Společenská odpovědnost firmy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Společenská odpovědnost firem - CSR
Advertisements

ŠÍŘÍME PRINCIPY CSR A UDRŽITELNÉHO PODNIKÁNÍ.
Co s trhem SBS aneb trh SBS je trh jako každý jiný
Lokální ekonomika základ rozvoje. Kdo vyřeší náš problém Udělám to sám Dejte mi lidi, já to udělám Ať si to udělají sami.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Školení zaměstnanců Kvalita, environment a BOZP
... ve vztahu k životnímu prostředí. dobrovolné začleňování ekonomických, sociálních a environmentálních aspektů do činnosti člověka obec nebo město,
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Facility management ČSN EN
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Obnovená strategie EU pro sociální odpovědnost podniků na období Komentáře a otázky Ivo Jupa.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Environmentální management. Osnova přednášek: Úvod do předmětu. Environmentální politika a environmentální strategie. Trvale udržitelný rozvoj. Makroekonomické.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Ekonomika informačních systémů
Ekologický pilíř – celkový přehled
Společenská odpovědnost firem jako součást firemní strategie
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
Systém managementu jakosti QMS
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Společenská odpovědnost organizací
Role ceny zdravotní péče – ekonomický pohled PhDr. Lucie Antošová Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR.
Marketingové prostředí
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Ing. Silvia Aguilar Bobadilla Nástroje ekologické politiky.
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Úvod do problematiky Evropské unie. Historie Společenství průmyslová revoluce II. světová válka Schumanův plán Evropské společenství uhlí a oceli (ESUO)
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Soukromý sektor v rozvojovém rámci po roce 2015 Ivan Voleš, poradce prezidenta HK ČR pro mezinárodní vztahy a člen Evropského hospodářského a sociálního.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceNástroje.
FIREMNÍ SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SKUPINY ČEZ 5. prosince 2014 JUDr. Michaela Chaloupková, M B A člen představenstva ČEZ, a. s.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Místní Agenda hodnocení místní udržitelnosti v ČR a evropský kontext Ing. arch. Marie Petrová PS URROU, 11. prosince 2013.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Priority Poslaneckého klubu ELS-ED na období
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Corporate Social Responsibility
Společenská odpovědnost a školy
Společenská odpovědnost firem
UNIVEZITA SPOLUVYTVÁŘÍ SVOU ZEMI
Společensky odpovědné podnikání
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Rozvoj inovací v EU.
CSR – Společenská odpovědnost firem/ organizací
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Společenská odpovědnost firmy Moderní management Společenská odpovědnost firmy

Studijní cíle Upozornit na návaznost konceptu trvale udržitelného rozvoje a společenské odpovědnosti firmy. Představit koncept CSR a jeho tři pilíře Vyhledat firmu, která koncept nejenom deklaruje, ale i v reálné praxi provádí a snaží se ovlivnit nákupní a spotřební chování zákazníků  

Trvale udržitelný rozvoj - V polovině 20. století některá ekologická hnutí poukazují na fakt, že využívání nových technologií i materiálů si vybírá svou daň na životním prostředí. Inovace, využívání plastů, syntetických chemikálií, jaderné energie či narůstající spotřeba fosilních paliv značně transformuje společnost. 1992 – Římský klub k 20. výročí vydání knihy Meze růstů, vydává její pokračování s názvem Překročení mezí (Beyond the Limits); kniha aktualizuje informace a propočty z předešlé knihy. 2002 – koná se Světový summit udržitelného rozvoje (World Summit on Sustainable Development – WSSD) v Johanesburku, neformálně také označován jako Rio+10; hlavním závěrem bylo zavázání se k udržitelné spotřebě a produkci vody, energie a odpadů. 2012 –Světový summit udržitelného rozvoje (World Summit on Sustainable Development – WSSD) opět v Rio de Janero, neformálně také označován jako Rio+20; na summitu došlo k opětovnému potvrzení kroků schválených na minulých summitech, ale také byly stanoveny nové kroky týkající se globálního životního prostředí, byly také stanoveny nové cíle udržitelného rozvoje např.: lépe chránit životní prostředí, zajistit jídlo a energii nejchudším a snížit chudobu.

