Základy psychologie a psychopatologie VZ kombinované

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
Advertisements

Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
VYBRANÉ OTÁZKY Z PSYCHOLOGIE PRO PRACOVNÍKY V POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍCH © SPURNÝ, 2012.
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
EDINBURGH NAPIER UNIVERSITY
Koncepce péče o staré občany
AUTOŘI: BARBORA MIKULOVÁ LUCIE KMENTOVÁ 4.A
Pokyny k výuce Psychiatrie Modul Neurobehaviorální vědy II (MNV II) 5. ročník Lucie Bankovská Motlová
Návykové látky, závislosti
Neurobehaviorální vědy I Psychiatrie Organizace výuky a podmínky zápočtu Psychiatrie: Tomáš Novák Neuroblok Lucie.
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví v Moravskoslezském kraji
*sych5c2/ 260*352ace s*61en/ s 4ž9v8n90 dr6g A24b 5nař92.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Duševní zdraví a psychohygiena
Klasifikace duševních poruch
Střední dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Neurobehaviorální vědy I Psychiatrie Organizace výuky a podmínky zápočtu Lucie Bankovská Motlová
Neurobehaviorální vědy I Psychiatrie Organizace výuky a podmínky zápočtu Lucie Bankovská Motlová
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Zdravotní tělesná výchova
Biologické, psychologické a sociální dimenze
Neurobehaviorální vědy I. Instrukce k testu. Charakteristika testu 96 otázek celkem – Každá otázka má 4 tvrzení (1, 2, 3, 4) – „multichoice“ odpověď tj.
Pokyny k výuce Psychiatrie Modul Neurobehaviorální vědy II (MNV II) 5. ročník Tomáš Novák
Pokyny k výuce Psychiatrie Modul Neurobehaviorální vědy II (MNV II) 5. ročník Lucie Bankovská Motlová
Případová studie Seminář 2014.
Neurobehaviorální vědy I. Instrukce k testu. Charakteristika testu 96 otázek celkem – Každá otázka má 4 tvrzení (1, 2, 3, 4) – „multichoice“ odpověď tj.
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
Neurobehaviorální vědy I Psychiatrie Organizace výuky a podmínky zápočtu Lucie Bankovská Motlová
Intervenční programy, poradny podpory zdraví
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
HANDICAPOVANÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk. ZDRAVÍ = stav úplné fyzické, duševní a sociální pohody a) fyzické – tělesný stav zdraví b) mentální – stupeň.
Pervazivní vývojové poruchy Setkali jste se již s problematikou autismu ? Shlédli jste nějaký film s danou tématikou a co Vás na něm zaujalo ? Jaké znaky.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluDemence.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Poruchy nálad a afektivní poruchy Jaké symptomy se projevují při depresi ? Jaké symptomy jsou typické pro manický syndrom ? Setkali jste se již s případem.
SOMATOPEDIE PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.. UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY zabývá se výchovou, vzděláváním a přípravou pro pracovní a společenské začlenění jedinců.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Úvodní informace o organizaci a průběhu studia
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
HORIZONT ZLÍN Workshop
Civilizační choroby VY_32_INOVACE_06_36.
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Gerontopsychologie v praxi
Fakulta zdravotnických studií
QUALITAS PRO PRAXIS 2 Reg. č.: CZ /0.0/0.0/15_007/
Seminář ke speciální pedagogice 1
PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
Psychiatrické vyšetření
Lékařská psychologie a komunikace
Neurobehaviorální vědy I Psychiatrie
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Státní zdravotní ústav Praha Centrum podpory veřejného zdraví
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Výzvy v politice duševního zdraví 2019+
KA 4: Ambulance s rozšířenou péčí
Fakulta zdravotnických studií
Úvodní informace o organizaci a průběhu studia
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Základy psychologie a psychopatologie VZ kombinované Lucie Bankovská Motlová Karolina Dvorská Lubka Krivá

datum čas místo téma forma učí 17.10.2014 14:30-16:00 331 Mozek a chování: norma a patologie; prevence duševních onemocnění: jak motivovat populaci ke změně návyků   Seminář Informace o předmětu, podmínky zápočtu Bankovská Motlová 7.11.2014 11:30-13:00 Komunikace v náročných situacích a krizová intervence seminář Dvorská 22.11.2014 sobota 9:45-11:15 Jak nevyhořet, zdravý životní styl, stres a syndrom vyhoření Krivá Sociální psychologie

