Přínosy dopravní infrastruktury Praha, Mariot, 18.5.2010 Petr MOOS Fakulta dopravní ČVUT v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Advertisements

MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Strategie Jihovýchod – jsou kraje připraveny na budoucnost?
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
Příprava, řízení a realizace programů a projektů ERDF a KF Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní.
Fond soudržnosti EU v ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice do.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Programové období Benefit Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 Datum:
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
Evropská strategie zaměstnanosti a víceúrovňové vládnutí – sen nebo skutečnost? Milena Jabůrková, Ondřej Mátl a Gabriela Nováková Zpráva zpracována pro.
Josef Filip, tel , Grant Autodesk Academia Aktualizace výukového materiálu pro AutoCAD Civil 3D 2008.
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA PRŮMYSL 4
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
E-město a e-knihovna Městská knihovna v Praze: infrastruktura pro síť knihoven a služby občanům Jaroslava Štěrbová.
Město – atraktivita pro investory. 1. Zhodnocení pozice – cíl 2. Krátkodobá atraktivita – zvýhodnění investorů, +, - 3. Dlouhodobá atraktivita.
Moderní cyklistická doprava
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Fakulta managementu a ekonomiky
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
lenové NSZM ČR: Členové Služby pro členy NSZM ČR  Semináře a školení pro koordinátory PZM a MA21 Boskovice, říjen 2004 Chrudim, červenec 2004.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
DOPRAVA Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Přínosy členství v Mezinárodním svazu veřejné dopravy- UITP Valná hromada Svaz Dopravy České republiky 5/2/2009.
Silnice nebo železnice
Evropské regiony – Střední Evropa- Transformace, Visegrádská čtyřka
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
1 Partnerství neziskového a soukromého sektoru v oblasti zahraniční rozvojové spolupráce Daniel Svoboda člen SR FoRS Development Worldwide, spolek
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Dotační projekty Vysokého Mýta
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
JAK SPOLUPRACOVAT? DOKÁZALI TO JINÍ, TAK MY TAKÉ! Petr Janeček Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Závěrečná konference OPPA a OPPK PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Evropský sociální fond Evropský fond pro regionální rozvoj.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Podpora obcí s rozšířenou působností z ROP Střední Morava v programovém období Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
1 Rada vlády pro udržitelný rozvoj Mikrotým k implementaci Strategie udržitelného rozvoje ČR ve spolupráci ústřední státní správy s územní veřejnou správou.
Regionální politika EU v období
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Národní síť Zdravých měst ČR
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Přínos SVTP ČR pro inovační infrastrukturu ČR
EU Moravskoslezský kraj a příležitosti budoucí kohezní politiky
Autor: Mgr. Helena Nováková
„Cesta k městu“ STRATEGIE PRO MLÁDEŽ PO KARVINSKU
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

Přínosy dopravní infrastruktury Praha, Mariot, Petr MOOS Fakulta dopravní ČVUT v Praze

Synergie závisí na zdrojích a sdílení procesů a spolupráci mezi místními a regionálními entitami a přináší vyšší stupeň produkční fuknce Synergie závisí na zdrojích a sdílení procesů a spolupráci mezi místními a regionálními entitami a přináší vyšší stupeň produkční fuknce Obecně můžeme produkční funkci zapsat takto: Obecně můžeme produkční funkci zapsat takto: PFX = ae  t L  t F  t L …lidské zdroje, F… zdroje materiálů a energie L …lidské zdroje, F… zdroje materiálů a energie  – koeficient elasticity vůči fondům lidské práce  – koeficient elasticity vůči fondům lidské práce  – koeficient elasticity vůči zdrojům  – koeficient elasticity vůči zdrojům  – nezhmotnělý produkt  – nezhmotnělý produkt závisí na synergii, organizaci, spolupráci a sdílení zdrojů závisí na synergii, organizaci, spolupráci a sdílení zdrojů Produkční funkce regionu Produkční funkce regionu

Produkční funkce regionu Synergie a spolupráce mezi místními, regionálními a národními entitami uvnitř i vně Synergie a spolupráce mezi místními, regionálními a národními entitami uvnitř i vně PF1 PF2 PF3

Přispění synergie a spolupráce můžeme odvodit ze symbolického vyjádření: Přispění synergie a spolupráce můžeme odvodit ze symbolického vyjádření: PF = PF1 + PF2 + PF3+ … + + +(PF1:PF2)+(PF1:PF3)+(PF2:PF3)+… +(PF1:PF2:PF3)+… To představuje výslednou produkční funkci, kterou ovlivňuje doprava a komunikace mezi jednotlivými účastníky procesu uvnitř i vně města To představuje výslednou produkční funkci, kterou ovlivňuje doprava a komunikace mezi jednotlivými účastníky procesu uvnitř i vně města Produkční funkce regionu Produkční funkce regionu

Přínos spojení s evropskou sítí dálnic a železničních koridorů Připojení regionu na síť dálnic – nárůst produkční funkce : Připojení regionu na síť dálnic – nárůst produkční funkce : cca 1,2 – 3 % cca 1,2 – 3 % Připojení na síť železničních koridorů: Připojení na síť železničních koridorů: cca 0,3 – 0,8 % cca 0,3 – 0,8 % Připojení na síť mezinárodních vodních cest ( podle geografických disposic : Připojení na síť mezinárodních vodních cest ( podle geografických disposic : cca 0,2 – 1,5% cca 0,2 – 1,5%

Děkuji za Vaši pozornost!