Mgr. Vendula Babou č ková
ORGANIZA Č NÍ FORMA „ vn ě jší uspo ř ádání organiza č ních a didaktických podmínek vyu č ování, v nich ž se realizuje výchovn ě vzd ě lávací proces“.
ZTV povinné nepovinné doplňkové – pohybově rekreační programy zájmové zájezdy kroužky jednorázové akce soutěže pohybově rekreační přestávky pohybová činnost v rámci hodin jiných předmětů rekreační cvičení nepovinné předměty volitelné předměty Vyučovací jednotka školní TV Výchova v přírodě Sportovní kurzy
VYU Č OVACÍ JEDNOTKA T Ě LESNÉ VÝCHOVY: základní organiza č ní forma p ř edm ě tu TV.
VÝCHOVA V P Ř ÍROD Ě
VYU Č OVACÍ JEDNOTKA ZDRAVOTNÍ T Ě LESNÉ VÝCHOVY
KURZY PLAVECKÝLYŽAŘSKÝ
OSTATNÍ SPORTOVNÍ KURZY
Mohou být žáky akceptovány na základě jejich zájmu. Nepovinné a volitelné předměty
ORGANIZA Č NÍ FORMY NEPOVINNÉ OBSAH: sporty a jiné pohybové aktivity, které jsou vhodné z hlediska v ě ku i z hlediska podmínek školy a pro n ěž existují odpovídající oficiáln ě schválené metodické materiály.
POHYBOV Ě REKREA Č NÍ PROGRAMY č innosti zdravotn ě kondi č ní v ostatních č ástech denního re ž imu ž ák ů ve škole
CVI Č ENÍ V HODINÁCH JINÝCH P Ř EDM Ě T Ů (kinestetický vyu č ovací styl) POHYBOV Ě REKREA Č NÍ P Ř ESTÁVKY REKREA Č NÍ CVI Č ENÍ
SOUTĚŽE JEDNORÁZOVÉ AKCE KROUŽKY ZÁJEZDY APOD.
1. PODLE HLAVNÍCH SLO Ž EK VÝCHOVN Ě VZD Ě LÁVACÍHO PROCESU Diagnostické Motiva č ní Expozi č ní Fixa č ní
. PODLE OBSAHU Gymnastické (cvi č ení s hudbou, kondi č ní gymnastika apod.)
2. PODLE OBSAHU atletické
2. PODLE OBSAHU herní
2. PODLE OBSAHU úpolové
3. PODLE TÉMATICKÉ Č INNOSTI Monotématické Smíšené 4. PODLE POHLAVÍ Ž ÁK Ů Dív č í Chlapecké Koedukované
5. NA ZÁKLAD Ě INTENCIONALITY Povinná školní TV Zdravotní TV Nepovinná TV
6. PODLE ZÁKLADNÍHO ZAM ĚŘ ENÍ Nácvi č ná Kondi č ní Rekrea č n ě orientované Sout ěž ní aj.
1. ÚVODNÍ Č ÁST (organiza č ní – CÍL VYUČOVACÍ JEDNOTKY, rušná a pr ů pravná č ást – p ř íprava pohybového aparátu na zatí ž ení) = cca min. RUŠNÁ ČÁST – zahřátí, prokrvení svalů ( 2-3 min.) PRŮPRAVNÁ ČÁST – především protažení zkrácených, posílení ochablých svalů, fixace dynamického stereotypu správného držení těla. (5-7 min.
2. HLAVNÍ Č ÁST – rozvoj pohybových schopností, nácvik nových pohybových dovedností, fixace a automatizace základních pohybových dovedností z oblasti sportu = cca.25 – 30 min.
3. ZÁV Ě RE Č NÁ Č ÁST- kompenza č ní cvi č ení, celkové uklidn ě ní organismu !!CELKOVÉ ZHODNOCENÍ PRŮBĚHU V.J.!!