IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJiřík z Poděbrad Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSeverovýchodní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Identifikátor materiálu: EU
Zvukové jevy Ing. Radek Pavela.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem pevná a volná.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v polovodičích. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají využití dalších.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v plynech. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno vedení.
ZVUKOVÉ JEVY Šíření zvukového Zvukový rozruch rozruchu prostředím
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJesenicko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStát a jeho představitelé Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje státní.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceOstravsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceKníže Břetislav a sv. Vojtěch Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci jsou schopni zrekapitulovat.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZápadní Čechy – Karlovarsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickými vlastnostmi látek. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit a popsat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceVýchodní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
Zvukové jevy.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJižní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceCyril a Metoděj Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
Svět kolem nás je plný zvuků, ať už příjemných či nikoliv.
Zdroje zvuku Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePraha Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii, zajímavosti hlavního.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15NE-8.
Nucené chvění, rezonance (Učebnice strana 174 – 175) Když udeříte do těla ladičky, ozve se kovový zvuk, který trvá krátce a není příliš hlasitý. Poté.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 10-58 Anotace Prezentace, která se zabývá rezonancí a odrazem zvuku. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umějí vysvětlit jev rezonance a znají jak vzniká ozvěna. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Fyzika, zdroje zvuku, rezonance, ozvěna, hluk. Druh učebního materiálu Procvičení Druh interaktivity Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost 9298,9kB/únor-2012

Vysvětli jev nucené chvění, rezonance na obrázku? Obr. 1 a,b Energie chvění ladičky se přenáší na dřevěnou skříňku, rozechvěje její částice, pak toto chvění přechází na molekuly vzduchu uvnitř skříňky a rozechvěje je o stejném kmitočtu, jako má původní kmitočet tónu ladičky - rezonance.

V jakém přístroji využíváme jevu rezonance k zesílení zvuku, vysvětli? Obr. 2 a,b,c

Jak vznikají tóny u klavíru? Obr. 3 a,b,c Úderem paličky do struny klavíru.

Např. varhany, flétna, píšťala….. Vzduchový sloupec je v rezonanci s tónem ladičky, jaké hudební nástroje využívají tohoto jevu? Obr. 4 a,b,c Např. varhany, flétna, píšťala…..

Rezonance s dvěmi ladičkami: Obr. 5 a,b,c,d Energie chvění se přenáší na druhou ladičku, rozechvěje jí o stejném kmitočtu, jako má první ladička.

Jak vzniká ozvěna? Obr. 6 Ozvěna vzniká odrazem zvukového rozruchu od překážky. Abychom uslyšeli ozvěnu svého zavolání, musíme stát od překážky v takové vzdálenosti, aby k nám zvuk dorazil po době minimálně 0,1 s. Při kratším čase uslyšíme dozvuk – spojité prodloužení původního zvuku.

Jak daleko musíme stát od skály, abychom uslyšeli ozvěnu svého zavolání? ( t= 20 °C ) v= 340 m/s t= 0,1 s s= ? m s = v.t/2 s = 340.0,1/2 m s = 17 m. Musíme stát minimálně 17 m od skály. Obr. 7

Jak využíváme odrazu zvuku na obrázku?

Hlasitost zvuku ( dB ), jak se bráníme proti zvýšenému hluku? Obr. 9

Zdroje: Text: KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK.Fyzika pro 8.ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, c1999, 223s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-7196-149-3. KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 8. ročník základní školy: studijní část. 3. vyd. Praha: Prometheus, 1994. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-85849-29-1. Vlastní text z archivu autora Obrázky: Obr. 1 – 8 - autor Michal Gruber, únor 2012 Obr. 9 dostupný z [KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK.Fyzika pro 8.ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, c1999, 223s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-7196-149-3]

Metodický pokyn: Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Jednotlivé obrázky a schémata je možné doplnit vhodnými pokusy. Žáci řeší zadané otázky a úlohy nejprve samostatně. Potom společně s pedagogem doplní a ověří správné odpovědi a tím procvičí dané téma.