Specifikace cíle odborného textu. Předmětem zkoumání mohou být  Skutečnosti a jevy ve společnosti (Jak se lidé vyrovnávají se ztrátou zaměstnání? S jakými.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dobrovolníci v sociálních službách
Advertisements

Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
TERÉNNÍ PROGRAM BABYLON
Vymezení a pojetí sociální práce
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Senior jako klient sociálních služeb- způsob práce se seniory
Systém kurikulárních dokumentů
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Sociodemografická analýza Výzkum potřeb uživatelů Prostějov.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
Rodina.
Vznik  jeden z výstupů projektu „Vytvoření střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Prostějově“  realizace byla zahájena  v pěti.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Výzkumy realizované v roce Právní analýza dokumentů vztahujících se k dětem a mládeži 2. Zdroje informací a kritéria při výběru volnočasových.
Didaktické prostředky
Cílová skupina Děti, dospívající a mladí dospělý, kteří se připravují na svůj odchod do samostatného života. Mladí lidé, kteří již opustili náhradní péči.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník, LS 2010 VOŠ Jabok ETF UK.
Specifikace cíle práce. Pravidlo č. 1  Odborný text musí mít jasně stanovený a formulovaný cíl výzkumu = cíl práce.  Cíl práce formulujeme jako výzkumnou.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Téma Výzkumný problém Přednášky ze Základů pedagogické metodologie
Zadání srovnávací studie. Postup srovnávací studie  Vybereme si téma  Formulujeme si cíl – cílovou otázku  Vyhledáme literaturu – dvě odborné knihy.
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Metodický a supervizní seminář k praxi III. 4. září 2012.
Pastorace rodiny, dětí a mládeže
Specifikace cíle práce. Pravidlo č. 1  Odborný text musí mít jasně stanovený a formulovaný cíl výzkumu = cíl práce.  Cíl práce formulujeme na základě.
Chudoba jako sociální problém
aktuální problémy současného světa
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
LEGISLATIVNÍ VYMEZENÍ INTEGRACE
Sociální politika KVSOPO Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý
Děti v riziku Lenka Hloušková Dana Knotová Petr Novotný Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Základy sociální politiky PVZASP Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý.
HYPOTÉZY „Hypotéza není ničím jiným než podmíněným výrokem o vztazích mezi dvěma nebo více proměnnými. Na rozdíl od problému, který je formulován v.
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Funkce a mezipředmětové vztahy předmětu sociální péče.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
 mezinárodní právní dokument  vymezuje pouze práva dítěte (občanská, politická, ekonomická, sociální a kulturní), nedefinuje jeho povinnosti, není zmíněna.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Gender a (sociální) bydlení Linda Sokačová Platforma pro sociální bydlení Alternativa 50+, o.p.s.
Milan Šimek Ekonomická fakulta VŠB-TUO Dlouhodobá nezaměstnanost znevýhodněných skupin obyvatel v Moravskoslezském kraji.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
STEM Které souvislosti vstupu do EU veřejnost nejvíce zajímají? Nejnovější data STEM tisková zpráva ze dne
Odborný text a specifikace cíle práce. Odborný text jako žánr Žánr je skupinou textů vykazujících stejné znaky:  srovnatelný záměr (vědecky zkoumat,
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
1 ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ Eva Jarolímová. 2 Odborné sociální poradenství se dle zákona vůči základnímu sociálnímu poradenství vymezuje jednak širším.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Workshop pro tazatele Bc. Petr Pavlíček Bc. Artem Vartanyan
Didaktické prostředky
OBČAN Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Pedagogické disciplíny
Sociální práce s rodinou 4
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
Standardy pro základní vzdělávání
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Poznámky z pohledu rodiny Ing. arch. Jan Florian
Specifikace cíle odborného textu
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Transkript prezentace:

Specifikace cíle odborného textu

Předmětem zkoumání mohou být  Skutečnosti a jevy ve společnosti (Jak se lidé vyrovnávají se ztrátou zaměstnání? S jakými problémy se setkávají dospívající ve svém úsilí o osamostatnění?)  Polemiky vedené o konkrétních problémech ( Jaké strategie jsou nejúčinnější ke zvládání agresivity dětí? Jaké je postavení žen v současné katolické církvi?)  Dokumenty a jejich odraz ve společnosti a praxi (Jaké problémy se mohou vyskytnout s uplatňováním standardů sociální práce v organizacích?)  Díla, iniciativy a hnutí, která mění praxi (Co přineslo občanské sdružení Máme otevřeno nového v přístupu k lidem s mentálním postižením?)

