Film má být příručkou správného chováni nebo zdrojem nezávislosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář IVIG 2008, Kde plagiátorství začíná Moravská zemská knihovna Brno Mgr. Jana Nejezchlebová
Advertisements

Videotrénink interakcí
Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
VYBRANÉ OTÁZKY Z PSYCHOLOGIE PRO PRACOVNÍKY V POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍCH © SPURNÝ, 2012.
Životní způsob, životní styl, volný čas a zdraví
Konflikty a způsoby jejich řešení
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Rodina.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
Dítě v dnešním světě - obrat k dítěti v pedagogice
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
OSOBNOST.
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí.
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Zdravá škola.
Reminiscenční terapie
Bc. Jan Milota, IQ Roma Servis Moravská zemská knihovna
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychologie II Sociální psychologie
Střídavá péče je prostředek racionální správy společnosti
Zpracovala: Simona Hyková
Specifikace cíle odborného textu. Předmětem zkoumání mohou být  Skutečnosti a jevy ve společnosti (Jak se lidé vyrovnávají se ztrátou zaměstnání? S jakými.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Komunitní sociální práce
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
Humanistický přístup Význam citového života Překonáni rizika ignorování svých citů Filmová terapie jako katarze a sebeakceptování.
VYUŽÍVÁNÍ FILMŮ V SOCIÁLNÍ PRÁCI: KULTURNÍ PRAXE JAKO METODA KOMPLEXNÍHO A HUMANISTICKÉHO PŘÍSTUPU K POMÁHAJÍCÍ ČINNOSTI Shmidt Victoria MSSc in social.
Fáze poradenského procesu
Model transkulturní péče
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Andrea Brožová Doubková
Seminář 7 přístupy a pozice praktika Témata k diskusi: Typy spojení problémů a přístupů Volba povolání jako příklad aplikace různých přístupu ve filmech.
Modely mentální retardace
Plánování využiti filmu v praxi Typy k diskuzi Kontinuita kroků v vypracováni filmu Definováni úlohy filmu v vaši praxí Souvislost mezi stylistikou práce.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VYUŽÍVÁNÍ FILMŮ V SOCIÁLNÍ PRÁCI: KULTURNÍ PRAXE JAKO METODA KOMPLEXNÍHO A HUMANISTICKÉHO PŘÍSTUPU K POMÁHAJÍCÍ ČINNOSTI Seminář 2 Úloha experta Film má.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Rodina a typologie rodin
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
 situace, kdy rodina v různé míře neplní základní požadavky a úkoly dané společenskou normou  selhání některého člena nebo členů rodiny, toto selhání.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Seminář 4 Humanistický přístup: možnosti a omezení Skládá se z tří častí: Rozbor domácího úkolu 2 z pohledu pozici diváka, kritika, experta, a odborníka.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
Média - jak s nimi a jak na ně?
Shmidt Victoria MSSC in social work
Konflikt, koření života
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
Reminiscenční terapie
Seminář 5 Humanistický přístup: možnosti a omezení
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
Andrea Brožová Doubková
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

Film má být příručkou správného chováni nebo zdrojem nezávislosti využívání filmů v sociální práci: kulturní praxe jako metoda komplexního a humanistického přístupu k pomáhající činnosti Seminář 2 Úloha experta Film má být příručkou správného chováni nebo zdrojem nezávislosti Terapeutickým bude ten film, který uklidní nebo vzrušuje Film klade otázky nebo odpovídá na ni

Normy Rovnováha Přístupy Funkcionalismus Humanismus Hlavní ponětí Normy Rovnováha Přístupy Funkcionalismus Humanismus

Film vysílající normy chování Tradiční nebo nové normy Roman pro muže: odmítá nebo navrhuje normy ?

Odlišnost norem pro muže a ženy Nevěra, stabilní vztah, flirt a hledání partnera, ekonomická závislost: Co je projevem normálního chování u mužů a u žen? Co si ve svém chování muži všímají jako norem, ale ženy - ne? A co se tyče chování žen?