Podmínky zápočtu Zápočet se uděluje za písemnou práci v rozsahu minimálně 500 a maximálně 1500 slov na jedno vybrané téma. Témata jsou označena jako samostudium (A) v modulu Výuka. Témata a konkrétní zadání jsou uvedena u výukových jednotek (5-9). Studenti mohou konzultovat témata i přípravu ke zkoušce s vyučujícími po předchozí e-mailové dohodě.

Písemná práce: instrukce Student odešle písemnou práci kdykoli během semestru na adresu vyučujícího Bude-li mít práce méně jak 500 slov nebo více než 1500 slov bude obratem vrácena (prosím, ověřte počet slov textovým editorem; název práce ani citace se do počtu slov nepočítají) Vybere toho vyučujícího, který je zodpovědný za dané téma Bankovská Motlová (lucie.bankovska@lf3.cuni.cz): civilizační choroby; organizace psych. péče; výskyt duš. chorob v populaci) Dvorská (karolina.dvorska@lf3.cuni.cz): vývojová psychologie; asertivita

Písemná práce: instrukce Vyučující potvrdí příjem písemné práce a její schválení e-mailem studentovi Poté vyučující zapíše zápočet do SISu Student vytiskne e-mail s informací o schválení práce a přinese sebou ke zkoušce Zápočet bude zapsán do papírového indexu při zkoušce

Termíny zkoušek v akademickém roce 2014/2015 Poznámka: po dohodě se studenty je možné vypsat další/jiný termín   4.2.2014. 9:00 10.2. 2014. 9:00 18.2.2014. 9:00 Termín na přání po dohodě se studenty kombinované formy studia

Otázky ke zkoušce Citový mozek. Poruchy nálady, úzkostné poruchy. Vědomí, vnímání, myšlení. Psychotické poruchy. Kognitivní funkce. Demence a mentální retardace. Hedonický mozek. Závislosti Osobnost. Poruchy osobnosti. Komunikace. Specifika interakce s pacienty podle věku; psychologická problematika a komunikace s pacienty se smyslovým a kombinovaným postižením (poruchy zraku, sluchu, mentální retardace) Komunikace. Specifika komunikace s osobami s kognitivním oslabením (demence), s psychickými obtížemi (deprese, mánie, psychóza) a s problémovým chováním (agrese, intoxikace) Klinické koučování (bezbariérová komunikace, motivační rozhovor a edukace) Asertivita Stres a syndrom vyhoření. Zdravý životní styl. Prevence duševních onemocnění. Biopsychosociální model. Civilizační choroby a psychosomatika Slavné psychologické experimenty Sociální psychologie. Stigma duševní nemoci. Duševní zdraví populace: organizace psychiatrické péče a legislativa v oblasti péče o duševní zdraví Duševní zdraví v ČR: sebevražednost, závislosti, bezdomovectví a duševní nemoci Krizová intervence

Základní studijní texty Opory – podoba a umístění?? Höschl a kolektiv. Psychiatrie. Učebnice pro vyšší zdravotnické školy. Scientia Medica, 1997; ISBN 80-85526-64-6 (lze použít i jiný učební text o psychiatrii pro zdravotnické školy) Zacharová, Šimíčková-Čížková: Základy psychologie pro zdravotnické obory Venglářová, Mahrová: Komunikace pro zdravotní sestry

Konzultace Pouze po předchozí e-mailové dohodě lucie.bankovska@lf3.cuni.cz karolina.dvorska@lf3.cuni.cz