) funkcí spojitého času. Tím se liší od signálu diskrétního, který je dán funkcí definovou pouze v diskrétních časových okamžicích (a tvoří tak posloupnosti funkčních hodnot). Analogové signály se rozdělují podle média, kterým jsou přenášeny. Mluví se tak například o :  akustických signálech  elektrických signálech  optických signálech  apod.

Spojité signály jsou generovány spojitými procesy a systémy. Jedná se například o : EEG (Elektroencefalogram) – vzniká elektrickou aktivitou mozku Geneze spojitých signálů EKG (Elektrokardiogram) – vzniká elektrickou aktivitou srdce řeč – příklad akustického signálu výstup spojitého senzoru, například senzoru zrychlení

Nezávisle na druhu analogového signálu jsou používány tyto standardní algoritmy zpracování: Filtrace Zesílení Útlum Modulace a demodulace (obvykle v televizním a rozhlasovém vysílání) Konverze na digitální signál a zpět, viz Převodník (obvykle měření signálů) Zpracování spojitých signálů

Z důvodu zpracování signálu výpočetními prostředky provádíme tzv. digitalizaci spojitých signálů. Důvody digitalizace nejsou pouze ekonomické (levnější zpracování a přenos dat), neboť s digitálním signálem můžeme zacházet tak, jak s analogovým není možné. Příkladem je rozpoznávání řeči – zde jsou složité algoritmy aplikovatelné pouze na digitalizované signály. Digitalizace spojitých signálů

Otázky ke zkoušení 1)Definuj co je to analogový signál a čím se liší od diskrétního. 2)Jaké jsou druhy analogových signálů ? 3)Objasni genezi jednotlivých analogových signálů. 4)Jaké jsou druhy zpracování analogových signálů ? 5)Vysvětli co je to digitalizace analogového signálu.

Obr. 1: http://amapro.cz/public/ele/fyzsig4.gif Obr. 2: http://amapro.cz/public/ele/gen2.gif Ilustrace: archiv autora Použité zdroje: