Aténský stát za Solóna 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RANÁ ŘECKÁ TYRANIS.
Advertisements

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Atény Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.12
Česká republika-demokratický stát
Název Athény (nejvýznamnější řecké městské státy) Předmět, ročník
Vznik státních útvarů III.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Registrační číslo projektu:
Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
Česká republika – demokratický stát
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ATHÉNY Mgr. Lenka Venclová 2010.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
PhDr. Jana Žáková. Zemědělská aristokracie zvětšovala své pozemkové vlastnictví Utlačovala drobné rolníky a násilím je nutila k prodeji polí Přelidnění.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Stát o stát je instituce, území vymezené státními hranicemi, kde obyvatelé dodržují společné zákony a mají pevně stanovenou vládu o znaky státu: obyvatelstvo.
Archaické období století př. n. l..
Počátky římského městského státu
Atény za Perikla 1.
Dějepis Starověk – Řecko 2 Pavel Šupka
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Vznik řeckých městských států
Archaické období Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ATHÉNY.
Starověký Řím.
Archaické období století př.n.l.
Starověké Athény Petr Machala.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Městský stát Athény.
Starověké Řecko BC Archaické období.
Velká řecká kolonizace Dagmar Zemanová
Archaické období Dagmar Zemanová
Jsem občanem Evropské unie
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Anglická revoluce v 17. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3601_Anglická_ revoluce_ v_ 17_století Autor:
Antické Řecko (doba železná) Formování městských států (archaické období, 8. – 6. st. př. n. l.)
Římské výboje v západním Středomoří Ovládnutí Makedonie a Řecka.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Poleis. Athény a Sparta Název sady: Staroorientální.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Pravěk a Starověk TEMA: Vývoj společnosti v pravěku a starověku ČÍSLO PROJEKTU:
ŘECKÉ DĚJINY.
  1649: po popravě Karla I. Anglie republikou  Anglický parlament: a)Sněmovna lordů (duchovenstvo + vysoká šlechta = členství dědičné) b)Dolní sněmovna.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
Druhy a způsoby kontroly v hotelu
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
VY_32_INOVACE_
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9-35_Řecké městské státy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu: Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice
Marie Terezie a Josef II.
Antické Řecko – doba železná
Totalitní vláda komunistické strany
Digitální učební materiál:
VY_32_INOVACE_11_ČR – demokratický stát
ΑΘΕ Athény (Αττική) ATHÉNY
Formy vlády Atény - Sparta
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
INDIE.
ROZKVĚT ANTICKÉHO ŘECKA
Život v demokracii DEMOKRACIE FORMY STÁTU kdo moc vykonává:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
STAROVĚKÉ ŘECKO.
9.Vrcholný a pozdní středověk
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Aténský stát za Solóna 1

pěstovaly se více olivy a víno v důsledku kolonizace došlo ke změnám v zemědělství z kolonií se dováželo do Atén levné obilí pěstovaly se více olivy a víno drobní zemědělci ale chudli, zadlužovali se a upadali do otroctví - byli prodáváni i do ciziny v Aténách nespokojenost s vládou šlechty zemědělci chtěli ochranu před dluhy řemeslníci a obchodníci chtěli být voleni do úřadů

položen základ aténské demokracii proto nejvyšší úředník Solón 594 př. n. l. vydal nové zákony: Zákon proti otroctví svobodných občanů (z otroctví byli vykoupeni aténští občané, napříště žádný svobodný aténský občan nesměl být prodán do otroctví) Zákon o dělení občanů podle majetku (každý svobodný občan měl stanoveny své povinnosti a práva, mohl volit a být zvolen do úřadů) položen základ aténské demokracii (démos - lid, kratein - vládnout) 3

zdroje: archiv autora