Hodnota umění Estetika II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Advertisements

Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
POP ART Daniela Kubáňová.
POP ART.
Kultura Zabývající vědy jsou etnografie, antropologie, kulturologie.
VÝROBA, OBCHOD, SLUŽBY Mgr. Michal Oblouk.
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Literární věda.
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
Pop-art Autor: Michelle Malá a Nela Doláková
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Mikroekonomie I Externality Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pop-art 2.polovina 20. století.
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Právo v oblasti duševního vlastnictví Ročník:1.a.
VY_32_INOVACE_FOTF10760ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výrobek a jeho životní cyklus
Ekonomická gramotnost
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
Ekonomie, trh Uč. Str Ekonomie Ekonomie je věda, která zkoumá podstatu a fungování hospodářských vztahů.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Koncepce marketingového řízení
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Formování trhu Základní elementy trhu.
KRÁSA KOLEM NÁS Jako kýč jsou v umění označována díla, která jsou příliš okázalá, rušivá. Jedná se také o laciné napodobeniny a nekvalitní ztvárnění určitých.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Koláž je jedním z nejpozoruhodnějších a také nejtypičtějších technických a výrazových prostředků, které se objevily na umělecké scéně 60. století. Umožňuje.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 3.
Art brut Ondřej Turek 1A. Poprvé ho definoval roku 1945 francouzský umělec a teoretik Jean Dubuffet. Poprvé ho definoval roku 1945 francouzský umělec.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Ochrana majetku Petr Machala.
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Model strategie marketingového mixu
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
 Z latinského slova „cultura“ – co je pěstováno  Soubor materiálních a duchovních hodnot vytvořených lidmi v průběhu vývoje společnosti  Materiální.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Trhy kulturního dědictví a umění
Šimon Vohradský MT DESIGN.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Hodnota umění Estetika II

Umění a kultura Umělecké dílo má: Vnitřní estetickou hodnotu Tržní hodnotu (cenu) Nemá užitkovou hodnotu, pokud není udělán z materiálu, který se dá znovu zpracovat a použít Vysokou cenu mají umělecké druhy, ke rozeznáme originál a kopii – předmět sběratelství Výslednou cenu určuje vzácnost a estetická hodnota

Umění a hodnota Konečná hodnota uměleckého díla je dána poptávkou, kterou lze zjistit v aukčních síních, nebo prodejních výstavách Umělecká díla jsou duševním vlastnictvím Estetická hodnota zvyšuje cenu i neuměleckých předmětů Toho využívá především reklama

Reklama Cílem je vnutit zákazníkovi zboží ne na základě kvality nebo nezbytnosti vlastnit takový výrobek, ale na základě estetické hodnoty samotné reklamy Reklama sama uměním není Vychází ze zažité estetické normy Kráska propagující výrobek mladým Dobře vypadající zralá žena nabízející prací prostředek

Estetická norma Porušení estetické normy nepřináší postih jako za porušení právních nebo technických norem Společenská izolace, posměch Tolerance estetických norem se připouští u uměleckého díla hledání nového výrazu Nový výraz přináší nástup nových uměleckých směrů a epoch

Kýč

Kýč Speciální umělecká kategorie, která má s uměním společné jisté body Výroba kýče vyžaduje stejné úsilí, zručnost, nápad jako u jiného uměleckého díla Podbízí se svým vkusem Někdy se uplatňuje v uměleckých směrech – pop-art, moderna Slouží i jako parodie

Mimoestetické funkce umění Sdělovací, poznávací Film, literatura Propagační Plakát Argumentační Vznikla na zakázku

Zdroje http://ccestina.blogspot.cz/2012/05/umeni-kyc.html http://www.pragueout.cz/articles/valentyn-pro-dva http://en.wikipedia.org/wiki/Lisa_del_Giocondo B. Ptáčková, K. Stibral: Estetika, Rubico, 2002