Mgr. Vendula Babou č ková. ORGANIZA Č NÍ FORMA „ vn ě jší uspo ř ádání organiza č ních a didaktických podmínek vyu č ování, v nich ž se realizuje výchovn.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požadavky k získání známky
Advertisements

KINANTROPOLOGIE Sport Sciences doc. PhDr. Blahoslav KOMEŠTÍK, CSc:
Učební plán. Rámcový učební plán rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty rámcový.
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Kurikulum ve školní TV Kurikulum – koncepce, pojetí a obsah edukace
Vysoké mýto.
ZDRAVOTNÍ TĚLESNÁ VÝCHOVA
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Konference UNIV 2K 1. a Ing. Petr Richter ředitel školy VOŠ, SPŠ a OA Čáslav Přemysla Otakara II. 938 VOŠ, SPŠ a OA Čáslav.
Krou ž ky školní dru ž iny Výtvarný krou ž ek  Ve výtvarném krou ž ku d ě ti zkoušejí malovat r ů znými technikami  Uplat ň ují výtvarný talent  Pracují.
DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
KOORDINAČNÍ SCHOPNOSTI 1. BIOLOGICKÁ DETERMINOVANOST 2. SENZITIVNÍ OBDOBÍ – MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK 3. ÚZKÝ VZTAH S MOTORICKOU DOCILITOU 4. JEMNÁ A HRUBÁ MOTORIKA,
 Nepopíratelný je pozitivní vliv pohybové činnosti na zdraví člověka. Ne každému však vyhovuje prestižní forma závodění. Existuje bezpočet pohybových.
Komunitní a otevřená škola
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Didaktické formy tréninkového procesu - TP
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE VE T Ř ÍD Ě Jarmila Bradová a Zuzana Šalamounová.
Západočeská univerzita v Plzni
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Reforma školství v ČR.
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
ÚVOD DO SPECIALIZACE AKTIVITY PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ 12. Intervenční pohybové programy - atletika, plavání, gymnastika, hry, sporty v přírodě Tento projekt.
Teorie sportovní přípravy Školení trenérů baseballu II.tř. Nymburk 2010.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Projekt Děti na startu. CO JSOU DĚTI NA STARTU  Celonárodní projekt všeobecné sportovní přípravy dětí předškolního a mladšího školního.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko. Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Pohybové hry s gymnastickou stuhou Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_147_Pohybové.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
Tělesná kultura a tělesná výchova – součásti výchovy ke zdravému životnímu stylu.
TV jako součást výchovných systémů v historii  Antika – Atény vers. Sparta  Středověk – pokles zájmu o TK, především šlechta: 7 rytířských ctností –
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Cvičení na trampolíně (skoky) - I. díl Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_153_Cvičení.
Organizační formy práce v tělesné výchově
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
Tělesná výchova v rámcovém vzdělávacím programu Klára ročková
Základní škola, Most, Jakuba Arbesa 2454
Aplikovaná zdravotní TV OSP
Plánování ve školní tělesné výchově
Plánování, hodnocení a klasifikace ve školní tělesné výchově
Mimoškolní aktivity dětí
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
Školení cvičitelů III. třídy VG 1. konzultace
Úvodní lekce. Vstup do předmětu Sportovní hry I - basketbalu
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
Reforma školství v ČR.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Didaktika TV; Martina Matúšková
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově
PRÁCE Z TERÉNU – sportovní gymnastika Veronika Krupková
Efektivita vyučovací jednotky a. Specifické didaktické formy
Tělesná výchova na ZŠ praktické
SPORTOVNÍ HRY I - BASKETBAL
Aktuální formy gymnastiky a tance
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Tréningová jednotka SEPTIMA
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Školní vzdělávací program
Transkript prezentace:

Mgr. Vendula Babou č ková

ORGANIZA Č NÍ FORMA „ vn ě jší uspo ř ádání organiza č ních a didaktických podmínek vyu č ování, v nich ž se realizuje výchovn ě vzd ě lávací proces“.

ZTV povinné nepovinné doplňkové – pohybově rekreační programy zájmové zájezdy kroužky jednorázové akce soutěže pohybově rekreační přestávky pohybová činnost v rámci hodin jiných předmětů rekreační cvičení nepovinné předměty volitelné předměty Vyučovací jednotka školní TV Výchova v přírodě Sportovní kurzy

 VYU Č OVACÍ JEDNOTKA T Ě LESNÉ VÝCHOVY: základní organiza č ní forma p ř edm ě tu TV.

 VÝCHOVA V P Ř ÍROD Ě

 VYU Č OVACÍ JEDNOTKA ZDRAVOTNÍ T Ě LESNÉ VÝCHOVY

 KURZY PLAVECKÝLYŽAŘSKÝ

OSTATNÍ SPORTOVNÍ KURZY

Mohou být žáky akceptovány na základě jejich zájmu. Nepovinné a volitelné předměty

ORGANIZA Č NÍ FORMY NEPOVINNÉ  OBSAH: sporty a jiné pohybové aktivity, které jsou vhodné z hlediska v ě ku i z hlediska podmínek školy a pro n ěž existují odpovídající oficiáln ě schválené metodické materiály.

 POHYBOV Ě REKREA Č NÍ PROGRAMY č innosti zdravotn ě kondi č ní v ostatních č ástech denního re ž imu ž ák ů ve škole

 CVI Č ENÍ V HODINÁCH JINÝCH P Ř EDM Ě T Ů (kinestetický vyu č ovací styl)  POHYBOV Ě REKREA Č NÍ P Ř ESTÁVKY  REKREA Č NÍ CVI Č ENÍ

SOUTĚŽE JEDNORÁZOVÉ AKCE KROUŽKY ZÁJEZDY APOD.

1. PODLE HLAVNÍCH SLO Ž EK VÝCHOVN Ě VZD Ě LÁVACÍHO PROCESU Diagnostické Motiva č ní Expozi č ní Fixa č ní

. PODLE OBSAHU Gymnastické (cvi č ení s hudbou, kondi č ní gymnastika apod.)

 2. PODLE OBSAHU atletické

 2. PODLE OBSAHU herní

 2. PODLE OBSAHU úpolové

3. PODLE TÉMATICKÉ Č INNOSTI Monotématické Smíšené 4. PODLE POHLAVÍ Ž ÁK Ů Dív č í Chlapecké Koedukované

5. NA ZÁKLAD Ě INTENCIONALITY Povinná školní TV Zdravotní TV Nepovinná TV

6. PODLE ZÁKLADNÍHO ZAM ĚŘ ENÍ Nácvi č ná Kondi č ní Rekrea č n ě orientované Sout ěž ní aj.

 1. ÚVODNÍ Č ÁST (organiza č ní – CÍL VYUČOVACÍ JEDNOTKY, rušná a pr ů pravná č ást – p ř íprava pohybového aparátu na zatí ž ení) = cca min. RUŠNÁ ČÁST – zahřátí, prokrvení svalů ( 2-3 min.) PRŮPRAVNÁ ČÁST – především protažení zkrácených, posílení ochablých svalů, fixace dynamického stereotypu správného držení těla. (5-7 min.

 2. HLAVNÍ Č ÁST – rozvoj pohybových schopností, nácvik nových pohybových dovedností, fixace a automatizace základních pohybových dovedností z oblasti sportu = cca.25 – 30 min.

3. ZÁV Ě RE Č NÁ Č ÁST- kompenza č ní cvi č ení, celkové uklidn ě ní organismu !!CELKOVÉ ZHODNOCENÍ PRŮBĚHU V.J.!!