Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Dikt át L6 ex4 1. Rád ____ rozhlas.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poslechneme píseň: Jediná
Advertisements

Poznáš, kolik je právě hodin?
Fonologie Cvičení číslo 6.
Dejte slova do věty II Put the words between slash marks into the appropriate case. Vzor: Se /sestra/ je vždycky problém. Se sestrou je vždycky problém.
Kolja 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol? RL8 nová slova.
Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
Kolja 2 Otázky a film. Konverzace: Máte nějaký nový nábytek.
7 Dní 7 Měsíců 7 Roků.
Practice with moci Insert the appropriate present tense form of moci into the following sentences. Vzor: Neznáte tady nikoho? ___ vám pomoct já? Neznáte.
Chapter 5 vocabulary. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Poslechneme píseň: Díky. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Svůj vs. jeho, její, jejich Fill in the blanks with the correct form of svůj or jeho/její/jejich, depending on whether the subject of the clause is the.
Fonologie Cvičení číslo 8. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?.
Hodiny a režim dne pro první třídu.
BĚŽÍ, BĚŽÍ, NEPOLEŽÍ, NEMÁ VŮZ ANI SÁNĚ, PŘECE NIKDY NEUSTANE.
Ročníková práce Školní rok 2012/2013
Pracovní listy HODINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Fonologie Cvičení číslo 5. Interview Kde jsi byl/byla včera? Co jsi dělal/dělala včera? Co budeš dělat dnes po hodině češtiny? Co budeš dělat zítra?
Practice with Numbers II For each of the following sections, insert the correct form of the given noun and/or number. Vzor: Jeden Mám ___(sešit) a ___(kniha).
Prezentace třídy Jsme akční, máme rádi vše nové a zajímavé.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Vědět vs. znát Fill in the blanks with the appropriate forms of vědět (to know a fact) or znát (to be familiar with), depending on the context. Vzor: Sestra.
Fonologie Cvičení číslo 1. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Konverzace: Z čeho máte radost?. Kolja 3 Otázky a film.
17. Ze svých synů měl Jakub nejraději Josefa
Poslechněme píseň: Buď na mě hodná. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Nová slova: Lekce 7 Fill in the blanks with the appropriate vocabulary words from Lesson 7 of Contemporary Czech by Michael Heim. Remember to decline nouns.
Petře, jakou máš hmotnost?
1. Ty jsi nás, Pane, volal a jasný byl tvůj hlas. My poznali, že vážně zveš k sobě také nás. Díky, že jsi mluvil k nám, Pane, mluv i dál, pomáhej, by každý.
VEDLEJŠÍ VĚTY PŘÍSLOVEČNÉ
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Nov á slova Stránky eportfolio Otázka číslo 6.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
Eportfolio otázka 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Eportfolio otázka 7. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty tázací VY_32_INOVACE_02 Sada 22 Základní škola T. G.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L4 z webové stránky Napíšeme na tabuli!
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Přeložte zájmena: Translate the Pronouns In each of the following sentences, translate the English pronouns into Czech. Possible variants will be displayed.
1. Ježíši Vykupiteli, | můj duch se v tobě veselí, | v životě, smrti jist jsem tím, | že tvým se vlastním zváti smím. | V tvé ruce vkládám život, | čest.
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Já Tobě nyní chválu vzdávám
Poslechneme píseň: Mně se zdá. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Konverzace Co jsi dělal/dělala ve sněhu?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Citáty z knihy Malý princ
Karle, vy jste sourozenci? Ne, bratři.
Prepositions & Cases II Form at least two reasonable prepositional phrases by combining the word between slash marks with the prepositions mezi, na, naproti,
Pětikačka uvádí Jak jsme soutěžili Vlastní písnička.
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
S Olgou hodinu za hodinou Mgr. Renata Nogolová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Nogolová. Autor obrázků Tomasz.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek hmotnosti Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK.
Části roku Mgr. Lenka Stará
Převeď zlomky do základního tvaru:
Czech club in Birmingham
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Pracovní listy HODINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VŠUDE DOBŘE, DOMA NEJLÍP!
AUTOR: Mgr. Dobroslava Martínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M3_12_Dělení
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
Prepositions & Cases II
Copak tady děláte? tázací oznamovací Věta zvolací.
Druhy vět, větná melodie Stupeň a typ vzdělávání
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád.
Transkript prezentace:

Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

Dikt át

L6 ex4 1. Rád ____ rozhlas.

