Wolfgang Amadeus Mozart

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Advertisements

Jakub Jan Ryba Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
Poznámky pro výuku Předmět: Hudební výchova Autor: Mgr. Tomáš Fabiánek
Wolfgang Amadeus Mozart
Joseph Haydn 1732 Rohrau – 1809 Vídeň.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
NEJVÝZNAMNĚJŠÍ PŘEDSTAVITELÉ HUDEBNÍHO KLASICISMU
Klasicismus v evropské hudbě
Raná renesance Mgr. Jakub Tomala.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Povídání o Bachovi.
Wolfgang Amadeus Mozart
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Wolfgang Amadeus Mozart Dětství a jeho cesty
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Renesance – 2. pol. 15. stol. Mgr. Jakub Tomala.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Franz Joseph Haydn Mgr. Jakub Tomala.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Světem hudby! Hra na klavír Housle
Vrcholná renesance I Mgr. Jakub Tomala.
Mgr. Jakub Tomala. Obsah Motivační skladby a text Úvod – ze skladatelova života Výmar Köthen Lipsko Zajímavosti, závěr.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Klasicismus Mgr. Jakub Tomala.
Wolfgang Amadeus Mozart v Salzburgu
Wolfgang Amadeus Mozart
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Klasicismus.
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Základní informace, ukázky z děl Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_66_MOZART TEMA: HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
WOLFGANG AMADEUS MOZART. Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_11_Wolfgang.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_04_HV_Wolfgang Amadeus Mozart Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ANTONIO VIVALDI.  Název školy: Základní škola Francova Lhota  Autor: Mgr. Lada Martinková  Název: VY_32_INOVACE_08_Antonio Vivaldi  Číslo projektu:
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3421 NázevWolfgang Amadeus Mozart Téma hodinyŽivot a dílo W. A.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/12 Název materiálu: Jakub Jan Ryba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3432 NázevGeorg Friedrich Händel Téma hodinyŽivot a dílo G. F.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_03
Joseph Haydn.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/09
CESTA Z PRAVĚKU KLASICISMUS
Test k ověření znalostí z HV
Dějiny hudby a její osobnosti
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny evropské hudby KLASICISMUS Wolfgang Amadeus Mozart život dílo poslech projekt.
Antonio Vivaldi AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Světoví hudební skladatelé
Antonio Lucio Vivaldi Benátky – Vídeň.
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_04
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_19
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Wolfgang Amadeus Mozart
Transkript prezentace:

Wolfgang Amadeus Mozart Mgr. Jakub Tomala

Obsah Mozart versus Salieri Počátky Cesty, první úspěchy Vídeň Konec života, další dílo

Mozart versus Salieri http://www.youtube.com/watch?v=-ciFTP_KRy4 již A. S. Puškin napsal hru Mozart a Salieri, film M. Formana na ni tematicky navazuje pravdou je, že Antonio Salieri se stal nejdůležitější postavou vídeňského hudebního života (v letech 1770 – 1820) jejich vztah byl zdravou rivalitou se vzájemným respektem

počátky narozen 27. ledna 1756 v Salcburku „Nemůžeme ztrácet naději v lidstvo, když víme, že Mozart byl člověk.“ Albert Einstein počátky narozen 27. ledna 1756 v Salcburku otec Leopold Mozart nadprůměrný dvorní muzikant, skladatel sestra Anna Marie (Nannerl) nar. 1751 od dětství cembalistka Wolfi – klavír, housle (od čtyř) v šesti již skládá menuety, kratší skladby http://www.youtube.com/watch?v=VmB2ann8uzc

cesty, první úspěchy v šesti letech nastoupil dráhu profesionálního hudebníka cestování po celé Evropě (Vídeň, Brusel, Haag, Londýn, Paříž, Milán…) v jedenácti požádán císařem, aby složil operu v šestnácti píše úspěšnou operu pro Milán ukázka, komponována ještě v salcburku, hravost a nový zvuk je příznačná: http://www.youtube.com/watch?v=817GVUSUwh4&list=PL1AB9D5CD4256A706

cesty, první úspěchy Mannheim - slavný orchestr na něj zapůsobil (např. využitím klarinetů – nový nástroj, v orchestru od r. 1759) Paříž – příliš jej pařížský vkus a život v salónech nenadchl, uvědomil si vlastní národní příslušnost; ve svých 22 pochovává matku Salcburk - 1781 propuštěn arcibiskupem Colloredem jako „mizerný lump“ (spory, postavení „služebníka“, neinspirativní prostředí)

Vídeň v r. 1782 se navzdory otci žení s Konstancí Weberovou postupně nabýval slávy, ale se ženou byli špatnými hospodáři s penězi nepodařilo se mu dostat k vídeňskému dvoru; nakonec komorním hudebníkem a od r. 1790 druhým dvorním kapelníkem postupně svojí hudební originalitou nenaplňoval standardní měšťanské představy

vrchol tvorby měl mnoho dluhů, pracoval intenzivně – koncertoval, komponoval měl smysl pro dramatickou akci a psychologii postav – úspěch opery Figarova svatba, pražská premiéra Dona Giovanniho

konec života, další dílo zemřel náhle pohřben do společného hrobu slavné skladby: Malá noční hudba Requiem Symfonie č. 41 „Jupiter“ Kouzelná flétna

Seznam použitých zdrojů AINSLEY, Robert. Klasická hudba. Editor John Burrows, Charles Wiffen. V Praze: Slovart, 2008, 528 s. Velký ilustrovaný průvodce. ISBN 978-80-7391-060-0. ŠIŠKOVÁ, Ingeborg. Dějiny hudby IV.: Klasicismus. Praha: Ikar, 2012. ISBN 978-80-249-1977-5.