122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení
Obsah: Životopis Ocenění Publikace Marketing od "A" do „Z" Marketing management Marketing v otázkách a odpovědích Definice Marketingu podle Philipa Kotler Současnost
Narozen v Chicagu Studoval na DePaul Univerzity Na Chicagské univerzitě studoval ekonomii, kde získal titul Master Doktorát z ekonomie získal na Massachusettském technologickém institutu Postdoktorandské studium matematiky a behaviorálních věd absolvoval na Harvardově, resp. Na Chicagské univerzitě
cena Distinguished Marketing Educator Award cena Marketing Excellence titul Leader in Marketing Thought cena Alpha Kappa Psi cena S.C. Johnson & Son cena Paula D. Converse cena Stuarta Hendersona Britta cena za přínos pro rozvoj teorie marketingu v oblasti zdravotnictví
české publikace 10 smrtelných marketingových hříchů (Grada, 2004) Chaotika (Computer Press, 2009) Inovativní marketing (Grada, 2004) Marketing (Grada, 2003) Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu (Grada, 2008) Marketing management (Grada, 2007) Marketing od A do Z (Management Press, 2003) Marketing podle Kotlera (Management Press, 2006) Marketing v otázkách a odpovědích (Computer Press, 2005) Marketing v pohybu (Management Press, 2007) Moderní marketing (Grada, 2007)
80 nejdůležitějších marketingových pojmů, koncepcí a principů zmiňuje význam marketingu v současné době problematika konkurence
v každém novém vydání jsou aktualizované statistiky a uvedeny nové trendy a vývoj v prostředí rozšiřuje diskusi o strategickém marketingu uvádí příklady tvůrčího myšlení společnosti, zaměřeného na trh a zákazníka popisuje rostoucí využívání nových technologií při zlepšování marketingového plánování a výkonu
srozumitelné odpovědi na základní marketingové otázky Kdy se marketing objevil poprvé? - již za Adama a Evy - v 1. polovině 20. století v USA Je reklama tou hlavní cestou jak vybudovat značku? - nejdůležitější je komunikace a propagace - image netvoří pouze reklama, ale i další zdroje
Která média (noviny, časopisy, televize, rádio, internet) budou v příštích letech přitahovat nejvíce zadavatelů reklam? - odhad vlivu v následujících letech - vliv novin a televize klesne - růst vlivu rádia, billboardů a časopisů - značný růst vlivu internetu
marketing je výzkum trhu za účelem uvedení produktu ve vhodný čas a za vhodnou cenu u stávajících produktů zvýšení prodejnosti „Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných výrobku s ostatními.“
poradce nadnárodních firem v oblasti ekonomických a marketingových principů ke zvýšení konkurenceschopnosti semináře a intenzivní přednášková turné elektronický marketing
Petra Škrteľová Tomáš Krupička Petr Mlejnek