AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovaly: Anna Pavlová Veronika Bařinková
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
PRENATÁLNÍ STADIUM NOVOROZENEC KOJENEC BATOLE
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Vývoj člověka - postnatální
VÝVOJ LIDSKÉHO ŽIVOTA.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
ZÁVAŽNÉ EMOČNÍ PORUCHY V DĚTSKÉM VĚKU A DOSPÍVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Prenatální období Škola:
Fetální období.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Oplodnění (početí) a nitroděložní vývoj
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
SOUSTAVA ROZMNOŽOVACÍ
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
DÍTĚ PŘED NAROZENÍM.
Vývoj jedince Vývoj → před narozením = nitroděložní (prenatální)
Prenatální a perinatální období
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE NOVOROZENECKÉ OBDOBÍ
Vývin nového jedince Filip Bordovský.
Těhotenství, dětství a dospívání
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Rozdíly mezi osobnostmi
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Rozmnožovací soustava 5. ročník
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
RŮST A VÝVOJ DÍTĚTE Mgr. Petra Sedlářová.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Vývojová psychologie Prenatální období.
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA Mgr. Marie Mikulcová.
Kojenecké období TEREZA BENEŠOVÁ C3B Obecné informace  0. až 12. měsíc  velmi rychlý rozvoj a výrazné změny  rozhodující pro další vývoj.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Etapy vývoje lidského života. Periodizace vývoje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického.
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky prenatálního období klíčová slova : koncepce, morula, blastocysta.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_34_01_ontogeneze jedince.
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky novorozeneckého období klíčová slova : oválné okénko, červené krvinky,
V ÝVOJ PLODU V DĚLOZE Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
Vývoj osobnosti I. Od prenatálního období po batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_33_01_rozmnožování člověka.
Tato prezentace je doplněním výkladu učitele
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_12_PRENATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Období lidského života
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: Oplodnění, embryonální období, fetální období, reflexy PRENATÁLNÍ VÝVOJ VY-32-INOVACE-PSY-202

trvá 9 měsíců kalendářních (neboli 10 lunárních po 28 dnech) – od oplození vajíčka do narození dítěte vytvářejí se všechny orgánové systémy jde tedy především o biologický vývoj objevují se i první jednoduché psychické reakce dělí se na 3 fáze: fáze oplodnění - uhnízdění blastocytů a vytvoření 3 zárodečných listů, které trvá přibližně 3 týdny, již koncem 3.týdne vzniká nervová trubice, která je základem nervového systému

embryonální období -vytvářejí se všechny hlavní orgánové základy. Trvá od 4. do 12.týdne. Intenzivní růst. Embryo je citlivé na působení teratogenních faktorů, které mohou být příčinnou vzniku závažných vývojových vad fetální období -charakteristické dokončováním vývoje orgánových systémů, z nichž některé již začínají fungovat. Toto období trvá od 12.týdne do narození

v prenatálním období se vytvářejí všechny potřebné předpoklady pro budoucí samostatný život plodu plod má vrozenou schopnost reagovat různým způsobem na různé podněty plod je schopen nejjednodušších forem učení (po narození má stejné návyky denního režimu, jako maminka, když byla těhotná) chování plodu v tomto období je již individuálně typické (zejména projevy typu temperamentu)

vývoje chování plodu během fetální fáze: 3.měsíc: plod reaguje na dotek v okolí úst a nosu, lze pozorovat sací pohyby, na podráždění odpovídá sevřením prstů; pohybuje hlavičkou, rukama i trupem 4. měsíc: střídavě pohybuje buď horními, nebo dolními končetinami; reaguje na dotek kdekoli na pokožce; otvírá a zavírá ústa, pohybuje jazykem; mění výraz tváře; když se podráždí víčka, netrhne celým tělem (jako předtím), ale pouze reaguje v místě podráždění. Začínají se vytvářet základní reflexy.

5.měsíc: plod začíná vnímat zvukové podnět, jde především o tlukot matčina srdce. Dovede rozlišovat základní chutě, pohyblivost je celkově výraznější, ve frekvenci a intenzitě pohybů se začínají projevovat individuální rozdíly 6.měsíc: pohyby končetin jsou celkově intenzivnější, ale jinak žádná změna. Pohybové reakce reflexní a nekoordinované. Pohyb jako reakce na rozmanité, např. akustické podněty 7.-9.měsíc: plod je již zralý na předčasný porod

Skutečnost očekávání dítěte má značný vliv na život obou jeho rodičů; dítě jim přinese na jedné straně velké obohacení, na straně druhé nutnost určitých změn životního stylu a společenských rolí. Pro matku těhotenství znamená nikoli období klidu a vyrovnanosti, nýbrž značnou zátěž psychickou, tělesnou i společenskou. Interakce matky a dítěte začíná již v době těhotenství. Na fyziologické úrovni je jejich vzájemná komunikace zprostředkována krví, a protože různé prožitky a emoční stavy matky mají určitou biochemickou odezvu, pocítí je i plod.

Matka stimuluje dítě rovněž svými pohyby a hlasem. Prenatální vývoj může být ovlivněn celou řadou dalších okolností - např. alkoholismem, kouřením nebo diabetem matky, chorobami, které matka v těhotenství prodělala, slunečním a ionizačním zářením aj.

POUŽITÉ ZDROJE: VÁGNEROVÁ, Marie: Vývojová psychologie. 2.vyd. Praha: Karolinum, s. ISBN HARTL, Pavel a HARTLOVÁ, Helena. Psychologický slovník. 1.vyd. Praha: Portál, s. ISBN X NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie osobnosti. 2. vyd. Praha: Academia, s. ISBN NAKONEČNÝ, Milan. Základy psychologie. 1.vyd. Praha: Academia, s. ISBN Obrázková galerie Microsoft Office PowerPoint 2003