Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Dráha, rychlost, čas.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
VY_52_INOVACE_01_04 Nakloněná rovina Mgr. Lucie Stehlíková Anotace:
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika pro 2. stupeň V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
 Dráha  Rychlost  Čas Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT ZŠ JUDr. Josefa Mareše a MŠ, Znojmo, Klášterní 2,
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Pohyb rovnoměrný VY_52_INOVACE_05 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Rychlost a měření rychlosti
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_166_rychlost Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Dráha Rychlost Čas Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT ZŠ JUDr. Josefa Mareše a MŠ, Znojmo, Klášterní 2,
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_05.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Pohyb tělesa Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_06 Rychlost dopravních prostředků.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_173_rychlost-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa,
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Rychlost Název školy: Základní škola Brána Nová Paka Autor: Bohumír Včelák Název: VY_32_INOVACE_7_08_FY_Rychlost Téma:Rychlost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Průměrná rychlost – úlohy II
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
Průměrná rychlost ZŠ Velké Březno.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU 60 minut 60 sekund 1 hodina 1 minuta 1 h 1 min
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1 Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1.4 75022320 Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_05 Pohyb tělesa Mgr. Lucie Stehlíková Anotace: Veličiny charakterizující pohyb – dráha, rychlost, čas (označení, jednotky) Měřidla veličin charakterizujících pohyb Vzoreček Základní příklady Metodika: interaktivní prezentace

Pohyb tělesa Rychlost Dráha Čas

Zpracovala: Mgr. Lucie Stehlíková   Škola: ZŠ a MŠ Šumná, 67102 Šumná 92 Předmět: FYZIKA 6. – 9. ročník Klíčová slova: dráha, rychlost, čas, jednotka Ověření ve výuce: 6. 12. 2011

Veličiny charakterizující pohyb tělesa: Dráha Čas Rychlost http://cs.wikipedia.org/wiki/Silnice http://cs.wikipedia.org/wiki/Tachometr http://cs.wikipedia.org/wiki/Hodiny

Dráha Fyzikální veličina charakterizující místo, kde těleso koná pohyb Označení: s Jednotka: metr (m) km (km) s

Rychlost RYCHLOST je fyzikální veličina, která charakterizuje pohyb tělesa po dráze za určitý čas Označení: v Jednotka: metr za sekundu ( 𝒎 𝒔 ) kilometr za hodinu ( 𝒌𝒎 𝒉 ) kilometr za sekundu ( 𝒌𝒎 𝒔 ) t = 1 h s s = 5 m

Čas Základní fyzikální veličina Označení: t Jednotky: Sekunda (s) Minuta (min) Hodina (h) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prague_-_Astronomical_Clock_Detail_1.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Stopky

Měřidla veličin charakterizující pohyb tělesa ÚKOL: přiřaď k sobě název, obrázek měřidla a veličinu http://cs.wikipedia.org/wiki/Anemometr stopky tachometr metr anemometr ČAS RYCHLOST DRÁHA RYCHLOST

Vzorce pro výpočet pohybu tělesa DRÁHA s = v . t RYCHLOST v = s : t ČAS t = s : v s v t

Příklad 1 Zadání: Autobus, který vozí žáky do školy a ze školy, jede průměrnou rychlostí 68 𝑘𝑚 ℎ a při jedné cestě ujede 16 km. Jak dlouho jede žák, který první nastupuje a jako poslední vystupuje? Řešení:

Příklad 1 - řešení Zadání: Autobus, který vozí žáky do školy a ze školy, jede průměrnou rychlostí 68 𝑘𝑚 ℎ a při jedné cestě ujede 16 km. Jak dlouho jede žák, který první nastupuje a jako poslední vystupuje? Řešení: v = 68 𝑘𝑚 ℎ s = 16 km t = ? h t = s : v t = 16 : 68 t = 0,24 h = 14,4 min

Příklad 2 Zadání: Jakou průměrnou rychlostí se pohybuje Jakub, který bydlí 300 m od školy a cesta do školy mu trvá 8 minut? Řešení:

Příklad 2 - řešení Zadání: Jakou průměrnou rychlostí se pohybuje Jakub, který bydlí 300 m od školy a cesta do školy mu trvá 8 minut? Řešení: s = 300 m t = 8 min = 480 s v = ? 𝑚 𝑠 v = s : t v = 300 : 480 v = 0,6 𝒎 𝒔

Příklad 3 Zadání: Ježek africký ušatý bělobřichý se po celou noc (tj. 8 h) pohyboval průměrnou rychlostí 0,14 𝑚 𝑠 . Kolik kilometrů za noc naběhá? Řešení:

Příklad 3 - řešení Zadání: Ježek africký ušatý bělobřichý se po celou noc (tj. 8 h) pohyboval průměrnou rychlostí 0,14 𝑚 𝑠 . Kolik kilometrů za noc naběhá? Řešení: t= 8 h = 28 800 s v= 0,14 𝑚 𝑠 s= ? km s = v . t s = 0,14 . 28 800 s = 4 032 m = 4 km

Zdroje: Microsoft PowerPoint 2010 Fyzika 6, Fraus 2004, ISBN 80-7238-210-1, str. 35 – 41 http://cs.wikipedia.org/wiki/Silnice (29. 11. 2011 14:40) http://cs.wikipedia.org/wiki/Tachometr (29. 11. 2011 14:45) http://cs.wikipedia.org/wiki/Hodiny (29. 11. 2011 14:50)