Možné okruhy k volbě témat  1.. Praxe sociální práce – uplatňování standardů, možnosti supervize, syndrom vyhoření, týmová a komunitní práce, etická pravidla  2. Péče o seniory - hlavní problémy, služby seniorům, senior v rodině, senior v rezidenčním ústavu, vztah ke smrti, etika umírání  3. Lidé s postižením - osobnost a vyrovnání s handicapem, člověk s postižením a rodina, integrace, vzdělání a zaměstnanost, úroveň služeb  4. Práce s dětmi a mládeží - dětská práva a ochrana dětí, problematika dětských domovů, děti a vrstevníci, rodina a škola, děti a volný čas  5. Problémy v rodině – rodičovství, interrupce, výchova dětí, adopce a pěstounská péče, mateřství, otcovství, rodičovství a kariéra, mezigenerační vztahy, domácí násilí, děti a rozvody  6. Partnerské vztahy - představy a očekávání, vývoj, komunikace, rovnoprávnost mužů a žen, sňatky, krize a rozchody  7. Etnické menšiny, uprchlíci - vztahy s většinovou společností, podmínky života, vyloučené lokality, etnické konflikty, dobré příklady řešení  8. Nezaměstnanost - důsledky, řešení  9. Bezdomovectví - bezdomovci a společnost, služby, podmínky života  10. Dobrovolnictví - motivace, možnosti, zkušenosti  11. Víra a náboženství v životě člověka - vliv na: partnerství, rodinu, výchovu, postoje k lidem s problémy, vznik závislostí atd.

Kriteria výběru  Téma -které mě zajímá, mám k němu vztah, mám pro něj nějaké předporozumění, vlastní názor -je v souladu s mým studijním zaměřením  Cíl – cílová otázka -existuje k němu dostupná literatura, ze které mohu čerpat argumenty -mám k němu možnost dotazníkového šetření (možnost vlastní praxe, kvalifikovaného pozorování, rozhovorů s odborníky)

Okruh zájmu – téma - cíl Příklad:  Okruh zájmu – Etické problémy Pedagogika  Téma – Eutanázie Motivace dětí  Cíl – Jaká jsou rizika možného zneužití eutanázie? Cíl – Jaké metody jsou vhodné pro motivaci dětí k aktivnímu životnímu stylu?

Stanovení cíle – cílové otázky  Cíl formulujeme na základě tématu, které jsme si vybrali. Formulovat cíl znamená: Zúžit úhel pohledu zaměříme se na: problematiku v určité oblasti, důsledky nějakého rozhodnutí, významný výskyt nějakého jevu a jeho souvislosti, určení kritérií pro dobrou praxi v určité oblasti Omezit zkoumání na určité časové období, věkové rozmezí, na vymezené území, na určitou organizaci, na určité okolnosti,určité případy Bereme přitom v úvahu především: Rozsah textu, ve kterém máme k cíli dojít Dostupnou literaturu Možnosti dotazníkového šetření  Čím přesněji formulujeme cíl naší práce, tím snadněji se nám bude postupovat.

Důležité zásady  Zvolit téma pro vytvoření odborného textu nestačí.  Práce musí mít jasně stanovený a formulovaný cíl práce  Cíl práce formulujeme jako otázku.  Pro jednu práci formulujeme jeden cíl.  Cíl práce musí být formulován v úvodu práce. Všechny kapitoly práce se k němu vztahují.

Zadání srovnávací studie  Vybereme si téma  Vyhledáme literaturu – dvě odborné knihy  Formulujeme si cíl – cílovou otázku  Zvolíme si parametry, podle kterých budeme problém zkoumat

Možné parametry zkoumání 1.Jak autoři definují problém a jeho klíčová slova 2.Kde se podle nich problém vyskytuje 3.Jak popisují projevy problému 4.Jak charakterizují příčiny problému 5.Jaká navrhují řešení 6.Jaká rizika některých řešení popisují 7.Co považují za nejdůležitější pro praxi

Struktura srovnávací studie  Téma a cíl - cílová otázka Např. Agresivita dětí. Jak přistupovat k agresivním dětem?  Dva zdroje – autoři a názvy knih  Seznam parametrů (minimálně 5)  Jednotlivé kapitoly s názvy parametrů Co říká 1. autor (citace s uvedením str.) Co říká 2. autor (citace s uvedením str.) Porovnání – v čem se shodují, liší, doplňují atd.