Elevator Pitch Prezentace a současně odevzdání v písemné podobě bude probíhat ve dnech které jste si zvolili závazně
Elevator Pitch doslova znamená „výtahový prodej“ Proč se tak jmenuje a co to znamená? Dejme tomu, že máte dobrý nápad na vytvoření nové firmy či rozvoj existující myšlenky, ale schází vám kapitál. Jedete výtahem a vedle vás zcela náhodou stojí podnikatel, o kterém víte, že je movitý, je investorem, a zároveň víte, že příští minutu vám neuteče, protože je s vámi ve výtahu. V USA doporučují, aby každý začínající podnikatel měl ve své hlavě právě „výtahovou prezentaci“, v délce maximálně několika minut. Pointou této myšlenky je, že skutečně nikdy nevíte, kdy a koho potkáte. Proto je užitečné mít stručnou, jasnou, srozumitelnou a zapamatovatelnou prezentaci, kterou lze použít rychle a kdekoli – třeba ve výtahu, na koupališti nebo na nějaké společenské akci. Vždy si pamatujte, že výtahová prezentace nemá nahradit podnikatelský plán, ale pouze zaujmout potenciálního investora, se kterým jste se setkal nahodile tak, aby vám umožnila další schůzku a plnou prezentaci s diskusí. Váš styl komunikace bude nesmírně důležitý, protože nemáte možnost poopravit první mylný dojem. Proto se musíte vyjádřit nadšeně a zároveň věrohodně.
„Elevator Pitch/speach“ – Vaše upravená pěti minutová prezentace Připravte si slovní prezentaci na cca 5 minut s následujícím obsahem: Podnikatelská myšlenka/vize a motivace k založení podniku, popř. tým stojící u zrodu myšlenky Popis produktu/služby, jeho jedinečnost a odlišnost od konkurence Kdo bude mým zákazníkem Kdo a co je mým konkurentem Cena mého produktu a cena konkurence Cíle – měřitelné vztažené k času Výše potřebného vstupního kapitálu a zdroj financí Bod zvratu Podrobně k jednotlivým bodům viz Byznys plán