DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839 460 01 Liberec 6 IČO: 25018507 REDIZO: 600010520 Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inflace Definice Ukázka spotřebního koše Jak ji zjistíme?
Advertisements

DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
RŮST CENOVÉ HLADINY VE ZKOUMANÉM OBDOBÍ JE INFLACE. DOCHÁZÍ-LI VE ZKOUMANÉM OBDOBÍ K POKLESU CENOVÉ HLADINY, JDE O DEFLACI. DEFLACE JE VZÁCNÝM JEVEM. ČASTĚJŠÍ.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
ÚROKOVÉ SAZBY Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná.
Metody měření HDP Mgr. Hana Grzegorzová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Inflace.
Inflace Milena Tichá Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
PENÍZE,INFLACE, MĚNOVÁ POLITIKA
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
MODEL AS-AD INFLACE V EKONOMICE HYPERINFLACE DEFLACE
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A15 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníprosinec.
Inflace 1. Vymezení pojmů 2. Příčiny inflačních procesů.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ÚROKOVÉ SAZBY Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná.
Makroekonomické ukazatele
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_18 NázevInflace Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční gramotnost.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
INFLACE – 4. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Inflace Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš,
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Inflace.
Inflace VY_32_INOVACE_ Inflace = všeobecný růst cen, tedy růst tzv. cenové hladiny - inflace se zjišťuje (míra inflace) porovnáním cen vybraných.
* INFLACE květen 2013VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková.
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Inflace Ing.Vojtěch Jindra
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy : Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy:Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Inflace.
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
Finanční gramotnost: Peníze a jejich časová hodnota.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_11 Název materiáluInflace.
Inflace. Inflace míra změny cenové hladiny míra změny cenové hladiny K inflaci dochází, roste-li celková cenová hladina. K inflaci dochází, roste-li celková.
N á zev š kolyS Š HS Kroměř í ž Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zme š kalov á N á zev š ablony VY_32_INOVACE EKO N á zev DUMu EKO
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Ukazatele vývoje ekonomiky - rozdělení inflace a její důsledky
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-3)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kam s penězi, aby nezahálely – Pracovní list
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Statistické srovnávání
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
DUM - Digitální Učební Materiál
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací oblast: Finanční gramotnost Název a číslo DUMu: Inflace ; VY_62_INOVACE_A1_19 Anotace : Výklad zaměřený na problematiku inflace. Určeno žákům 3. stupně denního studia a žákům 2. stupně dálkového studia Třída a datum ověření : D2N ; D2N Autor: Ing. Jana Košková Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/

INFLACE - inflace se projevuje růstem cenové hladiny v ekonomice neboli snížením kupní síly peněz (jestliže vzrostou ceny, kupující si za stejné množství peněz mohou koupit méně zboží) - růst cenové hladiny měříme pomocí pevně stanoveného souboru zboží a služeb, který nazýváme SPOTŘEBITELSKÝ KOŠ -spotřebitelský koš zahrnuje řádově stovky druhů nejčastěji používaného zboží a služeb, jako např. potraviny, bydlení, doprava, alkohol a tabák, oblečení, zdraví, vzdělání apod. - každý druh zboží či služby má ve spotřebitelském koši určitou váhu - míru inflace můžeme počítat pomocí nejrůznějších ukazatelů, nejčastěji se používá INDEX SPOTŘEBITELSKÝCH CEN VY_62_INOVACE_A1_19 - Inflace

INFLACE Míra inflace = [(cenová hladina t – cenová hladina t - 1 ) : cenová hladina t - 1 ] x 100 t = určité období (měsíc, rok) Příklad: Index spotřebitelských cen v roce 2010 byl 105,5. V roce 2011 byl tento průměr 107,7. Vypočítejte míru inflace. Míra inflace = [(107,7 – 105,5) : 105,5 ] x 100 Míra inflace = 2% VY_62_INOVACE_A1_19 - Inflace

INFLACE STUPNĚ INFLACE 1. MÍRNÁ INFLACE – vzestup cenové hladiny se pohybuje do 10% - přijatelný stav, v ekonomice nevznikají vážnější problémy 2. PÁDIVÁ INFLACE – vzestup cenové hladiny zhruba do 100% - tato inflace má již řadu negativních dopadů na ekonomiku - peníze ztrácejí svoji hodnotu, lidé jim přestávají důvěřovat, přeměňují peníze na zboží (drahé kovy, nemovitosti, zlato) 3. HYPERINFLACE – procento inflace se pohybuje řádově i v tisících procentech - velmi vážný stav, ekonomika je v dezolátním stavu - přechází se na naturální směnu VY_62_INOVACE_A1_19 - Inflace

INFLACE Příklad hyperinflace:  Německo po první světové válce – inflace byla %  Maďarsko po druhé světové válce – při měnové reformě byl stanoven přepočet: 1 forint = kvadriliónů staré měny  Zimbabwe – rok 2007 – největší inflace současnosti – 231 milionů % PŘÍČINY VZNIKU INFLACE - existuje celá řada příčin - lze je rozdělit do 2 velkých skupin: 1. příčiny, které vyvolávají inflaci taženou poptávkou: - je způsobena důvody na straně poptávky např.: nadměrnými úvěry zvyšováním státních výdajů (např. do sociálních oblastí) (nadměrná expanzivní měnová a fiskální politika) VY_62_INOVACE_A1_19 - Inflace

INFLACE 2. příčiny, které vedou ke vzniku inflace tlačené náklady: - je způsobena nadměrným růstem nákladů, např.: neúměrným a nepodloženým růstem mezd růstem cen energie růstem míry zdanění Důsledky inflace: pokles kupní síly peněz pokles reálných mezd znevýhodněním věřitelů zvýhodnění dlužníků VY_62_INOVACE_A1_19 - Inflace

INFLACE Externí zdroje: Externí zdroje nebyly použity. VY_62_INOVACE_A1_19 - Inflace