Normy chování podle pohlaví mají Výhody Zápory Obě strany Normy a gender Normy chování podle pohlaví mají Výhody Zápory Obě strany

Co podléhaje pod definici normy Úlohy (odborník, genderní role, rodinné role) Míra a druh úspěchu Slušnost, morálka, spravedlnost Porucha a deviace

Výchova dětí

Sexuální chovaní: normy proti norem

Úspěch: podle čeho míněni? http://www.csfd.cz/film/215378-dabel-nosi-pradu/videa/ http://www.sms.cz/film/invaze_barbaru/ukazka?play=1

Proč je pohled na normy důležitou podminkou Ohodnocení podle norem Normy jako zdroj cílů Normy regulují úlohy, a úlohy - drtivou většinu komunikací Normy rozdělují společnost na skupiny s různými systémy norem

Varianty postoje k normám normy jsou tradiční, a to má smysl protikladnost norem mezi sebou a jejích kritika existují nesprávní (zastaralé) a moderní normy normy nejsou absolutní a existují situace, kdy a kde normy nefungují

Příklad filmu pochybujícího v normách

Příklad filmu pochybujícího v normách

Domácí úkol 2 Najit dva filmy s různým pohledem na normy a odůvodnit svoje interpretaci: Jaké normy film podporuje Jaké normy film odmítá Podtrhuje nebezpečnost důsledné implementace norem

Film: předpis na vyrovnání nebo pochybování

Co je úkolem terapie a co hledá klient Dosáhnout rovnováhy Být v pochybu a pohybu

Harmonie nebo vývoj: Harmonie se světem a nebo s sebou Vývoj ke lepšímu a nebo jako překonání překážek

Harmonie se světem a nebo s sebou: rodičovství http://www.youtube.com/watch?v=bW7PlTaawfQ http://www.youtube.com/watch?v=P7LlwL2uHUY&feature=fvsr

Porovnání přístupu k výchově dětí Co je cílem výchovy? Jak si všímají dítěte? Zápory a možnosti každého ze stylů rodičovství Jakých rodičů si byste přál(a)? Jakým rodičem byste chtěl být?

Změny: z jakého důvodu? Pro vývoj Jak se naučit žit v pochybování

Trajektorie změn Co chceme po sobě a klientovi Rovnováhu s okolí Rovnováhu s sebou Zlepšení situaci a akceptováni aktuální situace jako problému Protiklad veřejnému tlaku a naučit se žit v pochybách

Přístupy Pochyb v normách a pohyb Správní normy a pohyb Pochyb v normách a rovnováha s sebou Tradiční normy a rovnováha

Různobarevnost pozice expertu taxonomii sociálních teorií Malholma Payna a Jona Dewey Změna a vývoj Reflexivní přistup Revoluční přístup Norma je podmínečná, a docela bráni reflexi Norma má své úlohy Humanistický přístup Funkcionalistický přístup Rovnováha a balance jako cíl

Možné úkoly, podle se kterých rozlišují přístupy Naučit se žit v pochybách Aktivovat k činnosti, například, obhajobě svých práv Odehrávat traumatickou zkušenost Integrovat se do společnosti, úkole je pro obě strany, člověka a veřejnost

Přístupy v obrazcích

Kdo je pomáhající odborník

Model všímání filmu jako model komunikace s klientem Uplatňují stejný přístup Patří různým přístupy Někdo z nich, a do konce oba nemají důsledný obraz světu

Stejný druhy aktivit: klient jako text Interpretace přes existující model nebo vypracování vlastního Neakceptování jako projev přenosu svých problému Bariery všímání, které máme kvůli osobní nedůslednosti

Jak pomáhající odborník prochází změnou přístupů http://www.youtube.com/watch?v=WsJa08bb8oQ&feature=related

Obraz světu a člověka v různých přístupech Stabilita a harmonie mezi člověkem a světem Akceptování sebe a hledání svého pravého pelíšku Svět jako prostor pro progres a vývoj, a člověk jako bojovník za to Člověk jako ten, kdo hledá sebe, všímání světu jako zdroje tlaku

Druhy filmů podle expertního ohodnocení Vulgární a pseudo-odborní Důsledně vyjadřuje přístup Váha se mezi přístupy (konflikt pohledů) Hyper-text a může být interpretován z pohledů různých přístupů Jaké druhy filmu a jak se da využit?