Cíle trvale udržitelného rozvoje 1. Ukončit chudobu ve všech jejích formách. 2. Ukončit hladomor, zlepšit výživu a podporovat udržitelné zemědělství. 3. Zajistit zdravý život a podporovat kvalitní životní styl pro všechny věkové skupiny. 4. Zajistit všem rovnocennou kvalitu vzdělání a podporovat možnosti celoživotního vzdělávání. 5. Zajistit gendrovou rovnoprávnost a posilovat postavení všech žen a dívek. 6. Zajistit všem dostupnost vody a udržitelné nakládání s ní. 7. Zajistit všem přístup k cenově dostupné, spolehlivé, udržitelné a moderní energii. 8. Zajistit všem trvalý udržitelný ekonomický růst, plnou a produktivní zaměstnanost a řádnou práci. 9. Postavit odolnou infrastrukturu a zajistit udržitelnou industrializaci a inovace. 10. Snížit nerovnoprávnost vně a mezi jednotlivými zeměmi. 11. Učinit města i ostatní osídlení bezpečnější, odolnější a udržitelnější. 12. Poskytnout modely udržitelné spotřeby a produkce. 13. Učinit urgentní kroky v boji s klimatickými změnami a jejich dopady. 14. Hospodárné a udržitelné využití oceánů, moří a mořských zdrojů pro udržitelný rozvoj. 15. Chránit, obnovit a udržitelně využívat půdu, udržitelně nakládat s lesy, bojovat s rozšiřováním pouští, zastavit a nejlépe zvrátit znehodnocování půdy a zastavit úbytek biologické rozmanitosti. 16. Zajistit mírumilovnou a otevřenou společnost pro udržitelný rozvoj, zajistit všem přístup ke spravedlnosti a zřídit efektivní, odpovědné a otevřené instituce na všech úrovních 17. Posílit způsoby realizace a revitalizace globálního partnerství pro udržitelný rozvoj

Trendem ve vývoji CSR je postupná „glokalizace“ podnikatelských aktivit. Myslet globálně, ale jednat lokálně by mělo být základem úspěšné CSR strategie

Pořádek Abychom udělali pořádek ve světě, musíme nejdříve udělat pořádek v národě. Abychom udělali pořádek v národě, musíme nejdříve udělat pořádek v rodině. Abychom udělali pořádek v rodině, musíme nejdříve udělat pořádek ve svém osobním životě. Abychom udělali pořádek ve svém osobním životě, musíme udělat pořádek ve svém srdci. Confucius

„NADZÁKONNÁ“ AKTIVITA MANAŽERŮ FIREM Definice „SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM PŘEDSTAVUJE DOBROVOLNÝ ZÁVAZEK PODNIKŮ CHOVAT SE V RÁMCI SVÉHO FUNGOVÁNÍ ODPOVĚDNĚ K PROSTŘEDÍ I SPOLEČNOSTI, VE KTERÉM PODNIKAJÍ.“ „NADZÁKONNÁ“ AKTIVITA MANAŽERŮ FIREM

Tři pilíře společenské odpovědnosti firem

EKONOMICKÝ PILÍŘ - PROFIT SPRÁVA A ŘÍZENÍ FIRMY ODPOVĚDNÝ PŘÍSTUP K ZÁKAZNÍKŮM VZTAHY S DODAVATELI A DALŠÍMI OBCH. PARTNERY MARKETING A REKLAMA TRANSPARENTNOST, PRAVIDLA CHOVÁNÍ, FIREMNÍ IMAGE ZJIŠŤOVÁNÍ ZPĚTNÉ VAZBY, ZAPOJENÍ DO ROZHODOVÁNÍ, ZÁKAZNICKÝ SERVIS, KVALITA PRODUKTŮ A SLUŽEB, VZDĚLÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ VÝBĚR DODAVATELŮ, ZJIŠŤOVÁNÍ ZPĚTNÉ VAZBY, OBCHODNÍ VZTAHY, ŠÍŘENÍ CSR INFORMACE O PRODUKTECH, SDÍLENÝ MARKETING, REKLAMNÍ ETIKA

