Pythagorova věta 8. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pythagorova věta a její odvození
Advertisements

PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená.
Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
EUKLIDOVY VĚTY A PYTHAGOROVA VĚTA
Matematika – 8.ročník Pythagorova věta
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Vytvořila: Pavla Monsportová 2.B
Pythagorova věta – využití VY_32_INOVACE_38-1-2
Pythagorova věta užití v prostoru
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Pythagorova věta – úvod
Základní škola Ostrava – Hrabová Microsoft Office PowerPoint 2003
Thaletova věta 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
Vzájemné polohy 8. ročník
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Pythagorova věta.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Vzorce 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
PYTHAGOROVA VĚTA PŘÍKLADY
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Metodické pokyny Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia. Výklad slouží k odvození vět, které platí pro pravoúhlý trojúhelník.
Pythagorova věta – historie
Obsahy útvarů a čtvercová síť
Pythagorova věta.
Opakování Víš, co je to druhá mocnina ? Je to součin dvou sobě rovných činitelů. a 2 = a.a.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Matematika 8.ročník ZŠ Pythagorova věta Creation IP&RK.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o pravoúhlém trojúhelníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK V ROVINNÝCH GEOMETRICKÝCH OBRAZCÍCH
Pythagorova věta Pythagoras 570 př.n.l. – 510 př.n.l.
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Pythagorova věta Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234.
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
Pythagorova VĚTA. PYTHAGORAS (6. století před naším letopočtem) Πυθαγορασ (Pí & ypsílon & théta & alfa & gamma & omíkron & ró & alfa & sígma)
PYTHAGOROVA VĚTA Pythagorova Pythagorova věta a věta k ní obrácená.
VY_42_INOVACE_33_Významní matematici Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
PYTHAGORAS ŘECKÝ MATEMATIK PYTHAGORŮV ŽIVOT Pythagoras ze Samu, okolo 570 př. n. l. ostrov Samos – po 510 př. n. l. 570 př. n. l.Samos510 př. n. l. o.
PYTHAGORAS Šimon Úradník.
Vytvořil Aleš Veselý 9.A 7.Zš Kladno
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Pythagorova věta - příklady
Název: VY_32_INOVACE_MA_8A_12I Škola:
Pythagorova věta 7. třída Lenka Betlachová.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: TROJÚHELNÍK-testy
Pythagorejská škola.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
EUKLIDOVA VĚTA O VÝŠCE:
Pythagorova věta.
Transkript prezentace:

Pythagorova věta 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

a² + b² = c² Obsah čtverce sestrojeného nad přeponou (nejdelší stranou c) pravoúhlého trojúhelníku je roven součtu obsahů čtverců nad jeho odvěsnami (dvěma kratšími stranami a a b).

Pythagoras ze Samu Přezdívaný „otec čísel“ Filosof, matematik a astronom (6. st. př. n. l.) Založil filosofickou školu, kde se svými žáky zkoumal matematiku jako vědu – učení této školy bylo však přísně tajné.

Grafický důkaz

Věta obrácená Jsou-li a, b, c délky stran v trojúhelníku a platí-li pro ně a² + b² = c² , pak je trojúhelník pravoúhlý a c je délka přepony.

Příklady: Vzdálenost prvního schodu od paty domu je 6 metrů a poslední schod je 3 metry nad zemí. Jak dlouhé bude zábradlí? a = 3m, b = 6m, c = x a²+ b²= c² 3²+ 6²= x² 9 + 36 = 45 c = √45 c = 6,7m Zábradlí bude dlouhé 6,7m.

Houbař zabloudil v lese Houbař zabloudil v lese. Jediné co si pamatuje je, že šel 2 kilometry na jih a poté 5 kilometrů na východ. Jak dlouhá je nejkratší cesta k místu odkud vyšel?

a = 2km, b = 5km, c = x a²+ b²= c² 2² + 5² = x² 4 + 25 = 29 c = √29 c = 5,4km Cesta zpět je dlouhá 5,4 km.

Stan typu A je vysoký 175cm a jeho stěna je dlouhá 230 cm Stan typu A je vysoký 175cm a jeho stěna je dlouhá 230 cm. Jak široká je podlaha stanu?

a = 175 cm, b = x/2, c =230 cm c²- a² = b² 230²- 175² = b² 52900 – 30625 = 22275 b = √22275 b = 149,2 cm x = 2b x = 298,4 cm Šířka stanu je 298,4cm.

Zdroje: www.wikipedia.cz