L6 ex4 1. Rád poslouchám rozhlas. (other possibilities: jsem posouchal, budu poslouchat, posloucháš, jsi poslouchal, budeš poslouchat, poslouchá, poslouchal, bude poslouchat) 2. ___ tu píseň rádi.

L6 ex4 1. Rád poslouchám rozhlas. (other possibilities: jsem posouchal, budu poslouchat, posloucháš, jsi poslouchal, budeš poslouchat, poslouchá, poslouchal, bude poslouchat) 2. Máme tu píseň rádi. (other possibilities:Měli jsme, Budeme mít, Máte, Měli jste, Budete mít, Mají, Měli, Budou mít, Posloucháme, Poslechneme…

L6 ex4 3. ___ ráda, že se dobře učíš.

L6 ex4 3. Jsem ráda, že se dobře učíš. (Also: je) 4. ____ rád Milenku.

L6 ex4 3. Jsem ráda, že se dobře učíš. (Also: je) 4. Mám rád Milenku. (Měl jsem, Budu mít, Máš, Měl jsi, Budeš mít, Má, Měl, Bude mít) 5. ___ ráda, že jsi s tím spokojen.

L6 ex4 3. Jsem ráda, že se dobře učíš. (Also: je) 4. Mám rád Milenku. (Měl jsem, Budu mít, Máš, Měl jsi, Budeš mít, Má, Měl, Bude mít) 5. Jsem ráda, že jsi s tím spokojen. (Also: je) 6. Rád ____ studentům.

L6 ex4 3. Jsem ráda, že se dobře učíš. (Also: je) 4. Mám rád Milenku. (Měl jsem, Budu mít, Máš, Měl jsi, Budeš mít, Má, Měl, Bude mít) 5. Jsem ráda, že jsi s tím spokojen. (Also: je) 6. Rád pomáhám studentům. (pomáháš, pomáhá) 7. Byl jsem si jist, že ji ____ rádi.

L6 ex4 7. Byl jsem si jist, že ji mají rádi. (máte) 8. Ráda ___ pokroky.

L6 ex4 7. Byl jsem si jist, že ji mají rádi. (máte) 8. Ráda dělám pokroky. (dělá) 9. ___ velmi rádi češtinu.

L6 ex4 7. Byl jsem si jist, že ji mají rádi. (máte) 8. Ráda dělám pokroky. (dělá) 9. Mají velmi rádi češtinu. (Máme, máte, studujeme, studují, studujete) 10. Velmi rádi ___ česky.

L6 ex4 7. Byl jsem si jist, že ji mají rádi. (máte) 8. Ráda dělám pokroky. (dělá) 9. Mají velmi rádi češtinu. (Máme, máte, studujeme, studují, studujete) 10. Velmi rádi mluví česky. (mluvíme, povídáme si, povídají si)

L6 ex stránka 13

Kolik je hodin? Kdy? Je jedna hodina. Byla jedna hodina. Bude jedna hodina. Byli jsme tam v jednu hodinu. Budeme tam v jednu hodinu.

Kolik je hodin? Kdy? Jsou dvě hodiny. Byly dvě hodiny. Budou dvě hodiny. Byli jsme tam ve dvě hodiny. Budeme tam ve dvě hodiny.

Kolik je hodin? Kdy? Jsou tři hodiny. Byly tři hodiny. Budou tři hodiny. Byli jsme tam ve tři hodiny. Budeme tam ve tři hodiny.

Kolik je hodin? Kdy? Je dvanáct hodin. Bylo dvanáct hodin. Bude dvanáct hodin. Byli jsme tam ve dvanáct hodin. Budeme tam ve dvanáct hodin.

Kolik je hodin? Kdy? Je šest hodin. Bylo šest hodin. Bude šest hodin. Byli jsme tam v šest hodin. Budeme tam v šest hodin.

Kolik je hodin? Kdy?