INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostliny našich rybníků 4.ročník
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rostliny rybníka a jeho okolí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Břízovité (správné zbarvení pro dvouděložné r.)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Znaky krytosemenných rostlin
Rostliny rybníka a jeho okolí 2
EKOSYSTÉM RYBNÍKA Ekologický přírodopis pro 6
Rostliny rybníka a jeho okolí
KRYTOSEMENNÉ DVOUDĚLOŽNÉ.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
BŘÍZOVITÉ - Betulaceae
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
R O S T L I N Y R Y B N Í K A A J E H O O K O L Í
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
EKOSYSTÉM RYBNÍK, POTOK, ŘEKA - poznávačka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
VY_32_INOVACE_PR Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s vlhkomilnými rostlinami Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Rákos má podzemní až 4 m dlouhé oddenky, z nichž vyrůstají silná vzpřímená stébla s až 50 cm dlouhými listy. Rákos obecný je velmi statná vytrvalá.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Ekosystém rybník Rostliny
Šáchorovité (Cyperaceae)
Mokřady II. Život v mokřadech Autoři: Doc. RNDr. Jan Pokorný, CSc.
DŘEVINY Zdroj: cs.wikipedia.org
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
VY_52_INOVACE_13_ Rostliny v okolí řeky
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Rostliny rybníka a jeho okolí Přírodopis 6. ročník Jana Míková

Obsah Úvod Břehové dřeviny Břehové byliny Byliny v hlubší vodě Vegetativní rozmnožování

Rostliny na břehu rybníka Břehová zeleň – rostliny které zpevňují břehy vod, musí se chránit

Co se může stát, když vykácíme břehovou zeleň? Prohlédni si v učebnici na straně 71 obrázek 109 Který z potoků odvádí rychleji vodu? Který z potoků vytváří příznivější podmínky pro život?

Zopakuj si: Jaký je rozdíl mezi stromem a keřem? Které skupiny rostlin se rozmnožují výtrusy? Charakterizuj nahosemenné rostliny a uveď zástupce. Charakterizuj krytosemenné rostliny a uveď zástupce.

Břehové dřeviny vrba bílá Jednopohlavné květenství („kočičky“) Dvoudomá rostlina

Zopakuj si: Části květu jsou:_____________________ Samčí část se nazývá __________ Samičí část se skládá z ________,________, __________. Jednodomá rostlina má na jedné rostlině ________ i _________ květy. Dvoudomá rostlina má na jedné rostlině květy _________ a na druhé rostlině květy _______.

olše lepkavá jasan ztepilý topol černý Jednopohlavné květenství Samčí – jehnědy Samičí - šištice Jednodomá rostlina jasan ztepilý Květy oboupohlavné Plody – nažky, vstřícné pupeny topol černý Jednopohlavné květenství - jehnědy

Břehové byliny orobinec rákos ostřice dutý stonek úzké listy s rovnoběžnou žilnatinou nenápadné květy

blatouch bahenní kostival žlutý devětsil lékařský tužebník jilmový

Byliny v hlubší vodě dál od břehů leknín bílý stulík žlutý oddenek v bahně květní stopky tenké, dlouhé až 2 m jsou chráněné rdest kadeřavý okřehek menší kvete vzácně na podzim většina rostliny hyne začátkem léta se rozmnožuje vegetativně

Vegetativní rozmnožování Všechny probrané rostliny rybníka jsou krytosemenné = kvetou a mohou se rozmnožovat semeny – pohlavně Nepohlavní rozmnožování = vegetativní Častější rozmnožování rákosu, orobince, okřehku Oddenky prorůstají do okolí, z jejich pupenů vyrůstají nové rostliny

Masožravá rostlina - rosnatka

Zdroje obrázků: www. giobioobrazky. ic. cz www. encyklopedie. divoch Zdroje obrázků: www.giobioobrazky.ic.cz www.encyklopedie.divoch.info www.plantphys.info