Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

F U N K C E Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Slovní úlohy o společné práci
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Kvadratické nerovnice
řešené soustavou rovnic
NEROVNICE Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Úplné kvadratické rovnice
MILAN HANUŠ Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Goniometrické funkce pro III. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
Lineární funkce Zdeňka Hudcová Přehled učiva ÚvodÚvod Definice a=b=0 a=0 b=0 Vyšetření monotonie Průsečík s y Úkol 1 Úkol 2Definice a=b=0a=0 b=0Vyšetření.
2.2.2 Úplné kvadratické rovnice
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
Kvadratické rovnice Každá kvadratická rovnice se dá vyjádřit ve tvaru: a,b,c jsou číselné koeficienty, přičemž a musí být nenulové, jinak by se jednalo.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
2.2 Kvadratické rovnice.
Neúplné kvadratické rovnice
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KVADRATICKÉ NEROVNICE
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_69.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_61.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
LOGARITMICKÉ ROVNICE Mgr.Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR 1.
(řešení pomocí diskriminantu)
Kvadratické nerovnice
Kvadratická rovnice 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
Kvadratická rovnice.
ROVNICE a NEROVNICE 08 Kvadratické rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 10.8 – Kvadratické rovnice, rozklad na součin, definiční obor.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_107.MAT.02 Řešení kvadratických rovnic I.
Rovnice a nerovnice Rozklad kvadratického trojčlenu VY_32_INOVACE_RONE_12.
R OVNICE A NEROVNICE Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení I. VY_32_INOVACE_M1r0108 Mgr. Jakub Němec.
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v součinovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0104 Mgr. Jakub Němec.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Kvadratické nerovnice
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Kvadratické rovnice - procvičování
Neúplné kvadratické rovnice
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
KVADRATICKÁ ROVNICE Jitka Mudruňková 2012.
10.1 Kvadratické rovnice, možné výsledky, metody řešení
Transkript prezentace:

Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií K učebnici Calda, E.: Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU 2. díl Prometheus, 2003, s. 31

Pro úpravu výrazu můžeme využít podle upravovaného výrazu metody: 1. VYTÝKÁNÍ 2. ROZKLAD POMOCÍ VZORCŮ 3. ROZKLAD KVADRATICKÉHO TROJČLENU Využití úpravy výrazu na součin: Úpravy zlomků krácením známé z 1. ročníku

Řešení kvadratické rovnice Řešte v R rovnici: 3x 2 + 5x = 0 Výraz na levé straně rovnice upravíme na součin vytknutím x x(3x +9) = 0 Položme si otázku. Kdy je součin roven 0? Když se jeden z činitelů rovná 0. Platí tedy: x 1 = 0 x 1 = 0 ^ 3x = 0 3x 2 = -9 x 2 = -3 2x 2 = 72 x 2 – 36 = 0 (x + 6)(x – 6 ) = 0 X = 0 ^ x 2 – 6 = 0 X 1 = - 6 ^ x 2 = 6 Řešte v R rovnici: 2x 2 = 72 Boj se všemi formami diskriminace a nerovnostmi souvisejícími s trhem práce

3. ROZKLAD KVADRATICKÉHO TROJČLENU Co je kvadratický trojčlen? Kvadratický trojčlen je výraz ve tvaru ax 2 + bx + c a, b, c jsou nenulová čísla Postup rozkladu: Pro rozklad kvadratického trojčlenu ax 2 + bx + c platí : ax 2 + bx + c = a(x – x 1 )(x – x 2 ) Kde x 1 a x 2 jsou kořeny kvadratické rovnice ax 2 + bx + c = 0. Příklad: Výraz 2x 2 – 2 x – 1 rozložte na součin. Postup: 1. vyřešíme rovnici 2x 2 – 3x – 2 = 0 D= = 25; x 1 = (3 + 5) : 4 = 2; x 2 = (3 – 5) : 4 = -1/2 2. dosadíme do vztahu ax 2 + bx + c = a(x – x 1 )(x – x 2 ) 2x 2 – 3x – 2 = 2(x – 2)(x + 0,5)

Možnosti rozkladu kvadratického trojčlenu Podle výsledku řešení kvadratické rovnice při rozkladu kvadratického trojčlenu mohou nastat tři situace: 1.kvadratická rovnice ax 2 + bx + c = 0 má dva kořeny x 1 a x 2 : ax 2 + bx + c = a(x –x 1 )(x – x 2 ) 2.kvadratická rovnice ax 2 + bx + c = 0 má dvojnásobný kořen x 1.2 : ax 2 + bx + c = a(x –x 1 ) 2 3.kvadratická rovnice ax 2 + bx + c = 0 nemá v oboru R řešení ax 2 + bx + c nelze rozložit na součin MS EXCEL

T E S T TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR

A B