Sociální pilíř – PEOPLE - interní ZPĚTNÁ VAZBA, ZAPOJENÍ DO ROZHODOVÁNÍ FINANČNÍ OHODNOCENÍ, NEFINANČNÍ BENEFITY ŠKOLENÍ, KURZY, MENTORING, KARIERNÍ ROZVOJ FIREMNÍ POLITIKA, ZDRAVOTNÍ SLUŽBY FLEXIBILNÍ FORMY PRÁCE, EXTRA-PÉČE, MATEŘSKÁ PODPORA PROPUŠTĚNÝCH ZAMĚSTNANCŮ OPATŘENÍ PROTI DISKRIMINACI, ROZMANITOST NA PRACOVIŠTI Zapojení zaměstnanců a komunikace Ohodnocení za práci Vzdělávání a rozvoj Zdraví a bezpečnost Vyváženost pracovního a osob. života Outplacement Rovné příležitosti

Sociální pilíř – PEOPLE - externí FIREMNÍ DÁRCOVSTVÍ, FIREMNÍ DOBROVOLNICTVÍ, SPONZORSTVÍ FIREMNÍ INVESTICE DO MÍSTNÍ KOMUNITY, KOMERČNÍ AKTIVITY, FIREMNÍ PROJEKTY, FAIR TRADE SPOLUPRÁCE SE STUDENTY, PODPORA VÝUKY ZAPOJENÍ ZAMĚSTNANCŮ ZAPOJENÍ ZÁKAZNÍKŮ ZAPOJENÍ OBCHODNÍCH PARTNERŮ Podpora komunity Spolupráce se školami Zapojení stakeholders

EKOLOGICKÝ PILÍŘ – PLANET Environmentální politika Energie a voda ŘÍZENÍ (ISO, EMAS, ENVIRONMENT. STRATEGIE) DODAVATELSKÝ ŘETĚZEC (ENVIRON. KRITÉRIA VÝBĚRU) ZAPOJENÍ STAKEHOLDERS (SPOLUPRÁCE NA ENV. AKTIVITÁCH) KOMUNIKACE (ENV.ŠKOLENÍ, INFO O ENV.POLITICE FIRMY) ÚSPORA ENERGIE OBNOVITELNÉ ZDROJE ÚSPORA VODY UŽITKOVÁ VODA

Odpad a recyklace Doprava Produkty a balení Nakupování TŘÍDĚNÍ A RECYKLACE MINIMALIZACE ODPADŮ PŘESUN ZAMĚSTNANCŮ (PODPORA EKOLOGICKÉ PŘEPRAVY) PŘEPRAVA ZBOŽÍ EKOLOGICKÉ VÝROBKY OBALOVÉ MATERIÁLY EKOLOGICKY ŠETRNÝ NÁKUP MÍSTNÍ DODAVATELÉ

VÝVOJ SPOLEČENSKÉ ODPOVĚDNOSTI KE SPOLEČENSKÝM PROBLÉMŮM A VÝZVÁM Slepé oči Kontrola poškození CSR = Dobré PR Nové paradigma „Jaké problémy?“ „Problémy, které nás mohou poškodit“ „Měli bychom něco udělat“ „Vidíme příležitost“ - Ignorujme problémy Popřeme existenci problémů Popřeme, že za problémy neseme zodpovědnost - Utraťme nějaké peníze na populární problémy a problémy, které se týkají naší společnosti, abychom ukázali, že přispíváme a minimalizujeme poškození Vytvořme odpovědné a více promyšlené CSR Ptejme se zainteresovaných skupin, na co se máme zaměřit - Řešení společenských problémů relevantní kontextu našeho podnikání je klíčem k dlouhodobé udržitelnosti a konkurenční výhodě Společenská odpovědnost firem - CSR

JE MNOHO PODNĚTŮ, KTERÉ MŮŽE PODNIK VYUŽÍT PRO STRATEGICKÉ CSR Produktové dotace Peněžní dotace Investiční souvislosti Dobrovolnictví Obhajoba Produkty /služby Hodnotový řetězec Jak vypadají tyto nástroje v praxi?