Příklad zjednodušeného přístupu Vlna filmů 1990-h let o bezohlednosti mladých lidi a neschopnosti skutečného systému justice zvládnout s tím, filmy byly plny nepolepšitelnými puberťáky a úplatné obhájci (veřejnost akceptovala ten názor a požadovala, aby vláda zpřísnila přístup k justici): Prvotní strach (Primal fear) Ďáblův advokát (Devil’s advocate)

Domácí cvičení 1: hyper text Pes, který uvnitř byl kočkou (The dog who was a cat incide) Siri Melchior, 2002 Otázky Má nebo ne problém hlavní postava? Z čeho se ten problém sestává? S kým můžeme porovnat hlavní postavu? Jak ten problém byl vyřešen a ba byl li vyřešen?

Rozpracování přístupů podle pohledu na film Zdroj problému Popis člověka Zvládání Funkcionalistický Popis přes ponětí poruchy Transgender Léčba a korekce Humanistický Neakceptuje se Jakýkoliv člověk Kooperace Revoluční Ignorování na stráně jiných Osamělý kvůli upřímnosti Změna pohledu veřejnosti, tolerance Reflexivní Předpis zůstat jen psem a nebo kočkou Člověk v moderní době Využit multi-osobnost ve svůj prospěch

Rozložení odpovědi Reflexivní 1 Multiosobnost jako výsledek moderního života Revoluční 1 Veřejnost se má změnit Humanistický 2 Sociální role vs. Přítomné já Funkcionalistický 1 Přítomné já se schová

Co se projevuje v míchání přístupů Proces vývoje pozice (konflikt hodnot a zkušenost rozhodování ) Protikladní vlivy (omezenost uplatnit zvolený přístup) Omezenost v možnosti zkusit různé přístupy Tabu a předpisy (co má a nemá dělat pomáhající odborník)

Míchání funkcionalistického a humanistického přístupů 2 odpovídající Nevyřešený problém: když souhlas s sebou je v protikladu s veřejnosti, co zvolíte? Klíčový směr reflexe: Pocity vs. Závazky, Důsledky zákazu na chování a emoce Lvi Král a nebo Za plotem

Míchání funkcionalistického a revolučního přístupů 1 odpovídající Nevyřešený problém: Kdo má vyšší míru zodpovědnosti, veřejnost a nebo jedinec? Jak se rozděluje zodpovědnost mezi nimi? Klíčový směr reflexe: Co je veřejnost a její instituce? Lid vs. Larry Flynt

Míchání humanistického a reflexivního přístupů 2 osoby Nevyřešený problém: V čem je smysl pro život: v komunikaci a nebo sebe-pochopení, akceptovat sebe přes odraz v kooperaci s jinými nebo přes zvládání s předsudky? Nová česká vlna

Míchání humanistického a revolučního přístupů 2 osoba Komunita odmítnutých: lidi, jíž odlišní od jiných – normálních, nemají co dělat ve společnosti, kritický a dokonce pesimistický pohled na společnost http://www.csfd.cz/film/5954-rain-man/

Míchání funkcionalistického a reflexivního přístupů 1 odpověd Člověk se má smířit s veřejnosti, ale s jakou? Zklamání ze veřejného životu

Expert rozlišuje následující kategorie filmu 1. Filmy, který jsou možné interpretovat podle různých přístupů , filmy, který složitější než jakákoliv teorie, expert využívá pro sobe a svůj odborní (a nejen odborní )vývoj

Film, který popisuje nějaký přístup, film- příznivce přístupu nebo nějaké teorii

film-manipulace, který zaslouží důsledného rozboru ve prospěch jeho kritiky

Expert: Spojuje filmy a teorie, a využívá různé způsoby odůvodnit toto spojení Definuje různé problémy, na které film ukazuje, a také schválí všechny problémy do jediného konceptu filmu

Příště: Humanistický přístup Význam citového života Překonáni rizika ignorování svých citů Filmová terapie jako katarze a sebeakceptování