Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Antonín Dvořák

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Opery W. A. Mozarta
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ Hudební skladatelé TÉMA:
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Antonín Dvořák český hudební skladatel
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Čajkovskij - balety
Život a dílo Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Antonín Dvořák – A.
Antonín Dvořák Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_846_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Antonín Dvořák ( ).
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Antonín Leopold Dvořák
ANTONÍN DVOŘÁK ( – ).
Antonín Dvořák a jeho život
ANTONÍN DVOŘÁK.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_857_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
ANTONÍN DVOŘÁK.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.17 Tematická oblast:Dějiny hudebního umění Beatles Typ: DUM – test Předmět: Hudební výchova Ročník: 1.,3. r. (6leté),
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_849_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_13 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Periodizace nonartificiální hudby
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_897_5TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
Český hudební romantismus
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Antonín Dvořák Základní informace. Antonín Dvořák Základní informace.
SYMFONIE. ERBEN ŠVÉDSKO VLTAVA NELAHOZEVES KÁČA.
Antonín Dvořák Světově uznávaný český hudební skladatel 19.století ROMANTIZMUS.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_1154_ANTONÍN DVOŘÁK Téma: ŽIVOT A DÍLO.
ANTONÍN DVOŘÁK. Antonín Dvořák (1841–1904) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_17_Antonín Dvořák.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Antonín Dvořák Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 2 – výukový.
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_28_Antonín Dvořák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Čeští hudební skladatelé Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_10_ČEŠTÍ HUDEBNÍ SKLADATELÉ.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_15_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Ilustrace Josefa Lady Anotace: Seznámení s ilustracemi Josefa Lady Autor: Mgr. Vladimíra.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_20_ANTONÍN_DVOŘÁK_TEST Dějiny hudby listopadu 2012 A. Dvořák– život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Petr Iljič Čajkovskij AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: Základní škola Netvořice
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Antonín Dvořák dílo.
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Bedřich Smetana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/15
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Blíže se seznámí s hudebním skladatelem Antonínem Dvořákem.
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
VY 32 INOVACE 541.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Antonín Dvořák Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.14 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Antonín Dvořák Typ: DUM – test Předmět: Hudební výchova Ročník: 4. r. (6leté) a 2. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Mgr.Alena Macošková Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: duben 2014

Metodický list Test je určen pro 4. ročník šestiletého studia a 2. ročník čtyřletého studia. Prezentace prověří znalosti o Antonínu Dvořákovi, nabyté v předchozích hodinách. Žák se dokáže orientovat v díle A. Dvořáka, rozlišuje charakteristické znaky jednotlivých romantických žánrů. Na základě společenských a kulturních kontextů dokáže popsat podmínky a okolnosti vzniku díla. Klíčová slova: Antonín Dvořák; symfonie; opera; romantismus; libreto.

Antonín Dvořák

Antonín Dvořák se narodil: a) v Nelahozevsi u Kralup; b) ve Zlonicích; c) ve Vysoké u Příbrami;

Dvořák hrál v orchestru: a) Prozatímního divadla; b) Národního divadla; c) Vinohradského divadla;

V tomto orchestru hrál na: a) housle; b) violu; c) klavír;

Dvořák získal doktorát na univerzitě: a) v Cambridgi; b) v Paříži na Sorbonně; c) v Oxfordu;

Dvořák působil v New Yorku jako ředitel konzervatoře: a) v letech 1882 – 1886; b) v letech 1892 – 1895; c) v letech 1872 – 1875;

K jeho zálibám patřila: a) politika; b) parní lokomotiva; c) dýmka;

Jeho zetěm se stal významný český skladatel: a) Josef Suk; a) Vítězslav Nezval; c) Leoš Janáček;

Počet symfonií, které skladatel složil: a) osm; b) devět; c) šest;

Kterou z těchto symfonií nesložil Dvořák: a) Novosvětská; b) Anglická; c) Pastorální;

Dvořák nesložil: a) operu Čert a Káča; b) operu Král a uhlíř; c) operu Dráteník;

Rusalka patří mezi jeho nejznámější opery, libreto napsal: a) Karel Sabina; b) Jaroslav Kvapil; c) Eliška Krásnohorská;

Která z pohádkových postav nevystupuje v Rusalce: a) vodník; b) princ; c) čaroděj;

Přiřaď árie k postavám: a) Měsíčku, na nebi hlubokém; b) O běda, ubohá Rusalko bledá; c) Čury, mury, fuk; 1. Vodník; 2. Ježibaba; 3. Rusalka;

Řešení: 1. a 8. b 2. b 9. c 3. b 10. c 4. a 11. b 5. b 12. c 6. b 13. a - 3, b – 1. c - 2 7. a

Hodnocení: 0 - 1 chybných odpovědí – výborné znalosti; 2 – 3 chybné odpovědi – velmi dobré znalosti; 4 – 5 chybných odpovědí – chvalitebné znalosti; 6 – 8 chybných odpovědí – dobré znalosti; 9 – 11 chybných odpovědí – dostatečné znalosti; 11 – 13 chybných odpovědí – nedostatečné znalosti.

Použitá literatura: HOSTOMSKÁ, Anna. Opera: průvodce operní tvorbou. Vyd. 10., doplněné (v NS Svoboda 1). Praha: NS Svoboda, 1999, 696 p. ISBN 80-205-0578-4. XY. wikipedie [online]. [cit. 2.5.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/Dvorak1.jpg/250px-Dvorak1.jpg