Strategické CSR Nástroj Tradiční CSR Pěněžní dotace Dary pro místní charitu Dary pro charitu, která poskytuje pomoc potřebným a tím přispívá k nárůstu podnikání Produktové dotace Darování počítačů klinice Vytvoření informačního systému klinice, který může být rovněž nabídnut větším nemocnicím Dobrovolnictví Výmalba školy Spolupráce inženýrů na výuce fyziky – zábavnější forma výuky Obhajoba Obhajoba populárních případů Obhajoba proti korupci, která by mohla firmě způsobit škodu Hodnotový řetěz Snížení uhlíkové stopy Budování kapacit dodavatelů, čímž vzroste jejich produktivita, např. zemědělci Produkty / služby NA Vývoj nového produktu, který se zabývá společenskou potřebou, například stárnutím populace Investiční souvislosti Zlepšení místní infrastruktury, například silnic, školících center, zařízení péče o děti

Osvěta dětí jak zvládat cukrovku Vzdělání Prostředí Bydlení Prosperita Farmaceutický Osvěta dětí jak zvládat cukrovku Výroba biologicky odbouratelných léčiv x Stát se dostupnými pro populaci s nižšími příjmy Automobilový Nabídnout studentům stipendium Snižovat emise Podpořit dodavatele během ekonomické recese Bankovní Propagovat finanční gramotnost Vytvořit produkt na obchodování s emisemi Financovat dostupné bydlení Podporovat vznik malých podnikatelů Chemický Propagovat vědecké vzdělávání Snižovat uhlíkovou stopu Vytvořit, dostupné udržitelné stavební materiály Zvýšit zemědělskou produkci Společenská odpovědnost firem - CSR

Souhrn ke strategickému CSR STRATEGICKÉ CSR MÁ VLIV NA SOCIÁLNÍ SFÉRU A ZÁROVEŇ POSILUJE PODNIKÁNÍ MY VŠICHNI K TOMU MÁME POTŘEBNÉ NÁSTROJE- OD FILANTROPIE PŘES STĚŽEJNÍ PRODUKTY A SLUŽBY SPOLEČNOSTI, KDE PŮSOBÍME EXISTUJE ŘADA DOBRÝCH PŘÍKLADŮ, KTERÝMI JE MOŽNO SE INSPIROVAT V JAKÉMKOLIV SEKTORU – S POKRYTÍM CELÉ ŠKÁLY SOCIÁLNÍCH OTÁZEK POSUN KE STRATEGICKÉMU CSR JE CESTA, KTEROU NEZREALIZUJEME PŘES JEDNU NOC A NELZE JI USKUTEČNIT BEZ VEDENÍ SHORA PRVNÍ KROKY LZE UDĚLAT OKAMŽITĚ, NAPŘ. ZANALYZOVAT SVÉ PORTFOLIA AKTIVIT CSR A VYBRAT NĚKOLIK, KTERÉ BY MOHLY BÝT VÍCE STRATEGICKÉ

CSR Hodnota: konat dobro CSV Creating Shared Value Hodnota: dělat dobře business Firemní občanství, filantropie a udržitelný rozvoj. Tvorba společné hodnoty pro firmu i pro společnost (komunitu). Nemá vliv na zvyšování výkonnosti. Identifikace přímého vlivu na výkonnost a konkurenceschopnost firmy. Společensky odpovědné aktivity jsou vyvíjeny na základě osobních preferencí či externího tlaku. Společensky odpovědné aktivity přímo souvisejí s jádrem podnikání a mají vazbu na podnikatelskou činnost firmy. Aktivity a samotný dopad je omezen rozpočtem na CSR a působností organizace. Pevně a strategicky zakotveno ve firemním rozpočtu.

Trend - CSV CSV - JEDNÁ SE O NOVOU CESTU K DOSAŽENÍ EKONOMICKÉHO ÚSPĚCHU. POTŘEBY SPOLEČNOSTI NEUSTÁLE ROSTOU A NEJEN ZÁKAZNÍCI, ALE I ZAMĚSTNANCI A CELKOVĚ NOVÁ GENERACE MLADÝCH LIDÍ ŽÁDÁ UDRŽITELNOU ZMĚNU. SMYSLEM POSUNU V CSR JE VYVOLAT POTŘEBU VYTVÁŘET SDÍLENÉ/SPOLEČNÉ HODNOTY, KTERÉ BUDOU ŘÍDIT NOVOU VLNU INOVACÍ ČI RŮST PRODUKTIVITY GLOBÁLNÍ EKONOMIKY A BUDOU GENEROVAT VĚTŠÍ A MNOHEM EFEKTIVNĚJŠÍ PŘÍNOSY PRO SPOLEČNOST.

