Bezobratlí v sadech a zahradách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HMYZ S PROMĚNOU DOKONALOU
Advertisements

Hmyz s proměnou dokonalou
BLANOKŘÍDLÝ Hmyz Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_334.
DVOUKŘÍDLÍ 1 pár blanitých křídel
ŽIVOČICHOVÉ V LESÍCH Kmen: MĚKKÝŠI.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Hmyz s proměnou nedokonalou
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
Hmyz v sadech a zahradách
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Autor:Jan Pála Sponzor.Wikipedie.cz
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_19_Včela medonosná Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Brouci a motýli Petr Fialík.
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Organismy mírného pásu (střední Evropy)
HOSPODÁŘSKY VÝZNAMNÉ ORGANISMY houby a hmyz.
2 páry křídel, samice má na zadečku kladélko ( žihadlo),
Organismy v sadech a ovocných zahradách.
Sady a zahrady Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Včela Medonosná Kristýna Kavková 8. Ročník 2010 Přírodopis
Bezobratlí živočichové travních společenstev
Hmyz s proměnou dokonalou vajíčko – larva –kukla –dospělec zdroj:www
Pozorně si přečtěte text
Pří_086_Rozmanitost přírody_Blanokřídlí Autor: Mgr. Marie Boučková
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
VČELA MEDONOSNÁ.
ŽIVOT VČEL Autor: Bronislav Šenkeřík
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s běžnými druhy hmyzu, vyskytujícími.
VY_32_INOVACE_09_Přírodověda_ 4.ročník_ 17_Včela medonosná Autor : Jiří Martínek, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : listopad 2011.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Včela medonosná Prvouka, 2. třída.
Anotace – Včely   Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, schopnosti shrnout důležité.
ŽIVOT VČEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
VČELA MEDONOSNÁ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Vosa obecná Izabela pertlíková :D.
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LOUKA
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
HMYZ S PROMĚNOU DOKONALOU
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zvířata v lese – mravenec lesní
RISK HMYZ ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_09 09 Ze života včel autor: Mgr. Jana Kobylková
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Č. DUMu VY_32_INOVACE_02_13_Zvířata
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
MRAVENEC LESNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Ing. Iva Hlásková Číslo
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Není včela jako včela. V červnu prvňáčci ze školní družiny navštívili ve Východočeském muzeu výstavu Včely za všech ú(h)lů. Dozvěděli se množství informací.
Hmyz s proměnou dokonalou
Transkript prezentace:

Bezobratlí v sadech a zahradách Filip Bordovský

Bezobratlí v sadech a zahradách Vlnatky krvavá: patří mezi mšice  škůdce, má obrovskou rozmnožovací schopnost. Pestřenka rybízová: řád dvoukřídlí, užitečná, larvy se živí mšicemi a jiným hmyzem Zlatoočka obecná: ř. síťokřídlí, larvy vysávají drobný hmyz. Květopas jabloňový: ř.brouci, larvy vykusují poupata květů, přezimuje v kůře stromů. Obaleč jablečný: ř. motýli, housenky se prokusují do jadřince  červivost jablek. Housenky přezimují v dutinách dolní části kmene.

Vlnatka krvavá Zlatoočka obecná Predátor = užitečný hmyz Mšice = škůdce

Pestřenka a její larva v kolonii mšic

Květopas jabloňový a jeho larva

Obaleč jablečný a jeho housenka, která způsobuje červivost jablek

Vosy: ř. blanokřídlí Vytváří jednoleté společenstva. Hnízdo tvoří šestiboké plástve. Dospělé vosy se živí sladkými šťávami, pro larvy loví hmyz. Samičky a dělnice mají žihadlo s jedovou žlázou. Nakusováním ovoce napomáhají šíření rostlinných chorob.

Vosa obecná

Vosí hnízdo

Včely: ř. blanokřídlí Včelaři včely chovají v úlech. Opylují rostliny (předpoklad úrody), poskytují med a vosk. Ve včelím společenstvu je královna, trubci (samečci) a dělnice Když se vylíhne nová matka, stará matka odlétá z úlu  rojení včel. Včely se dorozumívají pomocí různých pohybů (včelí tanec).

Včela medonosá

Včela medonosá

Stavba voskových pláství

Otázky a úkoly do sešitu: Jak poškozuje ovoce květopas jabloňový? Jak můžeme stromy před květopasem chránit, bez použití chemických prostředků? Jak poškozuje ovoce obaleč jablečný? Podrobně popište vývin obaleče j. Jak vosy vyrábějí papírovou hmotu na stavbu hnízda? Jak včely udržují v úlu teplotu v létě a v zimě? Jak se včely mezi sebou dorozumívají?