VÝSLEDKY VÝZKUMU TOP 100 FIREM V ČR SE KE SPOLEČENSKÉ ODPOVĚDNOSTI HLÁSÍ V ČESKÉ REPUBLICE 71 % FIREM, Z TOHO 54 % INTEGROVALO CSR DO STRATEGICKÉHO ŘÍZENÍ A 17 % ALESPOŇ ČÁSTEČNĚ PLNÍ KRITÉRIA SPOLEČENSKÉ ODPOVĚDNOSTI. VĚTŠINA FIREM PROSAZUJE ETICKÉ CHOVÁNÍ SVÉ FIRMY PROSTŘEDNICTVÍM ETICKÝCH KODEXŮ A SPOLEČENSKY ODPOVĚDNÉ AKTIVITY REPORTUJE 43 % FIREM, PŘIČEMŽ 29 % PŘÍMO VYDÁVÁ SAMOSTATNOU ZPRÁVU O CSR A 14 % ZAHRNUJE SPOLEČENSKOU ODPOVĚDNOST DO SVÉ VÝROČNÍ ZPRÁVY.

Norma ISO 26 000 - cíl Pomoc organizaci při definování a uskutečňování její CSR (poskytnout návod) Identifikovat a vtáhnout zainteresované strany Zvýšit důvěryhodnost zpráv a nároků v souvislosti s CSR Zvýšit spokojenost a důvěru zákazníků Podpořit jednotnou terminologii pro CSR Soulad s existujícími dokumenty, legislativou , normami

Postavení normy Dobrovolná Není určena pro certifikaci třetí stranou Není z řady norem pro management kvality Nenahrazuje legislativní požadavky Není určena pro užití v legislativě či při uzavírání smluv Je určena pro všechny typy organizací

Přínosy CSR PODPORA DOBRÉHO JMÉNA FIRMY ATRAKTIVITA FIRMY ZVÝŠENÁ LOAJALITA A PRODUKTIVITA ZAMĚSTNANCŮ VYŠŠÍ ÚROVEŇ SPOKOJENOSTI A VĚRNOSTI ZÁKAZNÍKŮ A Z NÍ PLYNOUCÍ DLOUHODOBÉ VAZBY LEPŠÍ VZTAHY S OKOLÍM A VEŘEJNÝMI ORGÁNY ÚSPORY NÁKLADŮ NAPŘ. NA RISK MANAGEMENT

ÚKOL na příště Zaměřit se na projekt Inovativní projekt Odpovědná škola, představit jeho principy, seznámit se s aktivitami Asociace společenské odpovědnosti  náměty CSR VŠFS, o.p.s.

Studijní literatura

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST, TĚŠÍM SE NA DALŠÍ SETKÁNÍ Slovo závěrem „LIDÉ SE OBÁVAJÍ NEZNÁMA. JEST PRAVDA, ŽE KAŽDÉ OPUŠTĚNÍ STARÉHO ZNAMENÁ NEJISTOTU - SKOK DO TMY. AVŠAK KDO CHCE POMOCI SOBĚ A JINÝM, MUSÍ OPUSTIT DOBRÉ, ABY MOHL VYBOJOVAT LEPŠÍ. NESMÍ DRŽETI PEVNĚ VRABCE V HRSTI JEN PROTO, ŽE JE LEPŠÍ NEŽ HOLUB NA STŘEŠE. BEZ ODVAHY KE ZMĚNĚ NENÍ ZLEPŠENÍ, A TAK NENÍ ANI BLAHOBYTU!“ „MALOU VÝROBU JE MOŽNÉ ŘÍDIT S MALÝMI LIDMI. VELKOU VÝROBU MOHOU VÉST POUZE VELCÍ LIDÉ. LIDÉ, KTEŘÍ JSOU VELCÍ POVAHOU, VŮLÍ A VĚDOMOSTMI. DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST, TĚŠÍM SE NA DALŠÍ SETKÁNÍ ING. NADĚŽDA PETRŮ TEL. 736 528 436 E-MAIL :9895@MAIL.VSFS.CZ